چاپ کد خبر: 114859
31 خرداد 1402

خبر رئیس کل دادگستری از برخورد با ۲۳ مدیر استان فار‌س ، سیل مرگبار استهبان و بازداشتی های شورا و شهرداری شیراز

رئیس کل دادگستری استان فارس از برطرف شدن مشکلات ۳۶۰ واحد صنعتی و شرکت در سطح استان خبر داد و افزود: به‌زودی تعداد ۴ هزار کارگر به منطقه ویژه اقتصادی شیراز افزوده خواهد شد.

دادگستری فارس
به گزارش اول فارس ، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی صبح امروز در نشست خبری ضمن تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از همراهان ایشان و گرامیداشت هفته قوه قضائیه، با بیان اینکه حوزه قضایی استان فارس با دارا بودن ۴۹ حوزه از جمله پزشکی قانونی، اداره زندان‌ها و غیره بزرگترین حوزه در کشور است، اظهار داشت: مهمترین برنامه‌ای که دستگاه قضا بر روی آن تمرکز دارد بحث سند تحول قضایی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی همچنین گفت: در سند تحول قضایی که اصل و اساس آن مبتنی بر نگاه مترقی مقام معظم رهبری تدوین شده ، مسئله اطاله دادرسی به عنوان یکی از چالش‌ها و معضلات اصلی نظام قضایی مورد توجه قرار گرفته است که در این زمینه شاهد کاهش اطاله دادرسی در سطح استان بوده‌ایم.

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه در مباحث کیفری پرونده معطلی نداریم، افزود: تنها برخی از پرونده‌های حقوقی است که رسیدگی به آن‌ها زمانبر است و در محاکمه قضایی استان تعداد ۷۵۰ پرونده در حال رسیدگی وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: استان فارس یکی از استان‌های پیشرو در زمینه اتقان آرای قضایی بوده است که در سال گذشته به ۱۰ پرونده ایراد آرای قضایی گرفته شده است.

1402033108562311527805914

وی در ادامه از برطرف شدن مشکلات ۳۶۰ واحد صنعتی و شرکت در سطح استان خبر داد و افزود: به‌زودی تعداد ۴ هزار کارگر به منطقه ویژه اقتصادی شیراز افزوده خواهد شد.

ساماندهی اموال تملیکی، معدوم‌سازی کشت محصولات با فاضلاب در راستای احقاق حقوق عامه، رسیدگی به موضوع ورود پساب فاضلاب به رودخانه چنار راهدار، جلوگیری از قطع باغات قصرالدشت شیراز، پیشگیری از وقوع زمین‌خواری و برخورد جدی با متصرفان اراضی ملی از دیگر مواردی بود که رئیس کل دادگستری استان فارس به آن اشاره کرد.

موسوی با اشاره به موضوع مقابله با فساد اداری و اقتصادی، اعلام کرد: در این راستا تاکنون با ۲۳ مدیر برخورد شده و یا در آستانه برخورد هستیم و دستگاه قضا با هیچ کسی تعارف ندارد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان فارس، یکی از با سواد‌ترین و با برنامه‌ترین دادگستری مربوط به استان فارس است و در حوزه زندان نیز کار‌های بزرگی به کمک خیرین انجام شده، همچنین حوزه ابلاغات نیز به صورت الکترونیک شده است و در دادگستری‌ها و ارتباط با زندان‌ها و دادرسی‌ها الکترونیک شده است.

موسوی با اشاره به اینکه تلاش داریم در پایان ۱۴۰۲ قسمت اعظم دادگستری الکترونیک باشد و ارسال شکواییه‌ها در حال حاضر الکترونیک است، خاطرنشان کرد: تعداد پرونده‌های قدیمی هزار و ۴۰۰ پرونده است که تلاش شده است به حداقل برسانیم که ۱۵۱ فقره درشت و کثیرالشاکی در استان داریم.

موسوی با اشاره به احکام جایگزین حبس، خاطرنشان کرد: این باعث شد حکم ۹ هزار نفر از حبس تغییر پیدا کند و همچنین آمار صلح و سازش در استان خوب است و به ازای هر ۱۰۰ فقره پرونده که به شورا‌های حل اختلاف ارسال می‌شود ۵۰ درصد آن به صلح و سازش ختم می‌شود.

رئیس کل دادگستری فارس در خصوص پرونده حادثه سیل استهبان و رسیدگی به پرونده دو عضو کنونی شورای شهر و معاون سابق شهرداری شیراز با اتهامات مالی، پاسخ داد: موضوع سیل استهبان بررسی شد و در حوزه بازپرسی قضایی ما  این جرم تشخیص داده نشد و حادثه غیرمترقبه‌ای از نظر دادگستری و استانداری بود و به این نتیجه رسیدیم که دستگاه‌ها در این قضئیه مقصر نبودند.

موسوی همچنین ادامه داد: پرونده موضوعات شهرداری و شورای شهر در شعبه ۱۰ بازپرسی در حال تکمیل تحقیقات است و حادثه پیش آمده با دقت در حال بررسی و بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد قضایی خود را انجام داده‌ایم لذا زمانیکه تحقیقات ما تکمیل می‌شود؛ نیاز به بازداشت افراد نداریم و تا صدور رای نهایی با قید وثیقه آزاد میکنیم و پیش بینی می‌شود تا اواسط تیرماه کیفرخواست پرونده صادر می‌شود.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

رضا علیزاده پنجشنبه , ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

از پیگیری قانونی در رابطه با متخلفان
زورگیر وپشتی بانی از حق مستضعفین
تقدی وتشکر میکنیم

ناشناس چهارشنبه , ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

آیاشمارسیدگی کرده ایدکه یک شورادرروستاها مدت۴سال چگونه صاحب چندقطعه زمین وخانه وماشین میشوند. بجزحق مردم ودزدی درکارشانه خدارادرنظربگیریدبودجه روستاها رادست این دزدهای حرامخور ندهید تشکر

آخرین اخبار