چاپ کد خبر: 82334
9 اردیبهشت 1401

در تعطیلات عید فطر از سفر به این شهرها خودداری کنید+اسامی

مسافرت

همزمان با آغاز تعطیلات عید فطر شهر‌های شلوغ و جایگزین برای سفر اعلام شد.

به گزارش اول فارس، مصطفی فاطمی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اعلام این خبر گفت: در تعطیلات پیش رو بیشترین ازدحام مسافر در شهر شیراز است که تقریبا تمام مراکز اقامتی آن تکمیل شده است و ظرفیت اسکان مسافر در شهر‌های اصفهان، مشهد، سنندج و همدان و همچنین استان‌های مازندران و گیلان نیز درحال تکمیل است و مسافران شهر‌های دیگری را برای اسکان و سفر انتخاب کنند.

فاطمی با اشاره به استقبال از سفر به برخی شهر‌های غربی کشور از جمله لرستان، همدان و سنندج که ظرفیت اقامتی آن‌ها نیز رو به تکمیل است، برای جایگزین استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و زنجان را با توجه به ظرفیت اقامتی آن‌ها که هنوز خالی است، برای افرادی که علاقه دارند به غرب ایران سفر کنند، پیشنهاد کرد.

وی همچنین درباره وضعیت سفر به شرق و مرکز ایران، گفت: با توجه به وضعیتی که مراکز اقامتی شیراز و اصفهان دارد، استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و حتی کرمان در بافت مرکزی و شرق ایران هنوز ظرفیت برای اسکان و سفر در تعطیلات عید فطر دارند.

فاطمی درباره وضعیت سفر به جنوب ایران نیز ادامه داد: به جز جزایر خلیج فارس و چابهار که ظرفیت اسکان آن‌ها به بالای ۸۰ درصد رسیده است، بقیه شهر‌های جنوبی مشکلی برای پذیرش مسافر ندارند.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین درباره هشدار سازمان هواشناسی برای سفر در تعطیلات عید فطر، اظهار کرد: سازمان هواشناسی بر این نظر است که پیش‌بینی وضع هوا در فصل بهار با توجه به تغییران ناگهانی دشوار است، از همین رو مردم باید مراقبت بیشتری داشته باشند، وضعیت آب و هوا را بیشتر رصد کنند و مراقب تغییرات ناگهانی آب و هوا باشند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار