چاپ کد خبر: 140453
28 فروردین 1403

در تابه های دو طرفه یا رژیمی چی بپزیم؟

ماهی تابه های دو طرف در این روزها مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند که به خاطر مزایای آن طرفداران زیادی پیدا کرده کرده.این تابه های نسل جدید برای رژیم های لاغری مناسب ترین گزینه هستند.اگر نمی دانید داخل آن چه غذاهایی را می توانید بپزید، در ادامه این بخش با ما همراه باشید.

غذاهایی که می شود در ماهی تابه دوطرفه درست کرد

خصوصیات تابه رژیمی یا تابه دو طرفه

  • اغلب ماهیتابه های دو طرفه دارای جنس چدن و ضد خش هستند.
  • ماهیتابه های دو طرفه قابلیت جدا شدن دو طرف ماهیتابه از یکدیگر را دارند.
  • اغلب ماهیتابه های دو طرفه دارای دسته آهنربایی برای استفاده ساده تر هستند.
  • در بین دو ماهیتابه، این نوع تابه ها واشری تعبیه شده که مانع از بیرون ریختن روغن داخل ماهیتابه دو طرفه به بیرون می شود.
  • این تابه ها در بخش داخلی دارای شیارهایی هستند.

مزایای تابه های دو طرفه

۱. تابه های رژیمی یا دو طرفه به علت قفل شدن از بالا مصرف روغن بسیار کمی دارند.

۲. استفاده از ماهیتابه های دو طرفه سبب می شود روغن به اطراف نپاشد و اگر حتی تابه از دستتان بیافتد محتویات آن پخش نمی شود.

۳. ماهیتابه های دو طرفه امکان برگرداندن سریع مواد غذایی را خواهد داد. یعنی اگر شما غذاهایی را در این نوع تابه ها بپزید که نیاز به سرخ شدن و طبخ دوطرف آن داشته باشد، به راحتی می توانید تابه را برگردانید تا طرف دیگر غذا پخته و سرخ شود.

۴. استفاده از تابه های دو طرفه سبب می شود، ظاهر زیبای غذا حفظ شود و غذا به صورت یکنواخت پخته شود.

۵. استفاده از تابه های دو طرفه موجب می شود، زمانی که نیاز به تهیه غذا با حجم بیشتر دارید، تابه ها را از هم جدا کرده و به صورت همزمان و جداگانه روی اجاق گاز از آنها استفاده کنید.

غذاهایی که می شود در ماهی تابه دوطرفه درست کرد

در تابه های دو طرفه چی بپزیم؟

در تابه های رژیمی می توانید غذاهای زیر را بپزید.

انواع گوشت قرمز و سفید

برای طبخ انواع گوشت قرمز و سفید نیازی نیست که همیشه از روغن استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم برای حفظ رژیم غذایی، کاهش مصرف روغن و طبخ انواع غذا با ماهیتابه رژیمی ابتدا گوشت را خرد کنید و آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید. معمولا مزه دار کردن گوشت ها با نمک، فلفل و ادویه های مخصوص انجام می شود. اجازه دهید گوشت چند ساعت در یخچال بماند تا به خوبی طعم دار شود. سپس تابه رژیمی را بر روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا به خوبی گرم شود. اکنون باید گوشت را در تابه بریزید و درب آن را ببندید.

برخی از خانم های خانه دار قبل از ریختن گوشت در تابه رژیمی، مقدار کمی روغن بر روی کف آن اسپری می کنند. اما برخی دیگر گوشت را بدون روغن در تابه می ریزند و سپس درب آن را می بندند. پس از آنکه یک طرف گوشت کاملا پخته و برشته شد می توانید بدون باز کردن درب آن، تابه را برگردانید تا روی دوم آن هم سرخ شود.

غذاهای سرخ کردنی

شما هیچ محدودیتی در سرخ کردن انواع غذا با ماهیتابه رژیمی ندارید. غذاهای خوشمزه و پرطرفداری مانند کوکو سیب زمینی، کوکو سبزی، کتلت و … امکان سرخ شدن درون تابه رژیمی را دارند. برای آنکه غذاهای سرخ کردنی به بهترین روش برشته شوند بهتر است به طور مداوم بالای سر تابه بمانید و اقدام به بستن درب آن نکنید. زیرا برگرداندن تابه دوطرفه، می تواند باعث له شدن انواع کتلت شود. شما می توانید از یک طرف تابه برای سرخ کردن غذا استفاده کنید.

غذاهایی که می شود در ماهی تابه دوطرفه درست کرد

انواع پیتزا و لازانیا

از دیگر انواع غذا با ماهیتابه رژیمی می توان به پیتزا و لازانیا اشاره کرد. این غذاها طرفداران ویژه ای دارند و می توانند تنوع زیادی در مواد داشته باشند. اغلب خانم های خانه دار تصور می کنند که طبخ این غذاها صرفا در فر انجام می شود. در حالی که شما با داشتن یک تابه رژیمی می توانید خوشمزه ترین پیتزاها را برای خانواده و فرزندان خود آماده کنید. بدین منظور باید تابه را بر روی شعله گاز قرار دهید تا مقداری گرم شود.

لازم است که با استفاده از قلم مو یا اسپری، مقداری روغن به کف تابه بزنید. اکنون خمیر پیتزا را بر روی آن پهن کنید و یک لایه سس گوجه بر روی آن بزنید. اکنون باید پنیر پیتزا و سایر مواد مورد نیاز را بر روی خمیر بچینید. درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا پیتزا آماده شود و پنیر به خوبی بر روی آن آب شود. مدت زمان پخت انواع پیتزا در تابه رژیمی حدود ۳۰ دقیقه است. توصیه می کنیم از بالا بردن شعله گاز خودداری کنید. زیرا احتمال سوختگی خمیر پیتزا و عدم پختگی مواد وجود دارد.

انواع کیک

در هنگام پخت کیک با تابه رژیمی بهتر است که نوار لاستیکی دور درب را جدا کنید. در غیر این صورت با مشکلاتی از جمله خمیر شدن کیک مواجه خواهید شد. اکنون باید یک عدد شعله پخش کن بر روی شعله گاز قرار دهید و سپس تابه را بر روی آن بگذارید. بعد از آنکه تابه کاملا داغ شده دو طرف آن را چرب کنید و مایع کیک را در تابه بریزید. از پر کردن کامل تابه با مایع کیک بپرهیزید. آن را تا نصفه پر کنید. زیرا کیک در حین پخت، پف می کند.

به مدت ۳۰ دقیقه درب تابه را باز نکنید. سپس باید آن را چک کنید و اگر یک طرف آن طلایی شده بود تابه را برگردانید. بهتر است طرف دوم را حدود ۵ دقیقه بر روی حرارت نگه دارید تا صرفا طلایی شود. اکنون کیک به طور کامل پخته شده است و می توانید آن را میل کنید!

انواع سبزیجات بخارپز

از دیگر انواع غذا با ماهیتابه رژیمی می توان به سبزیجات بخارپز شده اشاره کرد. افرادی که دارای رژیم های سخت غذایی هستند تمایل زیادی به مصرف سبزیجات دارند. زیرا سرشار از فیبر می باشند و کالری کمی دارند. نحوه بخار کردن آن ها با تابه رژیمی بسیار آسان است و تنها کافیست سبزیجات مورد علاقه خود را در تابه بریزید و درب آن را ببندید تا کاملا نرم و قابل مصرف شوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار