چاپ کد خبر: 35797
6 مهر 1399

راهنمای خرید انواع مودم برای خانه ومحل کار

انواع مختلف مودم و مهمترین نکاتی که قبل از خرید مودم باید به آن دقت کنیم؟

امروزه استفاده کردن از اینترنت برای هر خانواده ای جز ضروریات به حساب می آید تا به تکنولوژی های روز دنیا دست پیدا کنند در این میان مودم های وای فای جز محبوب ترین های این موارد می باشند که خانواده ها توسط آنها به اینترنت دسترسی پیدا می کنند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام تعمیرکار ۱۱۸، در این متن سعی شده، در مورد انواع مختلف مودم بحث و نکاتی کلیدی را قبل از تهیه مودم برای کاربران بیان کنیم. امیدواریم نکات گفته شده در این متن برایتان مفید باشد.

مودم چیست؟

مودم، مودم داده هایی را که از طرف شرکت های ارائه دهنده اینترنت ارسال می کنند را دریافت می کند و به داده هایی تبدیل می کند که می توان توست موبایل، تبلت، لپ تاب و هرگونه تجهیزات شبکه دیگری مورد استفاده قرار بگیرد.

به زبان ساده 

مودم یکی از ابزارهای رایانه‌ای است که برای اتصال دو رایانه به یکدیگر از راه خطوط گوناگون مخابراتی استفاده می‌شود. البته هر یک از این دو کامپیوتر می‌توانند راهی به یک شبکه رایانه‌ای باشند.

61741469

انواع مختلف مودم عبارتند از :

اتصال بی‌سیم  Wireless :

نام دیگر مودم های بی سیم وای فای یا وایرلس نام دارد. نام وای فای توسط اتحادیه وای فای برمحصولاتی گذاشته شده که در شبکه بی سیم محلی مشغول فعالیت هستند و ارتباط اینترنت به صورت بی سیم برقرار می شود. پیشنهاد می کنیم از این نوع مودم ها استفاده بکنید چون چند کاربر را پوشش می دهند.

اتصال با سیم  Wired :

مودم های باسیم از یک پورت یو اس بی و یک پورت لن استفاده می کنند. اما این امکان نیز هست که بعضی از این مودم های باسیم از پورت یو اس پی برخوردار نیستند. و بعضی نیز پورت لن ندارند.

جدیدا مودم هایی که در بازار موجود هستند از پورت لن استفاده می کنند. اگر مودم شما دوتا پورت را دارد پیشنهاد می کنیم از پورت لن استفاده کنید. این نوع مودم ها با وجود محدودیتی که دارند به هیچ وجه کارایی ندارد و توصیه نمی شوند استفاده از اینا به خاطر وجود دستگاه های هوشمند زیاد در خانه.

مودم  LTE ۳G/۴G :

اتصال کاربران به اینترنت در این نوع مودم های ۳G و ۴G براساس سرویس‌دهی گوشی همراه و بی‌سیم انجام می شود. با استفاده از فرستنده امواج بی تی اس شرایط لازم برای ارائه اینترنت نسل سوم و نسل چهارم گوشی همراه فراهم می کند. تفاوت این دو در پهنای باند و سرعت آن است.

مودم  TD-LTE :

خدماتیکه مودم های LTE ۴G ارائه می دهند ویژه دستگاه های قابل حمل و همراه است شامل گوشی های همراه و مودم های اختصاصی است. اما فناوری TD-LTE در واقع نسخه‌ای ثابت از فناوری LTE محسوب می‌شود و فقط به وسیله مودم‌های اختصاصی است که قابل استفاده می‌باشد.

مودم  ADSL :

یکی از پر استفاده ترین و رایج ترین روش های متصل شدن به اینترنت بین مردم است که ساختاری متعدد در برقراری ارتباط دارد. این مودم با استفاده از پورت تلفن به شبکه متصل و در نهایت به سرویس دهی انجام وظیفه می کند.

مودم وایمکس :

یکی از فناوری هایی است که بدون نیاز به خط تلفن با این نوع می توان به اینترنت وصل شد. از سال ۲۰۰۱ پایه گذاری شده و پهنای باندی که ارائه می دهد بین ۳۰ تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه است.

آخرین نسخه از این نوع وایکمس ها در سال ۲۰۱۱ معرفی شد که پهنای باند بیشتری داشت و تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده بود. که رقیب سرسخت فناوری TD-LTE می توان روش حساب کرد.

61741468

به چند نکته مهم قبل از خرید مودم توجه داشته باشید :

۱- بالاترین سرعتی اینترنتی که می‌توانید به آن دسترسی داشته باشد را پیدا کنید.

۲- سرویس دهنده محلی اینترنت را پیدا کنید.

۳- محدوده‌ای که مودم باید پوشش دهد را مشخص کنید.

۴- مطمئن شوید مودم روتر انتخابی شما از روش رمزگذاری WPA۲ پشتیبانی می‌کند.

۵- با همسایگان خود صحبت بکنید چه نوع اینترنتی را استفاده می کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار