شرایط نگهداری از گل ارکیده ؛ گلی زیبا و با دوام مناسب آپارتمان

ارکیده یکی از زیبا ترین گل های آپارتمانی است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.  از این گل به صورت شاخه بریده در دسته گل و یا سبد های گل استفاده می شود اما در نظر داشته باشید نوع گلدانی آن از طول عمر بیشتری برخوردار است. اگر جزو کسانی هستید که علاقه به نگهداری گل ارکیده سفید را دارید ما با در این مطلب از سایت اول فارس همراه باشید.

ارکیده

به طور کلی می توان گفت گل ارکیده سفید جزو گیاهان آپارتمانی محبوبی هستند که گونه های متنوعی از آن ها در دل طبیعت وجود دارد. پرورش و شرایط نگهداری ارکیده سفید بسیار ساده و راحت است. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

شرایط نگهداری گل ارکیده سفید
گل ارکیده سفید یک گیاه خاص با شکوفه هایی بزرگ است. همانطور که گفته شد نگهداری از این گل بسیار ساده است. با توجه به زیبایی این گل اگر به دنبال گلی خاص برای نگهداری در خانه هستید پیشنهاد ما به شما عزیزان گل ارکیده سفید است. روش نگهداری از این گل مانند سایر گیاهان آپارتمانی است. این گل در کشورهایی نظیر مالزی و تایلند رشد می کند. مهم ترین نیاز های گل ارکیده سفید برای رشد خاک مناسب، آبیاری صحیح، کوددهی، رطوبت و نور می باشد. در ادامه با شرایط نگهداری گل ارکیده سفید آشنا خواهید شد:

گل ارکیدهآبیاری گل ارکیده سفید
یکی از موارد مهم در شرایط نگهداری گل ارکیده سفید بدون شک آبیاری صحیح گل است. این گل به آبیاری بسیار کمی نیاز دارد. ریشه های این گل نیاز دارند بین دو آبیاری کاملا خشک باشند و سپس آبیاری به صورت تخصصی باید بر روی گیاه صورت گیرد. این نکته مهم را در نظر داشته باشید در فصل تابستان باید هر هفته گیاه خود را به شکل کاملا عمیق آبیاری کنید و بگذارید ریشه گیاه کاملا خیس شود.

فراموش نکنید از آبیاری بیش از حد گل ارکیده خودداری کنید چرا که باعث از بین رفتن ریشه گل خواهد شد. در فصل زمستان نیز گیاه خود را در مکانی گرم قرار دهید و میزان آبیاری را به یک بار در ماه کاهش دهید. در زمان آبیاری به هیچ عنوان روی گل ها آب نریزید و در صورت آبیاری زیاد رطوبت روی برگ ها را به خوبی پاک کنید.

نور مناسب گل ارکیده سفید
از دیگر موارد مهم در نگهداری گل ارکیده سفید بدون شک نور مناسب برای گیاه است. گل ارکیده به طور کلی محیطی پر نور را دوست دارد اما توجه داشته باشید نباید به هیچ عنوان مقابل نور مستقیم خورشید قرار داشته باشد. بهترین مکان قرار گیری گل ارکیده پشت پنجره است البته حتما از پرده نازکی برای جلوگیری از تابش نور مستقیم به گیاه استفاده شود. به طور کلی می توان گفت نور غیر مستقیم خورشید برای گل ارکیده سفید بهترین شرایط نوری است.

دمای نگهداری گل ارکیده سفید
بهترین دما جهت نگهداری گل ارکیده حدود ۱۲ تا ۲۸ درجه سانتی گراد است. در فصل پاییز دمای هوا موجب تحریک گل دهی و بلند شدن طول ساقه گیاه خواهد شد. اما در نظر داشته باشید در فصل زمستان غنچه های گل به رنگ سیاه در می آید. این نکته مهم را در نظر داشته باشید دمای بالای ۳۰ درجه سانتی گراد باعث رشد کند گیاه خواهد شد.

گل ارکیده سفید به جریان هوا در اطراف ریشه های خود نیاز دارد. فراموش نکنید به هیچ عنوان گل ارکیده را در معرض هوای سرد و یا نور مستقیم خورشید قرار ندهید. به طور کلی می توان گفت محیط گرم و تا حدودی مرطوب دوام شکوفه های این گیاه را بیشتر خواهد کرد.

بهترین خاک برای نگهداری گل ارکیده
از موارد مهم در نگهداری گل ارکیده سفید بدون شک خاک مناسب برای گیاه است. این گیاه را نباید در خاک عادی بکارید بلکه نیاز به خاک خاصی دارد. خاکی که برای نگهداری گل ارکیده استفاده می کنید باید زهکشی مناسبی داشته باشد. تا آب به سرعت بتواند از آن عبور کند. خاک پوسته درخت ( چیپس) و خزه درشت ( ماس) برای خاک گل ارکیده سفید استفاده می شود. در زمان نگهداری این گل برای تعویض خاک تنها باید ارکیده را به دقت از گلدان بیرون آوردید سپس خاک قبلی را خالی کرده و ریشه های پوسیده را با قیچی تیز ببرید سپس گیاه را در گلدان خود قرار داده و خاک جدید را اضافه کنید.

رطوبت کافی گل ارکیده سفید
گل ارکیده در فصل رشد خود یعنی بهار و تابستان به غبار پاشی با آب ولرم و بدون املاح نیاز دارد. در خاک گیاه خود حتما از سنگ های سبک معدنی مانند پرلیت استفاده کنید تا به خوبی ریشه گیاه با چسبیدن به این سنگ ها رطوبت مورد نیاز خود را تامین کند. یکی از بهترین راهکارها برای تامین رطوبت استفاده از جزیره است. این روش به این صورت است که زیر گلدان گیاه خود را پر از آب و سنگریزه کنید و گلدان را بر روی سنگ ها بگذارید آب موجود در زیر گلدان به خوبی تبخیر شده و رطوبت آن از طریق زهکش جذب خاک می شود.

سخن پایانی
در این مطلب از سایت گل گیفت همانطور که گفته شد با روش نگهداری گل ارکیده سفید به طور کامل آشنا شدید. همانطور که گفته شد نگهداری از این گل بسیار ساده است. با توجه به زیبایی این گل اگر به دنبال گلی خاص برای نگهداری در خانه هستید پیشنهاد ما به شما عزیزان گل ارکیده سفید است. روش نگهداری از این گل مانند سایر گیاهان آپارتمانی است.

سوالات متداول نگهداری گل ارکیده سفید
۱.رطوبت کافی گل ارکیده سفید باید به چه صورت تامین شود؟
یکی از بهترین راهکارها برای تامین رطوبت استفاده از جزیره است. این روش به این صورت است که زیر گلدان گیاه خود را پر از آب و سنگریزه کنید و گلدان را بر روی سنگ ها بگذارید آب موجود در زیر گلدان به خوبی تبخیر شده و رطوبت آن از طریق زهکش جذب خاک می شود.

۲.دمای نگهداری گل ارکیده سفید باید به چه صورت باشد؟
بهترین دما جهت نگهداری گل ارکیده حدود ۱۲ تا ۲۸ درجه سانتی گراد است. در فصل پاییز دمای هوا موجب تحریک گل دهی و بلند شدن طول ساقه گیاه خواهد شد. اما در نظر داشته باشید در فصل زمستان غنچه های گل به رنگ سیاه در می آید. این نکته مهم را در نظر داشته باشید دمای بالای ۳۰ درجه سانتی گراد باعث رشد کند گیاه خواهد شد

۳.نور مناسب گل ارکیده باید به چه صورت باشد؟
گل ارکیده به طور کلی محیطی پرنور را دوست دارد اما توجه داشته باشید نباید به هیچ عنوان مقابل نور مستقیم خورشید قرار داشته باشد. بهترین مکان قرار گیری گل ارکیده پشت پنجره است البته حتما از پرده نازکی برای جلوگیری از تابش نور مستقیم به گیاه استفاده شود. به طور کلی می توان گفت نور غیر مستقیم خورشید برای گل ارکیده سفید بهترین شرایط نوری است.

علت جوش آوردن ماشین ؛ هنگام جوش آوردن ماشین چه کار کنیم؟

عضو یکی از کانال های اخباراول فارس شوید

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار