چاپ کد خبر: 139991
23 فروردین 1403

در این ۶ زمان هرگز نباید گیاهان آپارتمانی خود را آبیاری کنید

شاید فکر کنید که آبیاری گیاهان کار بسیار ساده ای است و به راحتی انجام میگیرد.در صورتی که این طور نیست و باید بدانید که زمان هایی وجود دارد که در این مواقع آبیاری گیاهان می تواند مضر باشد.در ادامه با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر برایتان توضیح دهیم.

زمان هایی که نباید به گیاهان آب داد

زمان هایی که نباید گیاهان را آبیاری کرد

۱-اواخر عصر یا شب

اگر در آب و هوای سرد یا مرطوب زندگی می‌کنید، آبیاری گیاهان در این زمان می‌تواند باعث بیماری شود زیرا آب اضافی روی برگ‌ها فرصت تبخیر نمی‌یابد و این می‌تواند منجر به ایجاد محیطی پررونق برای عفونت‌های قارچی، افزایش کپک‌ها و رشد کپک شود.

۲-در طول بعد از ظهر یا ظهر

اگر در آب و هوای گرم زندگی می‌کنید و تابستان است، آبیاری گیاهان در اوج بعدازظهر فایده‌ای ندارد، زیرا قبل از اینکه آب به داخل خاک نفوذ کند، تبخیر می شود! همچنین قطرات آب روی شاخ و برگ ممکن است به عنوان ذره بین عمل کنند و شدت نور خورشید را افزایش دهند که می تواند باعث ایجاد شوک حرارتی به گیاهان و سوزاندن برگ ها شود.

۳-اگر به گیاه کود مایع داده‌اید

آبیاری خاک قبل از تغذیه با کودهای مایع محیط رشد را به اندازه کافی هیدراته می کند و گیاه را برای جذب بهتر مواد مغذی آماده می کند. اما آبیاری بعد از کوددهی می تواند اثر و جذب توسط ریشه را کاهش دهد، به همین دلیل است که باید ۱۲-۲۴ ساعت پس از کوددهی با خوراک مایع صبر کنید.

۴-بدون بررسی سطح خاک 

حتماً این نکته را قبلا هم می‌دانستید که مهم است که قبل از اینکه دوباره آبیاری کنید اجازه دهید خاک سطحی کمی خشک شود تا و بعد آبیاری مجدد را انجام دهید.

۵-وقتی علائم آبیاری بیش از حد گیاهان را می بینید

زرد شدن یا افتادن برگ‌ها، اسفنجی شدن ساقه گیاه یا شاخ و برگ، و توقف رشد – همه اینها نشانه‌هایی هستند که می‌گویند این گیاه بیش از اندازه آب دریافت کرده است.

۶-ساکولنت ها و کاکتوس هایی که در حال تکثیر هستند

همه ما می‌دانیم که ساکولنت‌ها آب را در برگ و ساقه و ریشه خود ذخیره می کنند! بنابراین، یک قلمه ساکولنت یا کاکتوس آنقدر آب دارد که برای چند روز خود را حفظ کند و آبیاری زیاد آن و مرطوب نگه داشتن خاکش خطر پوسیدگی ریشه را افزایش می دهد.

منبع : ستاره

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار