چاپ کد خبر: 142073
13 اردیبهشت 1403

خوردن آووکادو خطر ابتلا به دیابت را در چه کسانی کاهش می دهد؟

یافته‌های پژوهشی جدید نشان داده است که خوردن روزانه مقدار کمی آووکادو ممکن است احتمال ابتلای زنان به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد، اما این موضوع برای مردانی این میوه سبز چرب را مصرف می‌کنند صدق نمی‌کند.

آووکادو شاید خطر ابتلا به دیابت را فقط در زنان کاهش دهد

به گزارش اول فارس به نقل از  نیویورک پست، گروهی از پژوهشگران در مقاله‌ای که در نشریه آکادمی تغذیه و علوم غذایی (Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics) منتشر شده است، نوشتند: «آووکادو نسبت به سایر میوه‌ها شاخص گلوکز و محتوای قندی ساکروز و گلوکز پایین‌تری دارد. قند اصلی‌اش یک قند هفت‌کربنی منحصربه‌‌فرد است که ممکن است به کنترل گلوکز خون کمک کند.»

پژوهشگران اشاره کردند که آووکادو همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی است که می‌تواند به بهبود حساسیت به انسولین، که مشخصه دیابت نوع ۲ است، کمک کند.

علاوه بر این، متخصصان می‌گویند آووکادو به‌دلیل دارا بودن چربی‌های اشباع‌نشده مفید، فیبر، ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی برای سلامت قلب نیز مفید است.

در این پژوهش، ۲۵ هزار و ۶۴۰ نفر شرکت کردند که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها دارای اضافه‌وزن یا چاق بودند. حدود ۴۵ درصد شرکت‌کنندگان آووکادو مصرف می‌کردند، به‌طور متوسط مردان روزانه ۳۴.۷ گرم و زنان ۲۹.۸ گرم آووکادو می‌خوردند.

یک وعده استاندارد یک‌سوم آووکادوی متوسط یا حدود ۵۰ گرم است.

نتایج نشان داد که خطر ابتلا به دیابت در زنان فارغ از عواملی مانند سن، سطح تحصیلات، وزن و فعالیت جسمی کاهش پیدا کرد.

به گفته پژوهشگران، شاید علت اینکه چنین نتیجه‌ای در مردان مشاهده نشد این باشد که درصد مردان سیگاری شرکت‌کننده در این پژوهش (حدود ۳۸ درصد) نسبت به زنان (حدود ۱۲ درصد) بالاتر بود.

آن‌ها نوشتند: «افراد سیگاری‌ بیشتر احتمال دارد به دیابت مبتلا شوند زیرا قرارگیری در معرض نیکوتین می‌تواند اثربخشی انسولین را کاهش دهد.» و در ادامه افزودند: «مردان نسبت به زنان بیشتر احتمال دارد در مصرف نوشیدنی‌های الکلی زیاده‌روی کنند. این رفتار نیز در افزایش خطر ابتلا به سندرم متابولیک و دیابت دخیل است.»

به گفته پژوهشگران، تحقیق بیشتری روی آثار بلندمدت مصرف آووکادو لازم است تا در مورد ارتباط میان آووکادو، جنسیت و احتمال ابتلا به دیابت به درک و شناخت بهتری برسیم.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار