چاپ کد خبر: 44294
14 بهمن 1399

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در کنکور ۱۴۰۰

ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی برای کنکور سال ۱۴۰۰ اعلام شد و بر این اساس حداکثر سن پذیرش دانشجو که پیش از این به ۲۴ سال افزایش یافته بود مجدد به ۲۲ سال کاهش یافته است.

به گزارش اول فارس ، شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برای کنکور سال ۱۴۰۰ اعلام شد.

دانشگاهفرهنگیان 1

با توجه به اینکه پیش از این افزایش سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از ۲۲ سال به ۲۴ سال اطلاع رسانی شده بود و این موضوع  در دفترچه انتخاب رشته کنکور ۹۹ نیز ذکر شده بود اما مجدد برای کنکور سال ۱۴۰۰، سن پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۲۲ سال اعلام شده است.

پاسخگویی دانشگاه فرهنگیان به این پرسش که چرا مجدد حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان کاهش یافته است، باعث تنویر افکار عمومی و پاسخ به سوالات و ابهامات تعداد زیادی از داوطلبان کنکور خواهد شد.

در تصویر ذیل مشخص است که حداکثر سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ۹۹، ۲۴ سال اعلام شده بود.

13991113104120462221376210

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی برای سال ۱۴۰۰ بدین شرح است:

با توجه به ماده واحده نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش مصوب ۲۷ آبان ۹۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی، پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی همانند سنوات قبل در صورت دریافت مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت محدود و با رعایت تبصره‌های ذیل ماده واحده جذب صورت می‌پذیرد.

بدیهی است شرایط و ضوابط اختصاصی تکمیلی به انضمام به ظرفیت پذیرش در دفترچه راهنمای انتخاب رشته دفترچه شماره ۲ درج و به اطلاع متقاضیان رسانده خواهد شد.

متقاضیان باید موارد زیر را در اعلام علاقه‌مندی خود به این رشته‌ها مد نظر قرار دهند و بدیهی است مسئولیت عدم رعایت موارد مزبور و همچنین شرایط و ضوابطی که متعاقباً در دفترچه راهنمای انتخاب رشته دفترچه شماره ۲ درج خواهد شد به عهده متقاضی است.

۱. دارا بودن حداقل نمره علمی کل ۶۵۰۰ و بالاتر در زیرگروه مربوط جهت مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوطه.

۲. داشتن حداکثر سن ۲۲  سال تمام در بدو ورود به دانشگاه متولدین اول مهر ۷۸ به بعد.

۳. داشتن حداقل معدل کل لازم دوره متوسطه دوم (معادل پایه دهم، یازدهم و دوازدهم )که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته شماره ۲ درج خواهد شد.

۴. بومی بودن متقاضی در کد رشته محل مربوط بر اساس ملاک‌های تعیین شده در دفترچه شماره ۲ آزمون .

۵. برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی.

۶. موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی.

۷. معرفی متقاضی از سازمان سنجش به آموزش و پرورش جهت بررسی صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی و همچنین بررسی ویژگی‌های جسمانی به منزله قبولی نهایی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تلقی نمی‌شود چنانچه صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی افراد مورد معرفی شده مورد تایید آموزش و پرورش قرار گیرد سازمان سنجش با در نظر گرفتن اولویت‌های انتخاب متقاضی نسبت به گزینش علمی نهایی آنها بر اساس تراز نمرات علمی کنکور در زیرگروه مربوطه اقدام و اعلام نتیجه نهایی خواهد کرد.

۸. مسئولیت رعایت شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ از سوی همه متقاضیان و همچنین مقررات نظام وظیفه عمومی متقاضیان مرد در مراحل مختلف آزمون مزبور به عهده متقاضیان خواهد بود.

شرایط و ضوابط تکمیلی پذیرش دانشجو متقابل متعاقباً جهت اطلاع متقاضیان رشته‌های تحصیلی مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اعلام خواهد شد بنابراین ملاک عمل آخرین تغییراتی خواهد بود که به استناد مجوز صادره از سوی مراجع ذیصلاح در دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی یا از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد شد. بدیهی است در صورت عدم صدور مجوز استخدامی موضوع بلا اثر بوده و پذیرش دانشجو صورت نخواهد گرفت.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

رضا احمدی پنجشنبه , ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

من ۵ماهه دارم درس میخونم ۲ملیون کتاب خریدم اگه سن ۲۲بود خب از اول خبر میدادن از دانشگاه انصراف دادم چرا با احساسات ما بازی میکنن چرا کسی پاسخگو نیست?

ح م چهارشنبه , ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

واقعن‌متاسفم برای این …و دولت خیلی ضربه بدی ب ما زدن من ۴ ملیون کتاب خریدم و کلاس رفتم و ب سختی خوندم حالم از این …. بهم‌میخوره اگ بخوای شغلی داشته باشی یا باید سهمیه داشته باشی یا ملیونی خرج‌کنی

سامان چهارشنبه , ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

کار خوبی کردن که حداکثر ۲۲ سال کردن،چرا منی که اولین کنکوریمه باید کسی که چندمین کنکورشه رقابت کنم

بدبخت چهارشنبه , ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰:۰۵

سه میلیون کتاب خریدم الان کی پاسخگوست
تورو خدا پیگیری کنید

اعظم نظری سه شنبه , ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵

من هم متولد ۷۶ هستم امیدوارم شرایط تغییر کنه چون کلی هزینه ی کتاب دادم و کلی وقت صرف کردم چندماه شروع به درس خوندن کردم به امید فرهنگیان…
خواهش میکنم به گوش مسئولین برسونید شرایط رو برگردونن به همون ۲۴ سال
تو رو خدا زیرحرفتون نزدید

رامین سه شنبه , ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷

معلوم نیست پارسال کدوم آقازاده ای هوس کرده بود معلم بشه سنو بالا بردن امسال هم که رفت دانشگاه بازم سنو آوردن پایین .مگه میشه چنین تصمیم بچه گانه ای داداش من الان یک میلیون تومان کتاب خریده بود که الان همه شده هیچ یکم به فکر ما قشر ضعیف هم باشید الانم کلی ناراحته

امین صفری سه شنبه , ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴

واقعا متاسفم که با این کاراشون فقط باعث ضرر و ضربه زدن به مردم میشه منی که الان یک میلیون تومان کتاب خریدم و امید این که بتونم فرهنگیان قبول شم این هزینه من رو کی میده که کسی که اومده چند میلیون کتاب خریده خسارت اون رو کی میده آینده اون رو جبران میکنه �قعاً متاسفم برای مسئولینی نذاشت که بدون هیچ هماهنگی سن رو یکباره دو سال کاهش می‌دهد

ناشناس سه شنبه , ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶

آیا به ۲۴سال دیه افزایش نمییابد??????????

سامان سه شنبه , ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹

چرا معدلو نگفتن مگه میخوان تغییر بدن

ناشناس سه شنبه , ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

من که در رشته ریاضی از دانشگاه شیراز فوق لیسانس گ فتم و متاسفانه به دلیل نداشتن شغل مرتبط با این رشته تمام زحماتم به هدر رفت

دُخت لر سه شنبه , ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

فقط میشه گفت متاسفم که اینطور با احساساتمون داره بازی میشه
با چه امیدی داشتم درس میخوندم?

آخرین اخبار