راهنمای جامع سفر به شیراز/هزینه سفر به شیراز چقدر است؟

شیراز به عنوان یکی از کلان‌شهرها، مرکز توجه گردشگران و توریستانی است که می‌خواهند با هنر و تمدن کهن ایران آشنایی پیدا کنند. با راهنمای جامع اول فارس برای سفر به شیراز همراه شوید.

Comprehensive travel guide to ShirazHow much does it cost to travel to Shiraz 1 renamed 30593

اول فارس|گردشگری و ایرانگردی: شیراز به عنوان یکی از کلان‌شهرها، مرکز توجه گردشگران و توریست‌هایی است که می‌خواهند با هنر و تمدن کهن ایران آشنایی پیدا کنند. در این بین نباید فراموش کرد که برای سفر به این شهر بزرگ و پر رفت‌وآمد، نیاز به یک راهنمای جامع سفر به شیراز داریم تا هیچ‌کدام از زیبایی‌هایش را از دست ندهیم و بتوانیم در مدتی که مهمان شیراز هستیم، از حضور در آن بهترین استفاده را ببریم.

این شهر مراکز تفریحی و گردشگری بسیاری دارد و از جاذبه‌های طبیعی متنوعی برخوردار است. به همین سبب گزینه مناسبی برای سفر در تعطیلات بهاری خواهد بود.

با توجه به این موارد، در صورتی که مقصد سفر بعدی شما شیراز است، می‌توانید از راهنمای جامع سفر به شیراز که در ادامه ارائه شده، بهره ببرید تا بهترین سفرتان را تجربه کنید.

Comprehensive travel guide to ShirazHow much does it cost to travel to Shiraz 11

چه زمانی برای سفر به شیراز مناسب است؟

اولین قدم در راهنمای جامع سفر به شیراز، توجه به آب و هوای این شهر است. آب و هوای شهر شیراز به علت موقعیت جغرافیایی که دارد، گرم و خشک است. طبیعتاً چنین آب و هوایی در فصل تابستان تشدید می‌شود. در صورتی که شهر محل سکونت شما از جمله شهرهای کوهستانی است، سفر در فصل تابستان اصلاً مناسب نخواهد بود.

 اردیبهشت ماه و فصول پاییز و زمستان، زمان‌هایی هستند که شیراز در بهترین موقعیت آب و هوایی خود قرار دارد. به خصوص اردیبهشت‌ماه که حال و هوای شیراز در آن زمان خبر از بهارنارنج‌های سرمست می‌دهد.

البته اگر بخواهید سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای را تجربه کنید، قطعا فصول پاییز و زمستان بهترین انتخاب شما خواهند بود.

راهنمای جامع سفر به شیراز : اماکن گردشگری در شیراز

و اما به سراغ بخش شیرین راهنمای جامع سفر به شیراز یعنی اماکن گردشگری برویم. شیراز مهد شعر و ادبیات، جزء مهم‌ترین شهرهای تاریخی ایران است که آثار و اماکن پرشکوهی را در خود جای داده است؛ از پاسارگاد و تخت جمشید، تا حافظیه و باغ ایلخانی، همه و همه در این شهر زیبا و باستانی جای گرفته‌اند.

Comprehensive travel guide to ShirazHow much does it cost to travel to Shiraz 10
راهنمای جامع سفر به شیراز و نگاهی به مقاصد گردشگری آن
 تخت جمشید، نگین راهنمای جامع سفر به شیراز

راهنمای جامع سفر به شیراز باشد و حرفی از تخت جمشید نباشید؟ تخت جمشید به عنوان نمادی از اصالت وجودی تمدن‌های کهن ایرانی، چیزی نیست که برای ایرانیان ناشناس باشد. این سازه معماری پرشکوه، یکی از مقاصد قطعی در سفر به شیراز است.

سالانه مسافران و توریست‌های متعددی در بازدید از شهر شیراز، به دیدن این بنای پر ابهت می‌روند. این محوطه تاریخی در مسافت ۶۰ کیلومتری شهر شیراز بنا شده است.

درباره پیشینه تاریخی تخت جمشید، لازم به ذکر است که این بنا مربوط به دوره هخامنشیان است که نشان دهنده اهمیت شیراز برای تمدن‌های کهن ایران و به ویژه هخامنشیان است.

Comprehensive travel guide to ShirazHow much does it cost to travel to Shiraz 9

مجموعه پاسارگاد

در دوران هخامنشیان، شیراز در مرکز توجه قرار داشت و این مسئله در ساخت بناهای تاریخی باشکوهی از قبیل همین پاسارگاد قابل دریافت است. بنای پاسارگاد واقع در جاده شیراز_اصفهان، آرامگاه کوروش بزرگ را در خود جای داده است.

Comprehensive travel guide to ShirazHow much does it cost to travel to Shiraz 8

حافظیه بخش حذف نشدنی راهنمای جامع سفر به شیراز

مگر می‌شود راهنمای جامع سفر به شیراز نوشت و به حافظیه توجه نداست؟ شیراز به سبب پرورش بزرگ مردانی چون حافظ و سعدی، به شهر شعر و شعور معروف است. حافظ شیرازی زاده شهر شیراز، نامی‌ترین شاعر در ادبیات فارسی است که تاکنون حریفی در عرصه فعالیت خود نداشته است.

حافظیه آرامگاه این شاعر بزرگ، در شیراز قرار دارد. این محوطه یکی از جاذبه‌های گردشگری و توریستی است که ساختار و معماری منحصربه‌فردی را داراست.

Comprehensive travel guide to ShirazHow much does it cost to travel to Shiraz 7

سعدیه

قطعا سعدی هم در شعر سرایی کم از حافظ ندارد. آرامگاه این شاعر بزرگ در نزدیکی دروازه قرآن بنا شده که پیشینه تاریخی دارد و از دیگر گزینه‌های توریستی شهر شیراز است.

Comprehensive travel guide to ShirazHow much does it cost to travel to Shiraz 13

ارگ کریمخانی

ارگ کریمخانی به عنوان یک سازه بزرگ تاریخی، یکی از محوطه‌های زیبایی است که حتی برای جوانان شیرازی هم جذابیت دارد. شب‌های شیراز در این مکان همواره پر از نشاط و اشتیاق زندگی است. پس اگر به راهنمای جامع سفر به شیراز گوش می‌دهید و برایتان ارزشمند است، این پیشنهاد را از دست ندهید:

گشت‌وگذار شبانه در اطراف ارگ کریمخانی

سفر به شیراز با دیدن از این سازه بلند ارتفاع، می‌تواند ابهت ایران را یادآور شود. این بنا مربوط به دوران زندیه است که به دستور کریم‌خان زند ساخته‌شده است.

با توجه به عظمت این بنا، کاربردهای مختلفی در هر دوره پیدا کرده و امروزه جنبه گردشگری و توریستی دارد.

Comprehensive travel guide to ShirazHow much does it cost to travel to Shiraz 6
ارگ کریمخان

باغ ملی شیراز

باغ ملی شیراز از دسته مراکزی است که آرامش خاصی در هوای آن در گردش است. قطعا عطر خوش بهارنارنج‌ها در جریان آرامش در این باغ بی‌تاثیر نیست. قدم زدن در میان درختان کهن و فواره‌های آب در ماه اردیبهشت، یقیناً با پیاده روی بهشتی تفاوت چندانی ندارد.

باغ ملی شیراز واقع در چهارراه حافظیه از دیگر مراکز پربازدید شیرازی است. به همین خاطر حتی خود مردم شیراز هم زمان‌هایی را در میان انبوه درختان حاکی از طبیعت بی‌مثال شیرازی، صرف می‌کنند.

Comprehensive travel guide to ShirazHow much does it cost to travel to Shiraz 5

شاهچراغ نگین مذهبی راهنمای جامع سفر به شیراز

و اما بخش مذهبی راهنمای جامع سفر به شیراز، شاهچراغ است. قطعا هویت مذهبی ایران، عامل اصلی در به وجود آمدن اماکن مذهبی مانند شاهچراغ است. این حرم به عنوان یکی از معروف‌ترین اماکن زیارتی، برای ایرانیان به حساب می‌آید.

این آرامگاه، بنایی برای حضرت میر سید احمد، برادر امام رضا و فرزند دیگر امام موسی کاظم است. با توجه به این مسئله، شاهچراغ معرف حضور شیعیان است و کمتر کسی از آن بی‌اطلاع است.

 آرامگاه شاهچراغ هم به خاطر معماری فوق‌العاده زیبا و هم به خاطر قرارگیری مقبره برادر امام رضا، از جمله مراکز توریستی این شهر محسوب می‌شود.
Comprehensive travel guide to ShirazHow much does it cost to travel to Shiraz 12

جدا از موارد ذکر شده، محوطه‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری دیگری هم در شهر شیراز قرار دارد که هر کدام با توجه به خصوصیاتی که دارند، جذابیت بالایی برای توریست‌های و مسافران پیدا می‌کنند.

برای سفر به شیراز، با توجه به شهر محل سکونت خود، می‌توانید از اتوبوس، قطار یا هواپیما استفاده کنید. شهر شیراز با مردمانی مهربان، پذیرای شما خواهد بود. همچنان پیشنهاد ما به شما این است که پیش از سفر به شیراز راهنمای جامع سفر به شیراز را با دقت مطالعه کنید.


سفر به شیراز می‌تواند به روح انسان زندگی ببخشد و طبع گرم جنوب را در رگ‌ها همچون خون جاری سازد، اما سوال مهم همه ما این است که هزینه سفر به شیراز چقدر می‌شود؟

اما بحث حائز اهمیت در باب سفر به شیراز تخمین هزینه‌هاست. در دنیای کنونی حساب‌وکتاب اصل اساسی انجام هر کاری هستند و بدون اغراق نمی‌توان نقش پررنگ پول را در فعالیت‌های انسانی فاکتور گرفت. در همین راستا در ادامه این مقاله به نقد و تخمین تقریبی هزینه سفر به شیراز به همراه عواملی که می‌توانند موجب نوسان قیمت شوند، می‌پردازیم.

Comprehensive travel guide to ShirazHow much does it cost to travel to Shiraz 4
به نظر شما هزینه سفر به شیراز چقدر است؟

نخستین هزینه سفر به شیراز

شاید در وهله اول با خود بی‌اندیشید که در لیست هزینه سفر به شیراز، اولویت با اقامت و اسکان در هتل یا مسافرخانه است اما شایان ذکر است که هزینه راه اولین موردی است که ایجاد می‌شود.

اگر با وسیله نقلیه شخصی سفر کنید، هزینه بنزین یا گاز و هزینه غذای بین راه وجود خواهد داشت.

هزینه سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس vip نیز بسته به مسافت شما متغیر است. بالطبع هرچه مسافت بیشتر باشد هزینه تهیه بلیط بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است که در فواصل بسیار دور هزینه بلیط هواپیما حتی به دو میلیون تومان یا بیشتر هم می‌رسد.

سفر با تور از دیگر گزینه‌هایی است که در بیشتر موارد هزینه‌ها را مقرون‌به‌صرفه می‌سازد و تمام جنبه‌های استراحتی و تفریحی مسافران را پوشش می‌دهد. سفر به شیراز از طریق تورهای مسافرتی، مشکلاتی چون رانندگی راه یا هزینه نجومی بلیط هواپیما، اسکان هتل و همچنین ناشناس بودن مکان‌های تفریحی را به دنبال ندارد و شما می‌توانید با آرامش خاطر از سفر خود لذت برده و در عین حال از خدمات مسافرتی تور بهره ببرید.

Comprehensive travel guide to ShirazHow much does it cost to travel to Shiraz 3
هزینه سفر به شیراز بستگی به شیوه سفر شما دارد

هزینه سفر به شیراز : اقامت

اسکان یافتن در شیراز از جمله مهم‌ترین بخش هزینه سفر به شیراز است.

اقامت در هتل‌های مطرح شیراز که از قضا چندین ستاره را با نام خود به یدک می‌کشند و از کیفیت و خدمات عالی برخوردار هستند می‌تواند هزینه سفر شما را به حد اعلاء برساند.

اقامت در هتل‌های پنج ستاره‌ شیراز می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد؛ به ویژه اگر قصد داشته باشید برای مدت طولانی در هتل اقامت کنید.

با این حال نمی‌توان لذت اقامت در این هتل‌ها را که از خدمات بی‌نظیر و نما و امکانات لوکس برخوردار هستند نادیده گرفت.

هزینه غذا و خوردوخوراک در شهر شیراز

پیش از برآورد کردن هزینه لازم است بدانید که غذاهای شیرازی چیزی فراتر از عالی هستند و طعم غیرقابل توصیفی را در زیر دندان به ارمغان می‌آورند. اگر به شیراز رفتید فراموش نکنید که حتما کلم پلو و شکر پلوی شیرازی را امتحان کنید.

شهر شیراز رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری را به سبب مراجعه گردشگران دارا است. رستوران هفت خوان شیراز، رستوران خانه سنتی پرهامی، رستوران خوشا و… از نمونه بهشت‌های غذای شهر شیراز هستند که در عین کیفیت و طعم فوق‌العاده، قیمت بالایی را هم به مشتریان ارائه می‌دهند.

بالطبع اگر بخواهید تمام وعده‌های غذایی خود را در چنین رستوران‌هایی میل کنید، در نهایت تمام پولتان را صرف لذت غذای شیرازی کرده‌اید!

برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید غذای موجود در غذاخوری‌ها و حتی چرخ‌های بین راهی را امتحان کنید. پیشنهاد می‌شود حتما فلافل‌های شهر شیراز را تست کنید، در کمال تعجب طعم تند محشری دارند.

استفاده از خدمات سلف هتل در صورتی که مقرون‌به‌صرفه باشد و خودتان به آن تمایل داشته باشید نیز پیشنهاد مناسبی است. اما اگر در هتلی چون هتل چمران اقامت دارید تضمین نمی‌شود که فاکتور غذای سفارش داده شده برای دو نفر کم‌تر از هفتصد هزار تومان باشد.

در خصوص هزینه غذا باز هم تور گزینه بسیار مناسبی است که شما را از درگیری خوردوخوراک سفر رها می‌کند و هزینه کم‌تری دارد.

Comprehensive travel guide to ShirazHow much does it cost to travel to Shiraz 2
غذاهای شیرازی یک از جاذبه‌های این شهر هستند
تاثیر زمان در هزینه سفر به شیراز

مطمئنا در جریان گستردگی و افزایش مسافرتها در زمانها و مراسمهای خاص سال هستید. عید نوروز و تعطیلات رسمی و مواقع خوش آب و هوا، از جمله پرسفرترین زمانهای سال هستند. به سبب توریستی بودن شهر شیراز در چنین مواقعی قیمت تهیه بلیط، اسکان در هتل، سفارش غذا و حتی تفریحات تاریخی و گردشگری افزایش مییابد. بنابراین اگر خواستار هزینه کم سفر هستید، پیشنهاد میشود در این مواقع به شیراز سفر نکنید. البته به علت قرار گرفتن استان فارس در ناحیه جنوب کشور نمیتوان در هر فصلی برای مسافرت و تفریح به شیراز سفر کرد.

Comprehensive travel guide to ShirazHow much does it cost to travel to Shiraz 1
زمان سفر تاثیری جدی در هزینه سفر به شیراز دارد

هزینه تفریح و گردش در شهر زیبای شیراز

در شهر شیراز اماکن باستانی و تاریخی، مکان‌های تفریحی، سیتی‌ سنترهای بزرگ و پاساژهای لوکس و شیک بسیاری وجود دارد که می‌توانند سفر شما را بسیار زیبا و به یادماندنی سازند.

در مورد سفر به هرکدام از مکان‌های تفریحی و گردشگری شایان ذکر است که شما به عنوان یک گردشگر باید هزینه‌هایی را متقبل شوید. این هزینه‌ها می‌تواند برای بازی‌های شهربازی، خرید پوشاک و خوراک و نیز دیدن آثار طبیعی و تاریخی باشد.

اما در تمامی این موارد باید بگوییم که گردش در شهر شیراز آنقدر لذت‌بخش و خاطره ساز است که تمام این هزینه‌ها ارزشش را خواهند داشت.

سفر به شیراز یکی از بهترین سفرهایی است که مسافران برای گردشگری انتخاب می‌کنند. سالانه هزاران توریست از اقصی نقاط جهان برای بازدید از این شهر زیبا به شیراز سفر می‌کنند و از زیبایی‌های طبیعتی و باستانی ایران زمین دچار حیرت و شگفتی می‌شوند.

قبول داریم که با اوضاع اقتصادی کنونی ممکن است هزینه سفر به شیراز آنچنان مطلوب نباشد، اما شما می‌توانید با انتخاب درست وسیله نقلیه راه، محل اقامت، خوردوخوراک ارزان و در عین حال خوشمزه و دلپذیر، بهترین سفر ممکن را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار