چاپ کد خبر: 140464
28 فروردین 1403

راهکارهای خانگی معجزه آسا برای درمان فوری جوش صورت

برای درمان فوری جوش صورت چه کاری انجام دهیم؟ما این سوال را از افراد زیادی می‌شنویم، به همین دلیل در این بخش به آن پاسخ خواهیم داد. در این قسمت از مقاله قصد داریم چند راهکار برای درمان جوش صورت پیش پای شما بگذاریم که در سریع‌ترین زمان این جوش‌ها را درمان کند.از بین بردن جوش صورت در یک روز بیش از حد خوشبینانه به نظر می‌رسد، اما راهکارهایی وجود دارد که شما را به درمان سریع جوش صورت می‌رساند.

درمان فوری جوش صورت

علت جوش صورت چیست؟

قبل از اینکه به معرفی شیوه‌های درمان جوش صورت بپردازیم، ابتدا به شما دلیل بروز آ‌ن‌ها را توضیح می‌دهیم. غده‌های مختلفی در بدن ما هستند که وظیفه تولید چربی را در بدن ما بر عهده دارند.

اگر در عملکرد آن‌ها به هر دلیلی مشکلی پیش آید و تولید این چربی‌ها افزایش پیدا کند، روی پوست جوش تشکیل می‌شود، چون میکروارگانیسم‌هایی که روی پوست قرار دارند، در تماس با این چربی‌ها واکنش نشان می‌دهند و در نهایت منجر به ایجاد انواع جوش‌ها می‌شوند.

راهکارهایی برای درمان جوش صورت

برای درمان فوری جوش صورت چی خوبه؟

اعمال گرما 

گرما به افزایش گردش خون در یک ناحیه کمک می‌کند و گلبول‌های سفید و آنتی بادی‌های بیشتری را برای مبارزه با عفونت به آن ناحیه می‌آورد. قرار دادن حرارت روی جوش یکی از بهترین درمان‌های خانگی است که می‌توانید امتحان کنید.کمپرس گرم را هر بار به مدت ۲۰ دقیقه روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. این کار را سه یا چهار بار در روز و هر روز انجام دهید تا زمانی که جوش از بین برود.

روغن درخت چای 

روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی است. این خواص ممکن است به درمان عفونت باکتریایی که باعث جوش می‌شود کمک کند.روغن درخت چای نباید مستقیما روی پوست مالیده شود، زیرا می‌تواند اثر سوزش داشته باشد. در عوض، پنج قطره روغن درخت چای را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید.

روغن درخت چای رقیق شده را روی یک سواب پنبه بریزید و آن را دو یا سه بار در روز روی جوش بمالید. این کار را هر روز انجام دهید تا جای جوش کاملا از بین برود.

استفاده از یخ

یکی از سریع‌ترین درمان‌ها برای جوش صورت یخ به حساب می‌آید. البته به یاد داشته باشید که هر جوشی نه، بلکه جوشی که هنوز به مرحله عفونی شدن نرسیده باشد. قرار گرفتن یخ روی چنین جوشی سبب کاهش التهاب آن می‌شود.

سرما منجر به منقبض شدن غدد چربی می‌شوند و در نتیجه آن چربی‌ها و میکروب‌ها از آن به بیرون هدایت می‌شوند. برای استفاده صحیح از آن باید یخ را در پارچه‌ای بگذارید و آن را روی محل جوش قرار دهید.

درمان فوری جوش صورت

ماسک دارچین و عسل

راهکار دیگر برای درمان جوش صورت ماسک خانگی است. این شیوه یک ماسک خانگی برای جوش به شمار می‌آید و در رفع جوش صورت تاثیر زیادی دارد.

کمتر کسی  است که با خاصیت ضدعفونی عسل آشنا نباشد. قرن‌ها است که از این ماده خوراکی به عنوان دارویی درمانی بهره می‌برند، چون به از بین بردن باکتری‌ها کمک زیادی می‌کند.

برای استفاده از آن وسیله‌ای مانند یک قاشق کوچک را استریل کرده و در عسل کنید و روی صورت قرار دهید. ماسک خانگی که با عسل می‌توانید درست کنید، همراه با دارچین درست می‌شود. هر دو این ماده‌ها خاصیت آنتی‌اکسیدان دارند و می‌توانند به از بین بردن جوش با کاهش التهاب و نابود کردن باکتری‌ها کمک زیادی کنند.

برای درمان جوش صورت این ماسک را می‌توانید به این صورت تهیه کنید: ۲ قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق دارچین ترکیب کنید و آن‌ها را هم بزنید که حالت خمیری پیدا کند. بعد از تمیز کردن صورتتان ماسک را روی آن قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

پماد آنتی بیوتیک بدون نسخه

با استفاده از پماد آنتی بیوتیک بدون نسخه، که بسیاری از آنها هم سریع و هم تسکین دهنده هستندحداقل دو بار در روز پماد آنتی بیوتیک را روی جوش بمالید تا زمانی که جای جوش از بین برود.

استفاده از آبلیموی تازه

قاتل جوش صورت آبلیموی تازه است. آبلیموی ماده دیگری است که میکروب‌ها را با سرعت از بین می‌برد و در پی آن جوش نیز درمان خواهد شد. شیوه استفاده از آن به گونه‌ای است که باید یک تکه پنبه را در آبلیمو قرار دهید و سپس آن را روی صورت بکشید.

روغن کرچک 

روغن کرچک حاوی ترکیبی به نام اسید ریسینولئیک است که یک ضد التهاب طبیعی اما قوی است. این، همراه با خواص ضد باکتریایی قوی آن، روغن کرچک را به یک درمان طبیعی عالی برای درمان جوش تبدیل می‌کند.حداقل سه بار در روز مقدار کمی روغن کرچک را مستقیما روی جوش بمالید تا زمانی که جوش از بین برود.

درمان فوری جوش صورت

استفاده از خمیر دندان

استفاده از این ماده یکی از شیوه‌های درمان جوش در خانه است. خمیر دندان ماده‌ای به شمار می‌رود که تاثیر زیادی در درمان سریع جوش دارد که بهتر است اول از یخ استفاده کنید و سپس خمیر دندان را اعمال کنید.

برای درمان جوش صورت سعی کنید از خمیر دندان‌های غیر ژلی و غیر‌سفیدکننده استفاده کنید. توصیه می‌کنیم شب هنگام خواب کمی از آن را روی پوست قرار دهید و صبح آن را بشویید.

قرص زینک

زینک یا همان روی دیگر راهکاری است که در مدت زمان کوتاهی می‌تواند شما را از شر جوش خلاص کند. این قرص روی سیستم ایمنی بدن و هورمون‌ها تاثیر مثبت می‌گذارد.تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که مقدار بیشتر زینک در بدن می‌تواند آکنه را کاهش دهد. برای اینکه از میزان صحیح آن مطمئن شوید، بهتر است که حتما با پزشک خود مشورت کنید.

استفاده از انواع بخورها

یکی از شیوه‌های موثر در درمان جوش صورت، بخور است که شیوه‌ای سنتی و البته قدیمی به شمار می‌آید. بخورها هم به صورت سرد هستند و هم به صورت گرم استفاده می‌شوند. برای استفاده از آن به دلیل از بین بردن جوش‌ها به خصوص از بخور گرم استفاده می‌شود. در این شیوه گرمای بخور منافذ را باز می‌کند و مواد زائد که باعث جوش هستند، از آن خارج می‌شوند‌.

یک ظرف بزرگ را از آب داغ پر کنید. صورت خود را در معرض بخار آن قرار دهید. به مدت ۳۰ دقیقه به انجام این کار ادامه دهید.

روغن درخت چای

روغن موثری که سال‌ها است از آن به منظور درمان جوش صورت استفاده می‌شود، روغنی است که از درخت چای استخراج می‌شود. این روغن ضدباکتریایی است و می‌تواند میکروب‌هایی که منجر به ناراحتی‌های پوستی می‌شود را از بین ببرد.

با اعمال این ماده روی پوست خود جوش‌های سرسفید خشک می‌شوند. طرز استفاده از آن به این صورت است که یک تکه پنبه تمیز را در این روغن قرار دهید تا آغشته شود. سپس آن را روی جوش بگذارید. شیوه دیگر استفاده از آن همراه با آلوئه‌ورا است که باید آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

استفاده از سیر برای درمان جوش صورت

سیر مانند عسل از دیگر مواد خوراکی است که از دیرباز مورد استفاده برای اقدامات درمانی قرار می‌گیرد. سیر یک ضدباکتری بسیار قوی به شمار می‌آید که به عنوان ضدویروس نیز عمل می‌کند.

برای درمان جوش رسیده یکی از بهترین گزینه‌ها استفاده از سیر است، به این صورت که یک تکه سیر را به دو نیم تقسیم کنید. سیر را روی جوش قرار دهید و بعد از دقایقی آن را بشویید. این کار باید چند بار در روز انجام شود تا نتیجه نهایی را ببینید.

برای از بین بردن جای جوش چه چیزی مناسب است؟

راهکارهای بسیار زیاد دیگری نیز برای این عارضه در نظر گرفته شده است. جای جوش دیگر معضلی است که افراد را درگیر خود می‌کند. یکی از بهترین راهکارها برای از بردن جای جوش استفاده از روغن سیاه‌دانه است. این روغن‌ در عطاری‌ها قابل خریداری خواهد بود.

درمان جوش صورت و جای جوش معضل بسیاری از مردم است و راهکارهای زیادی برای آن تعریف می‌شود. گاهی افراد از یکی از این راهکارها استفاده می‌کنند و به جای این که نتیجه مطلوب بگیرند، اوضاع پوست آن‌ها وخیم‌تر می‌شود.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار