چاپ کد خبر: 137922
4 فروردین 1403

شیوه مراقبت از گیاه پول چینی(پیله آ) که برای شما شانس و ثروت به همراه می آورد

گیاه پول چینی به نام پیله‌آ هم شناخته می‌شود. قد آن تا بیش از ۴۰ سانتی‌متر هم می‌رسد و با گذشت زمان، ساقه اصلی آن شروع به پیچیدن می‌کند.دلیل نام گذاری این گیاه به نام “پول چینی” ، برگهای سکه مانند براق آن است.

نگهداری گیاه پول چینی

پول چینی به مراقبت خاصی نیاز ندارد و برای روی میز و قفسه عالی است. عده ای باور دارند که اگر در خاک آن سکه ای بگذارید، برای شما شانس و ثروت می‌آورد. امتحانش که ضرر ندارد، پس سکه را فراموش نکنید! اگر ناگهان خیلی ثروتمند شدید، گلدانی از طلا برای پول چینی بخرید، لیاقتش را دارد!گیاه پول چینی دارای برگهای ضخیم سبز پررنگ و ساقه های کوتاه هست. بسیار شبیه گیاه قاشقی است اما زیباتر!
با ما همراه باشید تا روش نگهداری گیاه پول چینی را بدانید.

شرایط نگهداری

آبیاری

گیاه پول چینی به آبیاری متوسطی نیاز دارد؛ هرگاه سطح خاک خشک شد گیاه را آبیاری کنید دقت داشته باشید در هربار آبیاری گیاه را سیراب کنید که آب به ریشه های گیاه نیز برسد و آب اضافی از ته گلدان خارج شود. پس از آبیاری اگر در زیر گلدانی آب جمع شده است آن را خارج کنید چون باعث تمجمع حشرات و بیماری برای گیاه و پوسیدگی ریشه خواهد شد.

نور

نور غیر مستقیم خورشید و خاک زه کشی شده، تمام چیزی است که پول چینی از شما می‌خواهد. رشد این گیاه تقریبا سریع است، بخصوص در فصول رشد؛ یعنی بهار و تابستان.
نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پول چینی به سمت منبع نور خم می‌شود. به همین دلیل باید آن را مرتبا بچرخانید تا نور به میزان یکسانی به ساقه اصلی گیاه برسد تا رشد آن عمودی و بدون خمیدگی باشد.

خاک و کوددهی

برای این گیاه از خاک مخصوص گلدان استفاده کنید و از زه کشی مناسب آن مطمئن شوید. اگر ریشه‌ها از زیر گلدان بیرون زدند، یعنی وقت آن است که گیاه را به گلدان بزرگتری منتقل کنید.
در طول فصول رشد، به گیاه هر ماه کود چندمنظوره مخصوص گیاهان آپارتمانی بدهید. نسبت رقیق کردن کود باید یک دوم باشد.

تکثیر 

برای تکثیر گیاه پول چینی می توانید در فصل بهار از طریق قلمه ساقه اقدام کنید. ساقه ای سالم و سرحال را از گیاه مادری جدا کرده درون خاک سبک و مرطوب قرار دهید تا جوانه زدن و ریشه زدن گیاه خاک را مرطوب نگه دارید برای اینکه این کار سرعت بیشتری بگیرید می توانید گیاه را کاور کنید. پس از نمایان شدن جوانه های گیاه آنها را به آرامی جدا کرده و در گلدانی مناسب بکارید.

این گیاه جزو گیاهان سمی به شمار نمی رود اما از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید چون بلعیده شدن برگ باعث حساسیت می شود.

سمی بودن

گیاه پول چینی برای کودکان و حیوانات خانگی سمی نیست.

دما و میزان رطوبت 

این گیاه نیاز به رطوبت بالایی ندارد همان رطوبت محیط کافیست؛ هرگز گیاه را در حمام نگهداری نکنید هم نور کافی ندارد و هم رطوبت حمام به گیاه آسیب می زند.

نگهداری گیاه پول چینی

سوالات متداول شما در مورد گیاه پول چینی

چرا برگ‌های گیاه پول چینی زرد می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین دلایل زرد شدن گیاه پول چینی آبیاری نامناسب است و معمولا آبیاری بیش از حد باعث این مشکل می‌شود. آب‌دهی اشتباه می‌تواند باعث ایجاد استرس و یا آسیب به ریشه‌های گیاه شود که در نتیجه برگ‌های آن را زرد می‌کند.

آیا گیاه پول چینی، شانس می‌آورد؟

درفرهنگ فنگ‌شویی، گیاه پول چینی گیاهی مهم است و به عنوان نمادی از شانس در نظر گرفته می‌شود. در این فرهنگ، نگه داشتن گیاه پول در خانه می‌تواند باعث تعالی چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه‌ای شود. اما از سوی دیگر اگر به خوبی از این گیاه نگهداری نشود و به آن توجه لازم نشود می‌تواند باعث بدشانسی شود.

چرا شاخه‌های گیاه پول چینی افتاده می‌شود؟

افتادگی شاخه‌های این گیاه معمولا یک اتفاق طبیعی است و مخصوصا در گیاهان داخل خانه به همین صورت رشد می‌کند.اما افتادگی غیرطبیعی و زیاد می‌تواند نشانه‌ای از آبیاری اشتباه در این گیاه باشد. آب‌دهی اشتباه می‌تواند باعث پژمردگی و افتادگی در گیاه شود.

چرا برگ‌های گیاه پول چینی قرمز/بنفش می‌شود؟

در برخی موارد ممکن است برگ‌های این گیاه قرمز یا بنفش رنگ شود. این مساله مخصوصا در تابستان که آفتاب شدت بیشتری دارد اتفاق می‌افتد. این تغییر رنگ در برگ‌های گیاه به خاطر نور بیش از حد و مستقیم خورشید است که باعث سوختن برگ‌های گیاه و در نتیجه تغییر رنگ آن می‌شود.

چرا اسم این گیاه، پول چینی است؟

این گیاه اصالتا از چین آمده است و برگ‌هایی صاف و سکه مانند دارد. به خاطر همین مسائل این گیاه به گیاه پول چینی مشهور شده است. هر کدام از این برگ‌های سکه شکل گیاه به صورت جداگانه بر روی یک شاخه قرار دارد و ظاهر خاصی را به گیاه می‌دهد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار