چاپ کد خبر: 126486
1 آذر 1402

راه هایی برای از بین بردن بوی بد سیگار از خانه،ماشین و لباس ها

بوی سیگار در خانه می تواند برای اعضای خانه اذیت کننده و نامطبوع باشد همچنین این بو می تواند باعث بیماری نیز شود.در واقع بویی سیگاری که روی لباس، پوست و مو مانده، معروف به دود دست دوم و شامل مواد شیمیایی فعال است که این مواد شیمیایی می تواند موجب بیماری هایی چون سرطان شود.

از بین بردن بوی سیگار

در این مطلب از اول فارس روش هایی برای از بین بردن بوی سیگار از محیط خانه و ماشین را فرا می گیریم و  می آموزیم که چگونه بوی سیگار را از لباس پاک کنیم ؟

چه لزومی دارد که بوی بد سیگار را از بین ببریم؟
بوی بد سیگار به عنوان یکی از بدترین مواردی شناخته می‌شود که خود فرد و اطرافیان را اذیت می‌کند. وقتی یک چیز باعث آزار و اذیت می‌شود باید آن را کنار گذاشت. وقتی سیگار می‌کشید بوی بد آن را نیز به همراه خواهید داشت بنابراین دوستان، فامیل و آشنایان به راحتی خواهند فهمید که شما فردی سیگاری هستید.

علاوه بر این؛ بوی سیگار باعث آزار و اذیت اطرافیان و آسیب دیدن سلامتی شما می‌شود. با توجه به این موضوعات لازم است که شما بوی بد سیگار را از بین ببرید تا علاوه بر خود، دیگران را نیز از شر بوی بد و آزار دهنده نجات دهید.

حال که متوجه شدید بوی بد سیگار چه تأثیری بر شما و اطرافیان تان دارد باید هر چه سریع‌تر نسبت به از بین بردن آن اقدام کنید. برای این کار لازم نیست خودتان را به زحمت بیندازید چرا که رفع بوی بد سیگار کار بسیار ساده‌ای می‌باشد.

روش های از بین بردن بوی سیگار در خانه
یکی از مشکلاتی که در دیدو بازدید‌ها و مهمانی‌ها برای افراد غیر سیگاری رخ می‌دهد، پُر شدن بوی سیگار مهمانان در منزل است.حتی اگر سیگار توسط یکی از اعضای خانواده کشیده شده باشد و بخواهید بسرعت از شر آن خلاص شوید چند راهکار هست که شما را به خواسته خود می‌رساند.قبل از هر اقدامی برای رفع بوی بد خانه پنجره ها را باز بگذارید و هود را روشن کنید تا دود از بین برود.

قبل از آمدن مهمان ها اگر حس می کنید فضای خانه بوی سیگار می دهد، از روش های زیر برای از بین بردن بوی سیگار استفاده کنید.

راه های از بین بردن بوی سیگار 

  •  روشن کردن شمع در فضای خانه باعث خنثی شدن بوی سیگار و از بین رفتن بوی آن می شود.
  •  استفاده از سرکه سفید می تواند بوی دود و سیگار را از بین برود.مقداری سرکه را درون کاسه ای بریزید و آن را روی اپن آشپزخانه قرار دهید تا بوی سیگار را جذب کند. یا ان را در محیط اسپری کنید.
  •  پس از خروج مهمان سیگاری از خانه، استفاده از ترکیب مقدار مساوی آب گرم و سرکه در ظرفی گود مفید است.پارچه‌ای حوله‌ای را در محلول فرو برده و بعد از اینکه پارچه به طور کامل به این محلول آغشته شد، آن را بیرون بیاورید و خوب بچلانید.حالا پارچه را در بالای سرتان مرتب تکان دهید تا باقیمانده دود موجود در خانه و بوی حاصل از سیگار از بین برود.
  •  روش دیگری نیز برای از بین بردن بوی سیگار در خانه وجود دارد و آن روشن کردن زغال است.چند زغال گداخته و روشن را در ظرف فلزی و در قسمتی از فضای خانه قرار دهید که دیده نشود، ولی در عین حال در نزدیکی منبع سیگار باشد.
  •  فضای آلوده به بوی سیگار را با گرداندن حوله خیس آغشته به محلول آب و سرکه پاک کنید.

از بین بردن بوی سیگار از خانه

از بین بردن بوی سیگار از وسایل منزل

  • برای از بین بردن بوی سیگار بوی فرش و روکش مبل قبل از شستشو آن را با کمی پودر جوش شیرین آغشته کرده و بعد از چند ساعت با جارو برقی آن را پاک کنید.
  • کف زیر سیگاری کمی جوش شیرین و یا زغال فعال قرار دهید.
  • در مورد دیوارها و سطوح آلوده به سموم ناشی از سوخت دخانیات، پاک کردن با مخلوط آب و سرکه و یا جوش شیرین قبل از شستشوی سطوح توصیه می‌شود.ولی حتی‌المقدور بعد از لایه برداری از سطوح، آن را با پوشاننده مناسبی مانند رنگ یا پلی‌استر پوشش دهید.
  •  دستگاه‌های تهویه، هواکش (مانندهود و فن) باید مرتب تمیز شده و قسمت‌های قابل شستشوی آن شسته گردد.
  •  لامپ‌ها و لوستر به عنوان برخی از وسایلی هستند که در هر نوبت روشن و گرم شدن بو و مواد سمی را دوباره در محیط پخش می‌کنند. ‌با پاک کردن و شستشوی آنها به طور مرتب آنها را تمیز نگاه دارید.
  •  تهویه مرتب محیط با باز کردن پنجره و استفاده از هواکش‌های قوی و یا دستگاه‌های تصفیه هوا در منزل و خودرو.

راه‌های از بین بردن بوی سیگار از روی لباس‌ها
بوی سیگار هنگام مصرف آن جذب لباس‌های شما نیز خواهد شد. برای از بین بردن بوی سیگار از روی لباس‌ها باید یک سری موارد را انجام دهید. عطر و ادکلن به عنوان بهترین راهکار برای از بین بردن بو از لباس‌ها شناخته می‌شود. بهتر است یک عطر یا خوشبو کننده همراه خود داشته باشید و پس از مصرف سیگار از عطر استفاده نمایید. روش دیگری که وجود دارد شستشوی لباس‌ها می‌باشد اما این کار ظاهراً سخت به نظر می‌رسد. شما می‌توانید هر دو روز یک بار لباس‌های خود را بشویید تا بوی سیگار جذب شده را از بین ببرید.

از بین بردن بوی سیکار از خانه

روش‌های از بین بردن بوی بد سیگار از داخل ماشین

افراد سیگاری در هر مکانی که فرصت کنند سیگار خواهند کشید. یکی از این مکان‌ها داخل ماشین است چرا که کسی مزاحم او نخواهد شد؛ بنابراین باید به موقع نسبت به رفع بوی بد داخل ماشین اقدام کنید. برای این کار بهتر است همیشه داخل ماشین اسپری ضد بو داشته باشید تا پس از مصرف سیگار، ماشین را ضدعفونی کنید. از دیگر روش‌های جلوگیری از بو گرفتن ماشین هنگام سیگار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هنگام سیگار کشیدن حتما شیشه ماشین را پایین بیاورید.
  • ته سیگار‌های خود را داخل ماشین نیندازید.
  • از گلاب برای رفع بوی سیگار استفاده کنید.
  • مخلوطی از سرکه و آب درست کنید و حداقل هفته‌ای یک بار صندلی‌های ماشین را پاک کنید.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار