چاپ کد خبر: 138162
6 فروردین 1403

زندگی سخت خانم مهندس شیرازی که برای ایران تاریخ ساز شد

فرانک پرتوآذر ملی‌پوش دوچرخه‌سواری کوهستان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو توانست به مدال برنز برسد و تاریخ‌سازی کند.

پرتوآذر برای رسیدن به این مدال راه سخت و پرچالشی را پشت سر گذاشت تا حدی که به مرز بی‌پولی در ترکیه هم رسید اما باز هم ناامید نشد. پرتوآذر گوشه‌ای از این روزهای سخت را با ما به اشتراک گذاشت.

فرانک پرتوآذر  زادهٔ ۱۳۶۷دوچرخه سوار ایرانی و عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان ایران است. او یکی از اعضای تیم‌ملی دوچرخه‌سواری ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیای سال ۲۰۱۷ بود که مدال برنز مادهٔ رلی را کسب کرد. او در بازی‌های آسیایی هانگژو در سال ۱۴۰۲ در ماده کراس کانتری به مدال برنز رسید. پرتوآذر هم‌اکنون نفر اول آسیا و نفر هشتاد و هفتم جهان در رشتهٔ کراس-کانتری در رنکینگ UCI است.

فرانک پرتوآذر کاپیتان تیم ملی کوهستان بانوان ایران و اولین دارنده مدال قهرمانی آسیا در رشته دوچرخه‌سواری موفق شد با قرار گرفتن در جایگاه هشتادوهفتم جهان در رده نخست رنکینگ آسیا قرار بگیرد.

فرانک پرتو آإر

وی پر افتخارترین دوچرخه سوار زن ایرانی است و تنها دوچرخه سوار تیم ملی کوهستان ایران است که در دو دوره رقابتهای قهرمانی جهان شرکت کرده‌است.

فرانک پرتواذر فوق لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه شیراز است.

 

 

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار