چاپ کد خبر: 4169
13 بهمن 1397
نماینده مردم جهرم در مجلس:

روحیه مطالبه‌گری در فارس وجود ندارد

به گزارش اول فارس، محمدرضا رضایی کوچی شنبه ۱۳ بهمن در کارگروه اشتغال استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، بیان کرد: مخاطب وازرت کار افراد مستمند، نیازمند و کارگران هستند که باید متناسب به جامعه هدف عمل کرد.

71385

وی افزود: فارس استانی با پایه کشاورزی است و سال‌هاست که درگیر خشکسالی است و نیازمند توجه بیشتر وزارت تعاون است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی که معتقد است شرایط فارس بدتر از مسائلی است که در این جلسه مطرح شد، اظهار کرد: نگاه همه دولت‌ها به فارس نگاه به استانی برخوردار است و این نگرش اشتباه موجب شده تا از اعتباراتی که حق مسلم این استان محسوب می شود، محروم شویم.

رضایی همچنین گفت: کمبود بارندگی در فارس داریم و اگر نتوانیم آب از دریا برداشت کنیم، هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نخواهد شد که در فارس سرمایه‌گذاری کند .

وی به خشکیدگی تالاب‌ها و بحران زیست محیطی که ممکن است به واسطه خشکی آنها حادث شود هم اشاره و خواستار توجه جدی دولت در این باره شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: شفاف سازی، جوانگرایی، سازمان‌دهی و سازمان سازی از مؤلفه‌هایی است که در دستور کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

بهرام پارسایی ادامه داد: فضای کسب و کار زمانی در فارس مطلوب‌تر و  با تغییرات بیشتر همراه خواهد شد که این حوزه در کل کشور نسبت به سال‌های ماقبل تغییر کند.

وی به بیمارستان ٣٢٠ تحت خوابی تامین اجتماعی فارس هم اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه تاکنون دو بار کلنگ‌زنی شده است،‌ گفت: به جز دیوار کشی کار خاصی در این پروژه انجام نشده است.

پارسایی یادآور شد: بیمارستان فعلی تامین اجتماعی فرسوده است و نیازمند تسریع در روند اجرایی بیمارستان شماره ۲ آن هستیم.

علاءالدین خادم، نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه استان فارس علی رغم برخورداری از پتانسیل‌های بالا از وضعیت اشتغال خوبی برخوردار نیست، گفت: از فرصت حضور وزیر کار در استان استفاده و تصمیم کلیدی در خصوص مباحث فارس که مربوط به این وزارتخانه است، اتخاذ شود.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند،‌ گفت: ٧٠ درصد کارگاه‌های تولیدی شهرستان کازرون تعطیل است و بعضی از آنها هم فصلی کار می‌کنند.

حسین رضازاده با تاکید بر اینکه ضرورت حرکت پایدار در فارس بیش از گذشته احساس می‌شود، خواستار ارائه یک گزارش جامع از سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجمع نمایندگان استان شد.

فرج‌الله رجبی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه آمارها خوب اما حال ما بد است، افزود: ملاقات مردمی را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده‌ام.

وی با تصریح براینکه فرآیندهای اداری در کشور و به تبع آن استان فارس طولانی و خسته کننده است، تاکید کرد که آیین‌‎نامه‌ها باید بازنویسی، خوانا و ساده شوند.

رجبی ادامه داد: ۸۲ طرح گردشگری در فارس تعریف شده اما تنها ٧ مورد به انعقاد قرارداد رسیده و به بانک معرفی شده است که این امر نشان از طولانی بودن فرآیندها دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه تعریف‌های متفاوتی از اشتغال وجود دارد، عنوان کرد: ادبیات اشتغال با صنعت متفاوت است و اگر به بخش مسکن و ساخت و ساز نپردازیم، اشتغال ایجاد نخواهد شد.

سید حسین افضلی، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی نیز با تصریح بر اینکه جامعه ملتهب است و نباید سرمان را زیر برف کنیم، گفت: وزارت کار به تنهایی نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند.

داریوش اسماعیلی، نماینده مردم کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی نیز با طرح سوالی مبنی بر اینکه در کدام روستای فارس زیرساخت دامداری صنعتی وجود دارد که در شرایط اعطای وام را صنعتی بودن را قید کرده‌اند؟ گفت: ملاک حفظ وضع موجود توافق کارگر و کارفرماست.

یلدا راهدار، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس نیز در این جلسه مهمترین مشکل استان را اشتغال دانست که به واسطه تغییرات اقلیمی دستخوش معضلات شده و گفت: اگر یکبار دیگر طرح اشتغال پایدار را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که قرار نبود با اجرای آن به وضعیت امروز برسیم بلکه اجرای این طرح با هدف توانمندسازی و شناخت مزیت‌های استان و شهرستان بود.

وی با بیان اینکه به هیچ‌کدام از اهداف پیش‌بینی شده عمل نکردیم و نهایتا به تخصیص اعتبار و پول پاشی رسیدیم، افزود: اگر اشتغالی از این طرح ایجاد شود، پایدار نخواهد بود.

راهدار با بیان اینکه رایزنی‌هایی برای گرفتن اعتبار استانی در حوزه توانمندسازی افراد در زنجیزه اشتغال انجام شد، گفت: علی‌رغم تلاش‌ها، مکاتبات و مذاکرات انجام شده اما حتی به یکی از نامه‌ها هم پاسخ داده نشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار