چاپ کد خبر: 106478
22 اسفند 1401

این پلوی مکزیکی بسیار خوشمزه است ، مواظب انگشتان دست تان باشید!

پلو گشنیز با ران مرغ مکزیکی 2

پلو گشنیز با ران مرغ مکزیکی، همان‌طور که از نامش پیداست، یک غذای محبوب در کشور مکزیک، واقع در آمریکای جنوبی است.

هنگامی که اسم مکزیک به گوشمان می‌خورد، تنها چیزی که به یاد می‌آوریم این است که آنها به فلفل علاقه زیادی دارند. اما جالب است بدانید، آن‌ها همچنین به استفاده از آبلیمو، گشنیز و برنج قهوه‌ای در غذاهای خود بسیار علاقه‌مند اند.
در ضمن شاید برایتان عجیب باشد که بدانید برخلاف عادات غذایی ما ایرانیان، در اکثر کشورهای جهان برنج، به عنوان دورچین در کنار غذای اصلی سرو می‌شود.

پلو گشنیز؛ جدید اما لذیذ!

خوردن برنج، یکی از علایق اصلی ما ایرانی هاست. به همین علت است که تنوع برنج در کشور ما، بسیار بالاست و می‌توان گفت که کمتر کسی پیدا می‌شود که به این خوراکی جذاب، علاقه نداشته باشد.
جاب است بدانید پلو گشنیز، تقریباً مشابه شوید پلوی ماست و معمولاً آن را به همراه گوشتیجات سرو می‌کنند. در این مقاله علاوه بر آموزش پخت برنج به همراه گشنیز و لیمو، دستور پخت ران مرغ مکزیکی را هم برای شما آماده کرده‌ایم تا این دو را در کنار هم سرو کنید.

طرز تهیه پلو گشنیز و ران مرغ مکزیکی

این دستور غذایی برای شش نفر مناسب است. می‌توانید طبق ذائقه خود و میهمانانتان، میزان فلفل استفاده شده در مرغ را کم یا زیاد کنید. همچنین امکان استفاده از روغن مایع یا کره، به جای روغن زیتون وجود دارد. در ضمن اگر گیاه خوار هستید نیز می‌توانید به جای ران مکزیکی یک خورشت لوبیای گیاهی، آماده و با پلو گشنیز نوش جان کنید.

مواد لازم برای طبخ پلو گشنیز

برنج هاشمی یا صدری اعلا و یا برنج قهوه‌ای شش پیمانه
روغن زیتون دو قاشق چای‌خوری
نمک دریایی یک قاشق چای‌خوری
رنده پوست لیمو‌ترش نصف قاشق چای‌خوری
آب لیمو‌ترش یک قاشق غذاخوری
گشنیز تازه خرد شده یک لیوان

پلو گشنیز با ران مرغ مکزیکی 1

دستور پخت پلو گشنیز

اولین مرحله: برنج را به خوبی بشویید (از این مرحله به هیچ‌وجه غافل نشوید زیرا با شستن برنج، نه تنها آلودگی‌ها را از روی آن‌ها پاک می‌کنید، بلکه در انتها برنج قد کشیده‌تر و نرم‌تری خواهید داشت). سپس حداقل دو ساعت به همراه آب و نمک آن را بخیسانید.

دومین مرحله: در قابلمه‌ای بزرگ آب بریزید و بگذارید بجوشد. سپس آب برنج را دور ریخته و برنج‌ها را در آب جوش بریزید. روغن زیتون را نیز اضافه کنید.

سومین مرحله: برنج را در حال جوش چک کنید. اگر برنج را بین انگشتانتان قرار دادید و با کمی فشار، برنج له شد اما داخلش کمی سفت مانده بود، زمان آبکش کردن برنج فرارسیده است. سریعاً آن را آبکش کنید.

چهارمین مرحله: پس از آبکش کردن برنج، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و داخل آن کمی روغن بریزید. می‌توانید ته‌دیگ مورد علاقه خود را در قابلمه بچینید. یک لایه برنج بر روی ته‌دیگ ریخته و روی آن گشنیز خرد شده بریزید. این روند را ادامه دهید تا تمامی برنج در قابلمه قرار گیرد. سپس شعله را کم کرده و اجازه دهید به مدت نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه دم بکشد.

پنجمین مرحله: در هنگام سرو پلو گشنیز، آب لیموی تازه را بر روی آن بچکانید. برنج شما آماده است!

مواد لازم برای طبخ ران مرغ مکزیکی

ران مرغ بدون استخوان و بدون پوست سه عدد
روغن زیتون یک سوم فنجان
سیر ریز خورد شده شش حبه
پودر چیلی یا فلفل تند دو قاشق چای‌خوری
نمک یک قاشق چای‌خوری
آب لیموی تازه به مقدار لازم
رنده پوست لیمو به مقدار لازم

دستور پخت مرغ مکزیکی

اولین مرحله: در یک کاسه بزرگ روغن زیتون، سیر، رنده پوست لیمو، آبلیمو، پودر چیلی، نمک و فلفل را مخلوط کنید.

دومین مرحله: مرغ ها را به صورت لایه لایه و نازک برش دهید.

سومین مرحله: مرغ‌ها را برای مزه‌دار شدن به این مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. این مخلوط را به مدت پانزده دقیقه در دمای اتاق، سپس به مدت دو ساعت به صورت سربسته، در داخل یخچال قرار دهید.

چهارمین مرحله: یک ماهی‌تابه گریل را روی حرارت متوسط قرار دهید و مرغ‌ها را به صورت لایه لایه، داخل آن قرار دهید. شش دقیقه برای هر طرف کافی است. توجه داشته باشید که برای گریل کردن آن‌ها، به هیچ گونه روغن نیاز ندارید.

پنجمین مرحله: پس از پخت مرغ‌ها را بر روی برنجی که با گشنیز و لیمو دم کشیده است، قرار دهید و نوش جان کنید!

پلو گشنیز با ران مرغ مکزیکی 3

نکات مهم در طبخ پلو گشنیز

حواستان باشد اگر برنج‌ها بیش از حد در آب جوش بمانند، ممکن است شفته شود.
همانند شوید پلو و باقالی پلو، شما می‌توانید پلو گشنیز را به همراه گوشت و غذاهای دریایی نیز میل کنید.
اگر عاشق عطر و بوی گشنیز هستید، در هنگام مزه‌دار کردن مرغ، به آن گشنیز خرد شده نیز اضافه کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار