چاپ کد خبر: 72567
3 بهمن 1400

روز مادر ، تاریخچه ، اس ام اس تبریک روز مادر و روز زن ، متن زیبا و پیامک تبریک روز مادر

تاریخچه روز مادر در کشورهای مختلف

به یاد آر چشمانی را که بر تو نگران بودند
به یاد آر دستانی را که شب ها با نوازش های خود دردهای تو را تسکین می دادند
به یاد آر دلی را که به خاطر تو زخم ها خورده است
آن هنگام زانو بر زمین بگذار و موهبت مادر را سپاس دار …

روز مادر ، تاریخچه ، متن های تبریک روز مادر و روز زن ، متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

به گزارش اول فارس، بیستم جمادی الثانی هر سال، روزی پر از خاطره و معنویت است؛ خاطراتی شیرین از مادران مهربان ، فرزندان با محبت و همسران با وفا ؛ این روز به یُمن ِ زاد روز بانوی نمونه اسلام ، فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) ، روز مادر نام گرفته است ؛ بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است ؛ تنها زنی که پدرش معصوم ، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم بوده و پیامبر گرامی اسلام (ص) به او لقب ” اُم ابیها ” داده است ، یعنی زنی که برای پدرش همچون مادر بود.

روز مادر در ایران  مصادف با ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هست.اگرچه دوران زندگی حضرت زهرا (س) کوتاه بود اما زندگانی پر برکت و درخشان وی ، آن بانوی بزرگوار را به الگویی بی نظیر برای تمام زنان عالم در طول تاریخ مبدل ساخته است؛ زنی که کودکی اش را در خانه شخص اول اسلام – پیغمبر اکرم (ص) – و دوران بچه داری را در خانه دومین شخصیت ممتاز اسلام –علی (ع) – گذراند و دو امام معصوم – امام حسن (ع) و امام حسین (ع) – ، و دو دختر فداکار و شجاع – زینب و ام کلثوم – را به جامعه تحویل داد.

زندگی و سیره ی حضرت زهرا( س) به قدری آموزنده و جذاب است که هر زن آزاده ای در جهان او را چونان قدیسه ای تحسین می کند؛ زنی که تولدش از دامن خدیجه کبری ، همسر پیامبر گرامی اسلام (ص) و در کانون نخستین خانواده اسلامی با نغمه های آسمانی و تسبیح قدسیان همراه شد و شب میلادش را عرشیان به بانگ تکبیر و تسبیح جشن گرفتند و خداوند لقب کوثر به او عطا کرد؛ زیرا وی سرچشمه ی تمام خوبی های جهان است.

1755854

از مادرے پرسیدند:

ڪدام فرزندت را بیشتر دوست دارے؟

مادر گفت

بیمارِ آنها را تا وقتیڪه خوب شود،

غایب را تا وقتیڪه بازگردد

ڪوچڪترین را تا وقتیڪه بزرگ شود،

و همہ آنها را تا وقتیڪه بمیرم

مادر عزیزم روزت مبارک

****

جملات تبریک روز مادر

برای مادر بودن باید مادرانه عشق ورزید…

حرفه ای خستگی ناپذیر مثل مادرم

روز مادر مبارک…

روز مادر

و چه زیبا تولد این بانوی گرانقدر به ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی – امام خمینی (ره) – روز زن و روز مادر نام گرفت ؛ ” اگر روزی باید روز زن باشد ، چه روزی والاتر و افتخارآمیزتر از روز ولادت با سعادت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست؛ زنی که افتخار خاندان وحی است و چون خورشیدی بر تارک اسلام عزیز می درخشد.” از بیانات امام خمینی (ره) در تاریخ ۱۵/ ۲/ ۵۹

نامگذاری یک روز از سال به نام مادر در فرهنگ و ملل مختلف سابقه ای طولانی دارد و هر ملتی سعی کرده است روزی را به تجلیل از مقام شامخ مادر اختصاص دهد.در فرهنگ پر بار ایران اسلامی خجسته زاد روز بانوی گرانقدر اسلام ، دختر حضرت محمد (ص) روز مادر نام گرفته تا زنان و مادران این مرز و بوم از او درس ایمان ، فداکاری و مهربانی بیاموزند. ما نیز بر آن شدیم تا با مروری بر تاریخچه روز مادر در میان ملل دیگر ، سابقه این مناسبت را در سایر فرهنگ ها بررسی کنیم.

مادر روز

روز مادر در کشورهای مسیحی

یک خانم امریکایی به نام آناجارویس (Anna Jarvis ) پس از مرگ مادرش ، در هشتم ماه مه ۱۹۰۵ به این فکر افتاد که از تمامی مادران در زمانی که در قید حیات هستند ، قدردانی شود. به همین دلیل تمام تلاش خود را بر این گذاشت که روزی از سال به مادران اختصاص داده شود. او در آغاز از کشیش منطقه شان خواست که موعظه ای در زمینه نقش مادر در جامعه ایراد کند. سپس نامه هایی به مردان روحانی ، سیاسی و با نفوذ فرستاد. پس از آن با خرید یک آژانس تبلیغاتی ، پیغام خود را با مضمون ” اختصاص دادن روزی برای ارج نهادن به مادران ، آنان را جاویدان می سازد ” به گوش مردم رساند و سرانجام در سال ۱۹۰۷ روز یکشنبه ، دوم ماه مه – زمان مرگ مادر آنا جارویس – روز مادر نامیده شد.

« اشعار زیبای روز مادر » اشعار زیبای روز م «شعر روز مادر» مـادر تــو بـهشــت …

پس از تلاش موفقیت آمیز جارویس ، با به پایان رسیدن جنگ جهانی اول ، روز مادر به کشورهای اروپایی نیز راه یافت . در سال ۱۹۱۷ روز مادر در سوئیس رایج شد و سپس به اتریش و جزایر اسکاندیناوی رسید. در آلمان برای اولین بار در سال ۱۹۲۲ این روز را جشن گرفتند. اما در زمان ناسیونالیست ها روز مادر در این کشور دچار انحراف شد؛ زیرا آنان بر پایه این ایدئولوژی که مادر ضامن دوام ِ نژاد آریایی است، این روز را جشن می گرفتند.

سمبل روز مادر برای مادری که در قید حیات است یک شاخه میخک قرمز و برای مادری که از دنیا رفته ، یک شاخه میخک سفید است. آنا جارویس با ارائه این طرح ، بردن گل برای مادران را رواج داد.
آنا جارویس ، بانی روز مادر در کل جهان مسیحیت – زنی که خود هیچ گاه مادر نشد- در سال ۱۹۴۸ در خانه سالمندان فیلادلفیا بدرود حیات گفت. جالب است بدانید که تمام هزینه های نگهداری و اقامت او در خانه سالمندان را تاجران گل – افرادی که بیشترین سود را از روز مادر می بردند- متقبل شدند.

روز مادر ، تاریخچه ، متن های تبریک روز مادر و روز زن ، متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

روز مادر در میان ملل دیگر

فرزندانی که نمی توانند در این روز در کنار مادر خود باشند، اغلب با یک تلفن ، ارسال کارت ، فرستادن گل یا هدیه ، عشق و محبت خود را ابراز می کنند؛ و افرادی که در این روز لذت بودن در کنار مادر را تجربه می کنند ، با کمک در انجام کارهای خانه ، تهیه غذایی ویژه و گذراندن روز خود با مادرشان از محبت های او قدردانی می کنند.

کشورهایی چون ترکیه ، دانمارک ، فنلاند ، ایتالیا ، استرالیا و بلژیک روز مادر را در دومین یکشنبه ماه مه جشن می گیرند. در نروژ دومین یکشنبه ماه فوریه و در سوئد و فرانسه نیز آخرین یکشنبه ماه مه ، این روز ، جشن گرفته می شود. مردم فرانسه این روز را همچون جشن تولد برگزار می کنند. تمام خانواده دور هم جمع می شوند و با یک وعده غذای ویژه و کیک ، روز مادر را جشن می گیرند. بعضی از کشورها این روز را در فصل بهار برگزار می کنند.

در لبنان در اولین روز بهار و در ژاپن دومین یکشنبه ماه مه با برگزاری نمایشگاه نقاشی از مادران تجلیل می شود. کودکان شش تا چهارده سال با کشیدن نقاشی درباره مادرانشان از آنها قدردانی می کنند. هر چهار سال یک بار نیز نقاشی های برگزیده در نمایشگاهی به نام ” مادر من” به نمایش گذاشته می شود.

تاریخچه روز مادر در یونان به گذشته خیلی دور بر می گردد. ۲۵ سال قبل از ظهور عیسی مسیح (ع) ، الهه های یونانی وجود داشتند که برای آنها نوعی جشن مادر برگزار می شد.مردم هنگ کنگ ، پاکستان ، قطر ، عربستان سعودی و امارات متحده ی عربی روز مادر را در ماه مه جشن می گیرند. مردم این کشورها که عموماً مسلمان اند، در این روز به دیدن مادران خود می روند و با در دست داشتن هدایایی چون گل ، کیک ، اشیای زینتی و قیمتی از ایشان قدردانی می کنند.

***

گاهی دلم هیچ چیز نمی خواهد

جز گپ ریز ریز با مادرم

هی من حرف بزنم

هی او چای تازه دم بریزد…

هی چای ام سرد بشود

هی دلم گرم…

آنجا که چای ات سرد می شود

و دلت گرم

“خانه مادر است”

**

در آرژانتین و هندوستان مراسم روز مادر در ماه اکتبر برگزار می شود. مردم آرژانتین در دومین یکشنبه این ماه از مادران قدردانی می کنند؛ اما هندوها ده روز را برای این منظور جشن می گیرند. این فستیوال بر اساس نام دورگا پوجا– زن و مادر قدیسه هندو –” دورگا ” نامگذاری شده است. بنا بر افسانه ای ، این مادر الهی ده دست دارد و در هر دست اسلحه ای برای از بین بردن اهریمن ( شیطان ) پرتقال و اسپانیا روز مادر ارتباط نزدیکی با کلیسا دارد. در هشتم دسامبر، این مردم نه تنها از مادران قدردانی می کنند ، بلکه مراسم شکر گذاری برای مریم مقدس ، مادر حضرت عیسی (ع) را نیز به جا می آورند.

عده ای از مردم یوگسلاوی سابق هم در ماه دسامبر یک روز را به نام ” ماتریس ” جشن می گرفتند. دو هفته بعد از کریسمس دختران و پسران جوان در سکوت و آرامش کامل دست و پای مادر خود را در حالی که خواب بود، می بستند و مادر زمانی که بیدار می شد با دادن هدایای کوچکی که در زیر بالش خود مخفی کرده بود خود را آزاد می کرد.
اگر چه هر کشوری با فرهنگ خاص خود برای انتخاب روز مادر سمبل و دلیلی دارد. اما آنچه اهمیت دارد قدردانی و تشکر از مقام مادر است؛ و این مراسم بهانه ای است تا توجه بیشتری به مادران داشته باشیم و به آنها ثابت کنیم که چقدر دوستشان داریم.

مادر!
همه ی دنیا دوستت دارند

1755854

مادر عزیزم ،وقتی چشم به جهان گشودم. قلب کوچکم مهربانی لبخند و نگاهت را که پر از صداقت و بی ریایی بود احساس کرد. دیدم زمانی را که با لبخندم لبخند زیبائی بر چهره خسته ات نشست و دنیایت سبز شدو با گریه ام دلت لرزید و طوفانی گشت. از همان لحظه فهمیدم که تنها در کنار این نگاه پرمهر و محبت است که احساس آرامش و خوشبختی خواهم کرد.
مادر! چه کلمه سهل و ممتنعی. چه کلمه مقدسی و چه مفهوم زیبایی! جالب است که زبانهای مختلف برای مفهوم مادر کلماتی در همین حدود دارند. مادر – مامان – مام – ام و… برای گفتن آن لب حالت خاصی می گیرد! اوج احساس و عاطفه! اوج دوستی و محبت.

خدای من! مادر، اسطوره ای مقدس است در زندگی انسان. بزرگ و بلند. شاید نیمی از انسانها مادر شوند اما بازهم مادر بودن و مادری کردن مفهومی مقدس است.

 

تبریک روزمادر

از لحاظ جامعه شناسی، مادر نوعی نقش اجتماعی است. نقشی که معلوم نیست اکتسابی است یا ذاتی! فرزند بودن و دختر بودن نوعی نقش اجتماعی است با کارکردها و وظایف اجتماعی خاص خود که ذاتی است و هیچ کس نقشی در آن ندارد. اما شغل هر فرد، نقش اکتسابی اوست.

در این میان معلوم نیست مادر بودن نقش ذاتی است یا اکتسابی. شاید اکتسابی بودنش بچربد، اما شرایط اجتماعی و فیزیولوژیکی هر زنی را به مادر بودن و هر مردی را به پدر بودن می کشاند. نمی دانم به هرحال مادر و مادری به نظر من در حیطه تحلیل های جامعه شناختی نمی گنجد. نمی توانیم آن را تنها به عنوان یک فرد با نقشی خاص در نظر بگیریم.

مادر و فرزند رابطه ای متقابل و حیاتی دارند که بدون آن قوام جامعه شک برانگیز است! تجربه نیز نشان داده اقداماتی در مسیر کمونیستی کردن جوامع و دور کردن آنان از خانواده و زندگی خانوادگی، و به سر کار بردن مادران تبعات و نتایج غیر قابل باور و نامطلوبی به دنبال دارد. کیبوتص ها در اسرائیل و شوروی و… که در همین راستا آغاز به کار کردند، همگی طعم شکست را چشیدند.

لذا ما نیز مانند اکثر فرهنگ های دنیا مادر را می ستاییم و او را پاس می داریم. با اینکه در تمام جهان روز دیگری به این عنوان یعنی روز مادرشناخته میشود و گرامی داشته میشود. اما ما ایرانیان و شیعیان به احترام مادری بزرگ و مقدس که البته کمتر میشاسیمش و فقط از درد سینه او مطلعیم نه افکار و عقاید و رفتارش! روز ولادت او راگرامی می داریم، روز ولادت دختر نبی اکرم و همسرعلی مرتضی، مادر حسنین و زینب کبرا، حضرت فاطمه زهرا (س) .


در این مطلب تعدادی از زیباترین متن های تبریک روز مادر و قدردانی از مقام زن را گردآوری کرده ایم که به تمامی شیرزنان فداکار ایران زمین تقدیم می کنیم.

زنان سرزمینم روزتان مبارک

تبریک روز مادر 1

مادر از تو به خاطر زیبا‌ترین و بهترین چیزهایی که به من بخشیدی متشکرم عشقت توجهت و دست‌پخت بی‌نظیرت. “روزت مبارک”

***

حرفی نمی زنم تا صدایم نلرزد… گر چه سکوت تنم را میلرزاند… .. و لال مینگرم… بـه مرام پدر و… مهر مادر…! بـه سلامتی جفتشون… پیشاپیش روز مادرم مبارک…!

***

چیزی کـه در زن، قلب مرا تسخیر می کند، مهربانی اوست، نه روی زیبایش… «شکسپیر» برای مهربانیهایت سپاسگزار توام

زیباترین متن های تبریک روز مادر 

زیباترین گل دنیا
تو هستے مـادر
خوش بوترین گل دنیا
تو هستے مـادر
زیباترین روز سال روز
توست مـادر
عطرتمام گلها تقدیم
به تو مـادر

 روز مادر مبارک

****

یباترین گل دنیا

تو هستے مـادر

خوش بوترین گل دنیا

تو هستے مـادر

زیباترین روز سال روز

توست مـادر

عطرتمام گلها تقدیم

به تو مـادر

مادرم روزت مبارک

***

مادر نمیتوانم کلامی در مورد اش بنویسم و عاجزم فقط از خداوند میخواهم که خـدایا بالاتر از بهشت هم داری..؟ برای زیر پای مــــــــادرم می خواهم روز مادر مبارک

****

مادر ، تک‌واژه‌ای‌ست زیبا مادر ، عین زیبایی‌ست و البته که زیباتر از زیبایی چیزی نیست قلب بزرگ خدا در سینه‌ی مادران می‌تپد مادر ، دستی بر گهواره دارد و دستی در دست خدا آن‌گاه که مادر، گهواره را تکان می‌دهد

***

آبی‌ترین، دریایی‌ترین و آسمانی‌ترین تقدسِ زندگی‌مان! دستان‌تان را بوسه می‌زنیم. روزتان مبارک

***

هر وقت مادرم می‌خندد، پدرم زیر لب دعای تحویل سال می‌خواند. خانه ما هر روز سه چهار مرتبه، از تهِ دل عید است؛ روز مادر مبارک

زیباترین متن های تبریک روز مادر 

اگر توانسته باشم بی‌چشمداشت خوبی کنم، این را از مادرم آموخته‌ام و این بزرگ‌ترین درس زندگی است؛ روزت بر ما مبارک مادر عزیزم

*****

چه بنویسم از آن بی ابتدا، بی انتها، زهرا

زمین زهرا، زمان زهرا، قدر زهرا، قضا زهرا

ولادت با سعات حضرت فاطمه مبارک باد

**

در ثانیه های بودنت می مانم . . . در فصل شکست خوردنت می مانم . . . یک سال نه ده سال چه فرقی دارد ! تا لحظه دل سپردنت می مانم و دوستت دارم . . .روزت مبارک قشنگ ترین مامان دنیا

***

زن هستی ساز و نظم ده و مهر گستر است ســـــــــــرچشمهء محبت و الطاف داور است بهر صفا و لطف خـــــــــــدا عشق مظهر است بعد از خـــــــدا به سجده بوَد زآنکه مادر است

**

قبلاً فقط چشم هایت را دوست داشتم حالا چین و چروک های کنارشان را هم دوست دارم مــــــــــــــــــــــــادرم، خیلی دوستت دارم

**

زیباترین متن های تبریک روز مادر

زن اگرپرنده آفریده می شد، حتما “طاووس”بود.
اگرچهار پا بود، حتما “آهو”بود.
اگرحشره بود، حتما “پروانه”بود.
او انسان آفریده شد، تا خواهر و مادر باشد و عشق…

زن چنان بزرگ است که اشرف موجودات خداست.
تا حدی که یک گل، او را راضی می کند،
و یک کلمه، او را به کشتن می دهد.

پس ای مرد، مواظب باش،
زن ازسمت چـــپ، نزدیک به قلبت ساخته شده، تا او را درقلبت جا دهی.
شگفت انگیز است!

زن درکودکی درهای برکت را به روی پدرش می گشاید،
درجوانی دین شوهرش را کامل می کند،
و هنگامی که مادرمی شود، بهشت زیر پای اوست.
قدرش را بدانیم…

“دکترشریعتی”

روز زن مبارک

زیباترین متن های تبریک روز مادر 

مادر، کلمه ایست به وسعت هستی، چگونه با کلمات توصیفت کنم؟ دوستت دارم و روزت رو بهت تبریک می‌گویم

***

آسمانی پر از ستاره، دشتی پر از گل، تقدیم به آنی که بهشت زیر پایش جا دارد؛ به مادر خوبم که مهرش تا ابد در دلم جای دارد. روزت مبارک مادرم

**

زهرا که از فروغش عالم ضیا گرفته

دین نبی ز فیضش نشو و نما گرفته

مریم زمکتب او درس حیا گرفته

جشنی به عرش اعلی بهرش خدا گرفته

تولد فاطمه زهرا مبارک

زیباترین متن های تبریک روز مادر 

سینه اش بویید پیغمبر که مینوی من است
فاطمه هم فکر و هم سیما و هم خوی من است
یاد از بشکستن پهلوی او چون کرد گفت
بضعه من، روح ما بین دو پهلوی من است

میلاد حضرت فاطمه (س) مبارک باد

زیباترین متن های تبریک روز مادر 

ﺗﻘﺪﯾﻢ به همه زنان ایران زمین

❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻧﺎﺯ ﻫﺴﺘﯽ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﯾﮏ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﺩﺭ ﺳﺠﻮﺩ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﯾﮏ ﺑﻐﻞ ﺁﺳﻮﺩﮔﯽ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﭘﺎﮐﯽ ﺍﺯ ﺁﻟﻮﺩﮔﯽ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻫﺪﯾﻪ ﯼ ﻣﺮﺩ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻫﻤﺪﻡ ﻭ ﯾﮏ ﻫﻢ ﺻﺪﺍ

❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻋﺸﻖ ﻭ ﻫﺴﺘﯽ؛ ﺯﻧﺪﮔﯽ
❤️?ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﯾﮏ ﺟﻬﺎﻥ ﭘﺎﯾﻨﺪﮔﯽ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻟﻄﯿﻒ؛ ﻓﺼﻞ ﺑﻬﺎﺭ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺩﺭ ﻻﻟﻪ ﺯﺍﺭ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻋﺎﺷﻘﯽ؛ ﺩﻟﺪﺍﺩﮔﯽ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺭﺍﺳﺘﯽ ﻭ ﺳﺎﺩﮔﯽ

❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻋﺎﻃﻔﻪ؛ ﻣﻬﺮ ﻭ ﻭﻓﺎ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻣﻌﺪﻥ ﻧﻮﺭ ﻭ ﺻﻔﺎ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺭﺍﺯ؛ ﻣﺤﺮﻡ؛ ﯾﮏ ﺭﻓﯿﻖ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﯾﺎﺭ ﯾﮑﺪﻝ؛ ﯾﮏ ﺷﻔﯿﻖ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻣﺎﺩﺭ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻣﺮﺩ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻫﻤﺪﻡ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺩﺭﺩ

❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺣﺲ ﺧﻮﺵ؛ ﺣﺲ ﻋﺠﯿﺐ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺑﻮﺳﺘﺎﻧﯽ ﭘﺮ ﻧﺼﯿﺐ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺑﺎﻏﻬﺎﯼ ﺁﺭﺯﻭ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻧﻌﻤﺘﯽ ﺩﺭ ﭘﯿﺶ ﺭﻭ
❤️?ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺑﻨﺪﻩ ﯼ ﺧﻮﺏ ﺧﺪﺍ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻧﯿﻤﯽ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺟﺪﺍ

❤️?ﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻫﻤﺴﺮﯼ ﺧﻮﺏ ﻭ ﺷﻔﯿﻖ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﯾﺎﺭ ﻭ ﺭﻓﯿﻖ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺍﻧﻔﺠﺎﺭ ﻧﻮﺭﻫﺎ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻧﻐﻤﻪ ﯼ ﺭﻭﺡ ﻭ ﺭﻭﺍﻥ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺳﺎﺯ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺟﺎﻥ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﻣﺮﻫﻢ ﻫﺮ ﺧﺴﺘﮕﯽ
❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ : ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﻰ

تقدیم به تمام بانوان ایران زمین

مادر! در ستایش دنیای پرمهرت، ترانه‌ای از اخلاص خواهم سرود و گلدسته‌ای از مهر بر گردنت خواهم آویخت روزت مبارک

روز زن مبارک

***

از «مادری» پرسیدند؛
«کدامیک از فرزندان خود را»،
«بیش از دیگران» دوست میداری؟

مادر گفت؛
غایب آنها را تا وقتی که «بازگردد»،
بیمارآنهارا تاوقتی که «خوب شود»،
کوچکترین آنها را تا وقتیکه
«بزرگ شود»،
و،«همهٔ آنها را»،
تا «وقتی که زنده هستم»
دوست دارم.!!!

قدر این «گوهر نایاب»،
و «غیرقابل تکرار» را ،،،
«تا هست»، بدانید،
و «حرمتش» را،،،،
«عاشقانه پاس بدارید.»

سلامتی اولین عشق زندگی .. مادر

من یک زنم ، پس روز زن برمن مبارک .
یک مادرم ،پس روز مادر برمن مبارک .

****

نام تو رازی نوشته بر بال پروانه هاست . . . گلها همه به نام تو مشهورند . . . آیینه های از انعکاس نام تو می خندند و من تنها برای تو می گویم:زندگی کن تا زنده بمانم . . . روزت مبارک

***

امور خانه را مدیریت میکنم پس روز مدیر بر من مبارک
بر بالین عزیزان درد مندم بیدارمیمانم و دردهایشان را مرحمم ،پس روز پزشک برمن مبارک .
برای راحتی زندگی خانواده ام میسازم آنچه که نیست و خلق میکنم آنچه که مایع آرامششان هست ،پس روز مهندس برمن مبارک .
می آموزم درسهای زنگی را با تمام وجود ،با مهربانی ،با صبر و تحمل و امید ،پس روز معلم بر من مبارک.
می جنگم با هر پلیدی که خانواده ام را تهدید کند. پس روز پلیس بر من مبارک .
حریم زندگیم را ، حرمت خود و خانواده ام را پاسبانم ،پس روز مرزبانان نجیب و صبور بر من مبارک .

دسته گلی به خودم تقدیم میکنم چون یک زنم با یک عالمه عشق نه ، وظیفه…

زیباترین متن های تبریک روز مادر 

امروز با شاخه گلی سرخ ودستانی لرزان به دیدارت می آیم
این اشک های من از سردلتنگی است
دلتنگی برای بوسه زدن بر دستهای مهربانت
کاش بودی مادر
امروز دلم آتش گرفت ودوباره جای خالیت را حس کردم
می دانم جای تو خوب است
وفرشته های آسمان امروز را برایت جشن می گیرند
آخر میدانم که بهشت زیر پای توست….
کاش فقط امروز نگاهت را داشتم
خدایا کاش فقط یک بار دیگر
آغوشش را داشتم

***

ای آنکه خدایت ز هواداران است

نازل به جهانْ فیض تو چون باران است

یا فاطمه مِهر تو بوَد روح نماز

مهر تو شفاعت گنهکاران است

ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر مبارک باد

***

پدر سه نقطه دارد
پسر سه نقطه دارد
دختر هم سه نقطه دارد

اما مادر هیچ نقطه ای ندارد
چون که نقطه نقطه ی وجودش را
وقف خانواده اش کرده است.

زیباترین متن های تبریک روز زن

می خواهم دنیا را بدهم برایم تنگ کنند
به اندازه “آغوش” تو، تا وقتی به

آغوشت میرسم بدانم همه دنیا از آن من است

دوستت دارم مـــــــــادر

 روز مادر مبارک

اگر به دنبال ایده های جالب برای کیک روز مادر هستید ما مجموعه ای زیبا …

چون در تمام زندگی فقط یک
❤️مادر❤️داری

و وقتی میمیرد آنگاه ملائکه میگویند که فوت شد آن کسی که به سبب آن به تو رحم میشد(اتقوا الله فی الامهات)

این پیام برای هر انسانی که عزیز است برای مادرش
مادر❤️ : اگر گرسنه شدی رستوران است
اگر مریض شدی بیمارستان است
اگرخوشحال شدی جشن است
اگر خوابیدی بیدارکننده است
اگر غائب شدی دعاگویت است

ایا با او به احسان و نیکی رفتار کردی……
داخل منزل میشویم و میگوییم : مادر کجاست؟
با انکه از او چیزی نمیخواهیم
انگار وطن است!! از او دور میشویم و برمیگردیم که او را ببینیم

زیباترین متن های تبریک روز زن

متن های تبریک روز مادر امسال 

خداوندا از مادرم سه چیز را دور کن
تنگی قبر،اتش جهنم،و فتنه های قبر

زیباترین متن های تبریک روز مادر 

تمام دنیا را بگردی
هیچکس جز مادر
دوستت نخواهد داشت
از آن دوست داشتن‌های تمام نشدنی

تمام دنیا را بگردی
هیچکس جز پدر

غصه دار غمهایت نیست
پس دنیا را به پایشان بریز

خواندنی ترین متن های تبریک روز مادر

مادر بودن
سخت ترین و پرمشقت ترین
کار دنیاست
که تا آخر عمر هم
بازنشستگی ندارد
و تنها حقوقی که
بابت آن طلب می کند
اندکی عشق است
مادر دریای محبت است.

زیباترین متن های تبریک روز مادر 

مادری به دخترش می گفت :

هر زمان خواستی قلبت
بیرون از بدنت بتپد
بچه دار شو…
سلامتی اولین عشق زندگی…

مادر روزت مبارک

زیباترین متن های تبریک روز زن

تو نمایانگر الطاف خدایی مادر

مروه و حج و صفایی مادر

زیر پای تو بهشت است بهشت

باز هم طفل توام

هرچه کردم،چه زیبا و چه زشت

روزت مبارک مادرم

7

بی محبت مادر یک قنات بی آبم

مثل راه بی مقصد مثل عکس بی قابم

بی محبت مادر از شکوفه‌ها دورم

یک کبوتر بی بال یک چراغ بی نورم

بی محبتِ مادر چون لبان بی لبخند

ساکتم و غمگینم مثل بلبلی در بند

بی محبت مادر در دلم صفایی نیست

از بهار در قلبم هیچ رد پایی نیست

روزت مبارک مادر عزیزم

زیباترین متن های تبریک روز زن

متن های تبریک روز مادر و روز زن 

خدا گفت: زمین سرد است
چه کسی میتواند زمین را گرم کند؟
زن گفت: من میتوانم، خدا شعله به او داد
زن شعله را در قلبش گذاشت، قلبش آتش گرفت
خداوند لبخند زد، زن پر از نور شد، زن زیبا شد
خدا گفت: زن شعله را خرج کن
زن عاشق شد، زن مادر شد، زن مهر شد، زن ماه شد….
در تمام این سالها خدا سوختن زن را تماشا کرد
خدا گفت: اگر زن نبود زمین من همیشه سرد بود..

 زیباترین متن های تبریک روز مادر 

مادر مهربانم، آهنگ صدایت زیباترین ترانه زندگی‌ام؛ نفس‌هایت، تنها بهانه نفس کشیدنم و وجودت تنها دلیل زنده بودنم شد؛ روزت مبارک مادرم7

جذاب ترین متن های تبریک روز مادر

تازگی ها ؛
شب که می شود ؛
ذهنم بی اختیار به دورانِ کودکی ام بر می گردد ؛
در آغوشِ گرمِ مادرم خودش را جا می کند ،
دستانِ مهربانش را می بوسد ،
نفسی عمیق می کشد ،
و میان امنیتِ بازوانش به خواب می رود …
و من ؛
در نهایتِ بی پناهیِ این روزها ؛
چه اندازه دلخوشم ؛
به همین آرامشِ خیالی …

شب و روز هایت بخیر مادر

متن روز مادر❤️؛ متن های زیبای تبریک روز مادر • اس ام اس جدید برای روز مادر

در این بخش از مجله تصویر زندگی مجموعه ای از متن های زیبای تبریک روز مادر ، شعر های کوتاه تبریک روز مادر ، پیامک و اس ام اس تبریک روز مادر را انتخاب کرده ایم که با هم می خوانیم. تقدیم به تمام مادران ایران زمین.

♥ متن های زیبای تبریک روز مادر ♥

زیباترین گل دنیا

  تو هستے مـادر

خوش بوترین گل دنیا

  تو هستے مـادر

زیباترین روز سال روز

   توست مـادر

عطرتمام گلها تقدیم

 به تو مـادر

مادرم روزت مبارک

روز مادر

*****

زیر دانه‌های تسبیح معلوم نمی‌شود؛ ولی اگر نباشد تمام ‌دانه‌ها پخش خواهند  شد؛ مادرم روزت مبارک

***

بهشت‌ها برای تو آفریده شده‌اند و درختان برای اینکه سایبان تو باشند، سر از خاک بر می‌آورند، روزت مبارک مادر مهربانم

****

مادر تو غزل زیبای محبت و ایثاری، دوستت دارم و نام تو را با چشمه‌ها و رودها زمزمه می‌کنم، روزت مبارک فرشته مهربانم

***

آبی‌ترین، دریایی‌ترین و آسمانی‌ترین تقدسِ زندگی‌ من! دستانت را بوسه می‌زنم. روزت مبارک

***

شد جهان پرشور و غوغا

صفحه گیتی مصفا

بیت احمد طور سینا

پا نهد زهرا (س) به دنیا

****

با نام تو دل چه با صفا می گردد

با مهر تو دل زغم رها می گردد

باشی تو کلید راز هستی زهرا

با نام تو قفل بسته وا می گردد

میلاد حضرت فاطمه(س) مبارک باد . . .

♥ متن های زیبای تبریک روز مادر ♥

اس ام اس تبریک روز مادر

هر انسانے

عطر خاصے دارد

گاهے،برخے عجیب

بوے خدا میدهند

همانند” مـادر”

 روز مادر گرامی باد

بهترین متن های تبریک روز مادر؛ چند نمونه دیگر متن ادبی تبریک روز مادر

♥ متن های زیبای تبریک روز مادر ♥

 پیامک روز مادر

از مادرے پرسیدند:

ڪدام فرزندت را بیشتر دوست دارے؟

مادر گفت

بیمارِ آنها را تا وقتیڪه خوب شود،

غایب را تا وقتیڪه بازگردد

ڪوچڪترین را تا وقتیڪه بزرگ شود،

و همہ آنها را تا وقتیڪه بمیرم

مادر عزیزم روزت مبارک

 جملات تبریک روز مادر

برای مادر بودن باید مادرانه عشق ورزید…

حرفه ای خستگی ناپذیر مثل مادرم

روز مادر مبارک…

****

آن عزیزی که تو دنیا یار من بود یاورم بود، نازنینم نازنینم اون فرشته مادرم بود. روزت مبارک ای مظهر عشق

♥ متن های زیبای تبریک روز مادر ♥

ﻣﻦ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﭽﻪ ﺑﻮﺩﻡ؛

ﺑﻪ ﯾﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﺎﻣﺎﻧﻢ ﺧﻨﺪﻡ ﻣﯿﮕﺮﻓﺖ

‎ﮐﻪ ﻣﯿﺸﺴﺖ ﺭﻭﯼ ﺯﻣﯿﻦ،ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﻓﺮﺵ ﺑﺎ ﺍﻧﮕﺸﺘﺎﺵ ﺍﺷﻐﺎﻝﻫﺎ ﺭﻭ ﯾﮑﯽ ﯾﮑﯽ ﺟﻤﻊ ﻣﯿﮑﺮﺩ!

‎ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻡ ﻣﯿﮕﻔﺘﻢ ﭼﻪ ﻣﺎﺩﺭﯼ ﺳﺎﺩﻩﺍﯼ ﺩﺍﺭﻡ!

‎ﻣﮕﻪ ﻣﺎ ﺟﺎﺭﻭ ﺑﺮﻗﯽ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ؟

‎آﺧﻪ ﺍﯾﻦ ﭼﻪ ﮐﺎﺭﯾﻪ ﻣﺎﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﻧﮕﺸﺖ آﺷﻐﺎﻝﻫﺎ ﺭﻭ ﺟﻤﻊ ﻣﯿﮑﻨﻪ؟

‎ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﺪﻡ ﻭ ﻏﺮﻕ ﻏﺼﻪﻫﺎﻡ ﺑﻮﺩﻡ ﻭ ﺑﻪ مشکلاﺗﻢ ﻓﮑﺮ ﻣﯿﮑﺮﺩﻡ،

‎ﯾﻪ ﻟﺤﻈﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻡ ﺍﻭﻣﺪﻡ ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﻫﺎﻡ ﭘﺮ ﺍﺯ آﺷﻐﺎﻟﻪ!

‎ﮐﻪ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﻓﺮﺵ ﺟﻤﻊ ﮐﺮﺩﻡ ﺍﻭﻥ ﻭﻗﺖ ﯾﺎﺩﻡ ﺍﻭﻣﺪ ﮐﻪ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﺍﻭﻥ ﺭﻭﺯﺍ ﻏﺼﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼﺗﺶ ﻓﮑﺮ ﻣﯿﮑﺮﺩه

روز مادر مبارک

پیام های زیبا برای روز مادر

تبریک روز مادر 4

هرجا دیدید خدا کارتونو راه نمیندازه

بدونید رشوه میخواد،

خرجش دعای مادره…

پیامکهای روز مادر

مادر که از دنیا میره

وقتی میره

م اول اسمش رو باخودش میبره

 فقط ا د ر

میمونه

که

 ا به معنی آوارگی

د به معنی دَربه دری

ر به معنی رسوایی

“ایشالله هیچ‌خونه ای بدون مادر نمونه”…

روز مادر گرامی باد

♥ متن های زیبای تبریک روز مادر ♥

متن برای روز مادر

ڪنار مـــــــادر ڪه باشى

فصل ســـــــردى

به نام زمستان

 وجــــــود

نخــــــواهد داشت…

روز مادر گرامی باد

♥ متن های زیبای تبریک روز مادر ♥

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

در گلستان ادب آموزگارم مادر است

بعد رب العالمین پروردگارم مادر است ،

در رفاقت قهرمانم مادر است…

اس ام اس تبریک روز مادر

بی محبت مادر یک قنات بی آبم

مثل راه بی مقصد مثل عکس بی قابم

بی محبت مادر از شکوفه ها دورم

یک کبوتر بی بال یک چراغ بی نورم

بی محبتِ مادر چون لبان بی لبخند

ساکتم و غمگینم مثل بلبلی در بند

بی محبت مادر در دلم صفایی نیست

از بهار در قلبم هیچ رد پایی نیست..

♥ متن های زیبای تبریک روز مادر ♥

اس ام اس تبریک روز مادر

مادر . . .

هماننده سوره ای از ” قرآن ” است . . .

که هیچ کس حتی . . .

نمیتواند . . .

مانندش را برایت . . .

بیاورد

پیامک روز مادر

تبریک روز مادر 3

سلامتی مادری که:

هم مادر بود هم پدر هم مریض بود هم سالم

هم گرسنه بود ،هم سیر

هم پیر بود،هم جوون

هم دل شکسته بود ، هم دل زنده

مادرهایی که دلخوشیشون تو دلخوشی ما خلاصه میشه.

روز مادر مبارک

♥ متن های زیبای تبریک روز مادر ♥

جملات تبریک روز مادر

ارزشمند ترین مکان هایی

که میتوان در آن حضور داشت

در قلب مادر

در فکر مادر

در دعای مادر است.

 مادرم روز مبارک

پیام های زیبا برای روز مادر

گاهی دلم هیچ چیز نمی خواهد

جز گپ ریز ریز با مادرم

هی من حرف بزنم

هی او چای تازه دم بریزد…

هی چای ام سرد بشود

هی دلم گرم…

آنجا که چای ات سرد می شود

و دلت گرم

“خانه مادر است”

متن تبریک روز مادر کوتاه و جدید

کودک که بودم وقتی زمین میخوردم مادرم مرا می بوسید!
تمام دردهایم از یادم میرفت
دیروز زمین خوردم ، دردم نیامد . . .
به جایش تمام بوسه های مادرم به یادم آمد!

اس ام اس تبریک روز مادر, پیام تبریک برای روز مادر

اون عزیزی ک تو دنیا یار من بود یاورم بود . نازنینم نازنینم اون فرشته مادرم بود. روزت مبارک ای مظهر عشق

اس ام اس تبریک روز مادر, پیام تبریک برای روز مادر

مادرم:پاکی قدومش،صفای وجودش،سنگینی سکوتش،نجابت غرورش،بازمزمه کلامش در جذبه محراب ،گستره وسیع جنت بودو من فقط مادر میخواندمش.

اس ام اس تبریک روز مادر, پیام تبریک برای روز مادر

مادرم فرشته است.. ولی هیچوقت ندیدم پرواز کند… زیرا به پایش… من را بسته بود.. برادرم را … پدرم را… و همه ی زندگیش را… همه راه ها به عشق “مادر” من ختم میشود! مادر من ، عشق من است… میترسم برای ماندن در کنارم از بهشت به جهنم بیاید مادرست دیگر …

اس ام اس تبریک روز مادر, پیام تبریک برای روز مادر

واحد اندازه گیری دلشوره ی مادرها:
‏.
‏.
‏.
‏.
آیت الکرسی برثانیه!!

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

مادر مانند نخ تسبیح است…
زیر دانه های تسبیح معلوم نمیشود ولی اگر نباشد تمام دانه ها پخش خواهند شد…

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

به جرم اینکه بهشت زیر پایشان است دنیا را برایشان جهنم کردند…
.
.
.
به سلامتی همه مادرها

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

بدهکاره مهربونیه قلب ی زنم …
‏.
.
.
.
که از بچگی صدام کرد پسرم …

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

به سلامتی مادری که
رو دست پسرش پر از خطهای چاقوست ولی موقع باز کردن کنسرو
میگه:بده من باز کنم یه وقت دستتو نبری

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

مادرم دوستت دارم زیرا تنها کسی هستی که غم را برایم بی معنا میکنی
روزت مبارک

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

گفت : با مــادر یه جمله بساز !گفتــم : من با مــادرم جمله نمیسـازم ! دنــیـــامو میسازم .
مادرم روزت مبارک

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

مادر نوشته می شود فرشته خوانده میشود……
زندگی من بر سه اصل استوار است:
نگاه مادرم
لبخند مادرم
دعای مادرم….

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

مادرم ای بهتر از فصل بهار
مادرم روشن تر از هر چشمه سار
مادرم روزت مبارک ناز من

زیباترین متن های تبریک روز مادر

زیباترین گل دنیا
تو هستے مـادر
خوش بوترین گل دنیا
تو هستے مـادر
زیباترین روز سال روز
توست مـادر
عطرتمام گلها تقدیم
به تو مـادر

 روز مادر مبارک

زیباترین متن های تبریک روز مادر 

زیباترین متن های تبریک روز مادر

از «مادری» پرسیدند؛

«کدامیک از فرزندان خود را»،
«بیش از دیگران» دوست میداری؟

مادر گفت؛
غایب آنها را تا وقتی که «بازگردد»،
بیمارآنهارا تاوقتی که «خوب شود»،
کوچکترین آنها را تا وقتیکه
«بزرگ شود»،
و،«همهٔ آنها را»،
تا «وقتی که زنده هستم»
دوست دارم.!!!

قدر این «گوهر نایاب»،
و «غیرقابل تکرار» را ،،،
«تا هست»، بدانید،
و «حرمتش» را،،،،
«عاشقانه پاس بدارید.»

سلامتی اولین عشق زندگی .. مادر

زیباترین متن های تبریک روز مادر 

امروز با شاخه گلی سرخ ودستانی لرزان به دیدارت می آیم
این اشک های من از سردلتنگی است
دلتنگی برای بوسه زدن بر دستهای مهربانت
کاش بودی مادر
امروز دلم آتش گرفت ودوباره جای خالیت را حس کردم
می دانم جای تو خوب است
وفرشته های آسمان امروز را برایت جشن می گیرند
آخر میدانم که بهشت زیر پای توست….
کاش فقط امروز نگاهت را داشتم
خدایا کاش فقط یک بار دیگر
آغوشش را داشتم

پدر سه نقطه دارد
پسر سه نقطه دارد
دختر هم سه نقطه دارد

اما مادر هیچ نقطه ای ندارد
چون که نقطه نقطه ی وجودش را
وقف خانواده اش کرده است.

زیباترین متن های تبریک روز زن

می خواهم دنیا را بدهم برایم تنگ کنند
به اندازه “آغوش” تو، تا وقتی به

آغوشت میرسم بدانم همه دنیا از آن من است

دوستت دارم مـــــــــادر

 روز مادر مبارک

زیباترین متن های تبریک روز مادر 

چون در تمام زندگی فقط یک
❤️مادر❤️داری

و وقتی میمیرد آنگاه ملائکه میگویند که فوت شد آن کسی که به سبب آن به تو رحم میشد(اتقوا الله فی الامهات)

این پیام برای هر انسانی که عزیز است برای مادرش
مادر❤️ : اگر گرسنه شدی رستوران است
اگر مریض شدی بیمارستان است
اگرخوشحال شدی جشن است
اگر خوابیدی بیدارکننده است
اگر غائب شدی دعاگویت است

ایا با او به احسان و نیکی رفتار کردی……
داخل منزل میشویم و میگوییم : مادر کجاست؟
با انکه از او چیزی نمیخواهیم
انگار وطن است!! از او دور میشویم و برمیگردیم که او را ببینیم

زیباترین متن های تبریک روز زن

متن های تبریک روز مادر امسال

خداوندا از مادرم سه چیز را دور کن
تنگی قبر،اتش جهنم،و فتنه های قبر

زیباترین متن های تبریک روز مادر 

تمام دنیا را بگردی
هیچکس جز مادر
دوستت نخواهد داشت
از آن دوست داشتن‌های تمام نشدنی

تمام دنیا را بگردی
هیچکس جز پدر

غصه دار غمهایت نیست
پس دنیا را به پایشان بریز

تبریک روز مادر 2

خواندنی ترین متن های تبریک روز مادر

مادر بودن
سخت ترین و پرمشقت ترین
کار دنیاست
که تا آخر عمر هم
بازنشستگی ندارد
و تنها حقوقی که
بابت آن طلب می کند
اندکی عشق است
مادر دریای محبت است.

زیباترین متن های تبریک روز مادر 

مادری به دخترش می گفت :

هر زمان خواستی قلبت
بیرون از بدنت بتپد
بچه دار شو…
سلامتی اولین عشق زندگی…

مادر روزت مبارک

زیباترین متن های تبریک روز زن

متن های تبریک روز مادر و روز زن 

خدا گفت: زمین سرد است
چه کسی میتواند زمین را گرم کند؟
زن گفت: من میتوانم، خدا شعله به او داد
زن شعله را در قلبش گذاشت، قلبش آتش گرفت
خداوند لبخند زد، زن پر از نور شد، زن زیبا شد
خدا گفت: زن شعله را خرج کن
زن عاشق شد، زن مادر شد، زن مهر شد، زن ماه شد….
در تمام این سالها خدا سوختن زن را تماشا کرد
خدا گفت: اگر زن نبود زمین من همیشه سرد بود..

 زیباترین متن های تبریک روز مادر 

جذاب ترین متن های تبریک روز مادر

تازگی ها ؛
شب که می شود ؛
ذهنم بی اختیار به دورانِ کودکی ام بر می گردد ؛
در آغوشِ گرمِ مادرم خودش را جا می کند ،
دستانِ مهربانش را می بوسد ،
نفسی عمیق می کشد ،
و میان امنیتِ بازوانش به خواب می رود …
و من ؛
در نهایتِ بی پناهیِ این روزها ؛
چه اندازه دلخوشم ؛
به همین آرامشِ خیالی …

شب و روز هایت بخیر مادر

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر ۱۴۰۰

تبریک روز مادر 5

متون زیبا و پیام تبریک روز مادر

کودک که بودم وقتی زمین میخوردم مادرم مرا می بوسید!
تمام دردهایم از یادم میرفت
دیروز زمین خوردم ، دردم نیامد . . .
به جایش تمام بوسه های مادرم به یادم آمد!

اس ام اس تبریک روز مادر, پیام تبریک برای روز مادر

اون عزیزی ک تو دنیا یار من بود یاورم بود . نازنینم نازنینم اون فرشته مادرم بود. روزت مبارک ای مظهر عشق

اس ام اس تبریک روز مادر, پیام تبریک برای روز مادر

مادرم:پاکی قدومش،صفای وجودش،سنگینی سکوتش،نجابت غرورش،بازمزمه کلامش در جذبه محراب ،گستره وسیع جنت بودو من فقط مادر میخواندمش.

اس ام اس تبریک روز مادر, پیام تبریک برای روز مادر

مادرم فرشته است.. ولی هیچوقت ندیدم پرواز کند… زیرا به پایش… من را بسته بود.. برادرم را … پدرم را… و همه ی زندگیش را… همه راه ها به عشق “مادر” من ختم میشود! مادر من ، عشق من است… میترسم برای ماندن در کنارم از بهشت به جهنم بیاید مادرست دیگر …

اس ام اس تبریک روز مادر, پیام تبریک برای روز مادر

واحد اندازه گیری دلشوره ی مادرها:
‏.
‏.
‏.
‏.
‏.
‏.
‏.
آیت الکرسی برثانیه!!

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

مادر مانند نخ تسبیح است…
زیر دانه های تسبیح معلوم نمیشود ولی اگر نباشد تمام دانه ها پخش خواهند شد…

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

به جرم اینکه بهشت زیر پایشان است دنیا را برایشان جهنم کردند…
.
.
.
به سلامتی همه مادرها

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

بدهکاره مهربونیه قلب ی زنم …
‏.
‏.
‏.
‏.
‏.
‏.
‏.
.
.
.
.
.
که از بچگی صدام کرد پسرم …

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

به سلامتی مادری که
رو دست پسرش پر از خطهای چاقوست ولی موقع باز کردن کنسرو
میگه:بده من باز کنم یه وقت دستتو نبری

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

مادرم دوستت دارم زیرا تنها کسی هستی که غم را برایم بی معنا میکنی
روزت مبارک

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

گفت : با مــادر یه جمله بساز !گفتــم : من با مــادرم جمله نمیسـازم ! دنــیـــامو میسازم .
مادرم روزت مبارک

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

مادر نوشته می شود فرشته خوانده میشود……
زندگی من بر سه اصل استوار است:
نگاه مادرم
لبخند مادرم
دعای مادرم….

متن زیبا و پیام تبریک روز مادر

مادرم ای بهتر از فصل بهار
مادرم روشن تر از هر چشمه سار
مادرم روزت مبارک ناز من

سوالات متداول

  1. روز مادر چه تاریخی است؟

روز ۲۰ جمادی‌الثانی روز تولد فاطمه زهرا است، به همین دلیل این روز در ایران روز مادر نامیده شده است.

  1. آیا روز زن با روز مادر فرق دارد؟

خیر، در کشور ایران روز زن و روز مادر تفاوتی ندارد.

  1. بهترین متن تبریک روز مادر کدام است؟

در این مقاله  اول فارس متن های تبریک روز مادر با متن ادبی، عاشقانه، احساسی، شعر، جمله کوتاه خاص و… را گفتیم. بهترین متن تبریک از دید هر شخص متفاوت است و شما می توانید با توجه به سلیقه خود و مادرتان یکی از این متن ها را انتخاب کنید.

مادر از عزیزترین مخلوقات خداوند و شاهکار آفرینش است. در رگ‌های او به‌جای خون، مهر جریان دارد و زندگی از مهر مادر گرم می‌شود. هیچ کلام یا هدیه‌ای نمی‌تواند زحمات مادر را جبران کند. بااین‌حال به‌رسم ادب و قدردانی تلاش می‌کنیم هدیه‌ای مناسب و درخور مادر تهیه کنیم.

بهتر است در کنار هدیه یک متن ادبی تبریک روز مادر را نیز روی کارت‌پستال با خطی خوش بنویسیم تا هدیه ما رنگ و بویی زیباتر پیدا کند. خواندن متن زیبای تبریک روز مادر روی هدیه، کیک یا هر چیز دیگر می‌تواند برای همیشه در ذهن و قلب او حک شود. برخی از بهترین متن های تبریک روز مادر در این مقاله گفته شدند که می‌توانید با انتخاب یکی از آن‌ها با زبان بی‌زبانی محبت خود را به مادرتان ابراز کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار