چاپ کد خبر: 16460
9 آبان 1398

دکتر رزمجو : برای نهادینه‌کردن پژوهش نباید از نقش مدارس و دانش‌آموزان غافل ماند

رزمجویی

 هفته پژوهش و فناوری به‌منزله مهم‌ترین عرصه اعلام پیشرفت علمی کشور و نیز به منظور اطمینان از گام‌برداشتن در راستای شعار هر سال، برگزار می‌شود. دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی در استان فارس نیز با تبیین برنامه‌ها به پیشواز این هفته رفته‌اند.

به گزارش اول فارس، این هفته در سال جاری در دو سطح استانی (۱۶ تا ۲۲  آذرماه) و ملی (۲۳ تا ۲۹ آذرماه) برگزار می شود.دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و دستگاه‌ای اجرایی و تحقیقاتی در اجرای برنامه‌های این هفته یک سال دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند؛ افزون بر این، بررسی نقاط قوت و ضعف موجود در زمینه پژوهشی از دیگر دستاوردهای این حوزه است که می‌تواند رهنمون پژوهشگران و محققان در سال پیش رو باشد.مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مراکز علمی و تحقیقاتی از برنامه‌های اصلی این رویداد علمی در فارس است.

آموزش و پرورش، دانش‌آموزان را به عرصه علمی دعوت کند

مدیر اجرایی هفته پژوهش و فناوری فارس ۹ آبان ۹۸ با اشاره به شعار “پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید” بر ضرورت توجه فعالان این عرصه به اهداف یادشده در این شعار به منظور  برای شرکت در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار فارس تاکید کرد.

پروفسور  رزمجو  بیان کرد: برای نهادینه‌کردن پژوهش نباید از نقش مدارس و دانش‌آموزان در برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری غافل ماند.وی ابراز داشت:  آموزش و پرورش می‌تواند در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری با دعوت از صاحب‌نظران، متخصصان و سرآمدان عرصه‌های مرتبط دانش آموزان را با نوآوری، خلاقیت، ایده‌پردازی و تحقیق آشنا کند.

رزمجو با بیان اینکه ارزیابی عملکرد استان فارس در حوزه پژوهش و فناوری طی یک سال گذشته از اهمیت بسزایی برخوردار است، عنوان کرد: در حوزه‌هایی مانند قراردادها و تفاهم‌نامه‌های مطالعاتی، تحقیقاتی، پژوهشی و راهبردی، کیفیت و کمیت شرکت‌های دانش‌بنیان، همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی و نیز میزان جذب اعتبارات پژوهش باید با جمع‌آوری و جمع‌بندی شاخص‌های ارزیابی، تلاش‌ها برای سرآمد ماندن فارس در حوزه علم و فناوری صورت گیرد.

هماهنگ‌کننده امور پژوهش و فناوری فارس اولویت های تحقیقاتی استان فارس را در حوزه‌های هفت‌گانه اقتصادی، اقلیمی و محیط‌زیستی، زیربنایی و گردشگری، سلامت، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برشمرد.

رزمجو عنوان کرد: عناوین تحقیقاتی اولولیت‌های استان و شرح خدمات آن به‌زودی در قالب فراخون به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ می‌شود .”منبع:ایرنا “

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار