چاپ کد خبر: 113414
12 خرداد 1402

خبر خوش شهردار از تسریع در عملیات اجرایی خط ۳ مترو در غرب شیراز

شهردار شیراز با تصریح بر اهمیت برنامه زمان‌بندی در اجرای پروژه‌های مترو گفت: امید است با ورود هرچه سریع‌تر قطعات دستگاه حفار مکانیزه به این کلان‌شهر، عملیات اجرایی خط ۳ مترو سریع‌تر از گذشته انجام شود.

به گزارش اول فارس، محمدحسن اسدی در آیین شروع عملیات اجرایی جداسازی قطعات دستگاه حفار مکانیزه در قزوین که مدیرعامل شرکت شمس عمران و اعضای هیئت‌مدیره آن به‌عنوان پیمانکار نیز حضور داشتند، اظهار کرد: در کلان‌شهر شیراز علاوه بر خط یک مترو به طول ۲۵ کیلومتر که هشت سال مسافر گیری در این خط انجام می‌شود، فاز یک خط ۲ مترو نیز از سال گذشته در حال مسافر گیری است و هم‌اکنون مراحل عملیات و ساخت ایستگاه‌های خطوط ۲ و ۳ در حال انجام است.

خبر خوش شهردار از تسریع در عملیات اجرایی خط ۳ مترو در غرب شیراز

او به بازدیدهای صورت گرفته با همراهی جمعی از معاونین و مدیران شهرداری و شرکت شمس عمران به‌عنوان پیمانکار اجرای خط ۳ مترو شیراز از موقعیت استقرار دستگاه حفار مکانیزه اشاره و عنوان کرد: قرار است قطعات این دستگاه طی دوره‌ای حداکثر پنج‌ماهه جداسازی شده و عملیات اجرایی آن در شیراز آغاز شود.

این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز با تصریح بر ضرورت امر و اهمیت خطوط مترو بیان کرد: این موضوع با توجه به شعار سال مبنی مهار تورم و رشد تولید، می‌تواند علاوه بر جامه عمل پوشانیدن به مطالبات مردمی در بحث گسترش حمل‌ونقل ریلی، تأثیر بسزایی در اشتغال‌زایی طی دوره‌ای چندساله در این کلان‌شهر داشته باشد.

اسدی با بیان اینکه این دستگاه توسط پیمانکار اجرای پروژه خط ۳ خریداری‌شده است، گفت: این موضوع جزو تعهدات پیمانکار خط ۳ مترو است.

خبر خوش شهردار از تسریع در عملیات اجرایی خط ۳ مترو در غرب شیراز

شهردار شیراز با تأکید بر اهمیت برنامه زمان‌بندی در اجرای پروژه مترو، ابراز امیدواری کرد: با ورود هرچه سریع‌تر دستگاه حفار مکانیزه به شهر شیراز، عملیات اجرایی خط ۳ مترو سریع‌تر از گذشته انجام شود.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی خط ۳ مترو در ششمین مرحله جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز در اسفندماه گذشته به طول ۱۰ کیلومتر و هشت ایستگاه آغاز شد، افزود: هم‌اکنون شفت ورودی جهت جایگذاری دستگاه حفار مکانیزه برای عملیات حفر تونل آماده‌شده است.

اسدی به حفاری بالای ۵۰۰ متر طی هرماه توسط این دستگاه اشاره و بیان کرد: با اتمام این عملیات حفر تونل توسط دستگاه حفار مکانیزه و سایر عملیات انتهایی، بتوانیم باقیمانده خط ۳ را شروع کنیم.

بر اساس این گزارش ، خط ۳ متروی شیراز که توسعه غربی خط ۱ است به طول حدود ۱۱٫۷ کیلومتر در ۸ ایستگاه پیش‌بینی شده که چهارراه میرزای شیرازی (پل معالی آباد) را از طریق بزرگراه دکتر حسابی، به شهرک‌های شهید بهشتی، حافظ، بزین، استقلال،گلستان، زیرگذر شهرک گلستان و ایستگاه راه‌آهن شیراز متصل می‌کند.

راهنمای کامل کاشت و پرورش فلفل دلمه‌ای در باغچه و گلدان

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

افشین شنبه , ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

یک بار برای ساختمان مدرسه یک بار دیوارش وحالا نمازخانه?

محمد جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

برای افتتاح نماز خانه مدرسه ای به اتفاق امام جمعه و فرماندار رفته بودیم
امام جمعه خطاب به فرماندار گفت ما ب لی چندمین بار برای افتتاح اینجا آمده ایم؟ یکبار ساختمان مدرسه یکبار دیوارش و حالا ننماز خانه اس

رها جمعه , ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

ایستگاه میانرود رو که سال گذشته افتتاح کردین که هنوز اجازه مسافر گیری ندادین.ای کاش اعضای هئت دولت قبل از افتتاح های سوری یه بررسی میکردن ببینن واقعا کار تموم شده یا نه .این کارها باعث میشه که اعتماد از بین بره

آخرین اخبار