چاپ کد خبر: 119730
8 شهریور 1402

عرضه قابلیت ارتباط اینترنت ماهواره‌ای برای همه گوشی‌های اندرویدی

همکاری گوگل و گارمین قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را به تمام گوشی‌های اندروید می‌آورد.براساس آخرین اخبار، گفته شده که گوگل و گارمین قرار است قابلیت ارتباط ماهواره‌ ای را به گوشی‌های اندرویدی بیاورند؛ بنابراین در آینده می‌توان پیام کوتاه ماهواره‌ای ارسال کرد.

اینترنت ماهواره ای

چندی پیش گوگل در خبری اعلام کرد که قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را به اندروید ۱۴ اضافه خواهد کرد. اما این ویژگی صرفاً برای تماس درنظر گرفته شده بود. حال اطلاعات جدیدی از همکاری گوگل با گارمین که به تولید ابزارهای سلامتی مانند ساعت‌های هوشمند مشهور است، بدست آمده که نشان می‌دهد این دو غول تکنولوژی می‌خواهند ارتباط ماهواره‌ای را در پیام کوتاه نیز جای دهند.

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای برای همه گوشی‌های اندرویدی عرضه خواهد شد

بررسی‌های انجام شده بر روی اپلیکیشن Messages اندروید نشان می‌دهد احتمالاً گوگل در حال همکاری با Garmin است تا امکان ارسال و دریافت پیام کوتاه ماهواره‌ای را به اندروید بیاورد. جدیدترین نسخه این اپلیکیشن حاوی کدهایی است که احتمال وجود قابلیت ارسال پیام متنی دو طرفه ماهواره‌ای را مطرح می‌کند. در عبارت مورد بحث Garmin Response به روشنی وجود دارد که نمی تواند اتفاقی باشد.

همکاری گوگل و گارمین قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را به تمام گوشی‌های اندروید می‌آورد

Garmin Response نام یک سرویس پیام متنی ماهواره‌ای دو طرفه است که وقوع وضعیت اضطراری را به تیم پشتیبانی شبانه‌روزی گارمین اطلاع می‌دهد و در بیش از ۱۵۰ کشور کار می کند. این سرویس اطلاعاتی چون موقعیت مکانی را برای تیم تماس اضطراری گارمین می‌فرستد و کارشناسان این شرکت می‌توانند از طریق پیام متنی با کاربر گفتگو کنند. برای نمونه پس از گزارش وضعیت اضطراری و دریافت موقعیت دقیق کاربر، تیم گارمین می‌تواند در پاسخ به آن اطلاعات بیشتری را از کاربر درخواست کند. در نهایت تیم پشتیبانی با خدمات اضطراری محلی تماس می‌گیرد.

سرویس تماس اضطراری ماهواره‌ای گارمین به خرید اشتراک inReach نیاز دارد که بسته به طرح انتخابی کاربر، بین ۱۵ تا ۶۵ دلار در ماه هزینه دارد.

گارمین به عنوان یکی از سازندگان مطرح تجهیزات مکان یابی و مسیریابی، به منظومه ماهواره‌ای ارتفاع پایین کمپانی Iridium دسترسی دارد که امکان برقراری ارتباط ماهواره‌ای در سراسر دنیا را می‌دهد. از آنجایی که گارمین همین حالا طیف کاملی از چنین راهکارهایی در اختیار دارد، ممکن است گوگل برای ارائه قابلیت ارسال و دریافت پیام متنی ماهواره‌ای در اپلیکیشن Messages، با این برند مطرح وارد همکاری شده باشد.

همکاری گوگل و گارمین قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را به تمام گوشی‌های اندروید می‌آورد

نقشه فوق که از سوی گارمین ارائه شده است، نشان می‌دهد افرادی در مرز یا حتی خاک ایران نیز از سرویس پیام اضطراری ماهواره‌ای این کمپانی استفاده کرده‌اند. این سرویس در سال ۲۰۲۲ میلادی رکورد دریافت ۱۰,۰۰۰ تماس اضطراری را پشت سر گذاشت.

اپل اولین برندی بود که ارتباط ماهواره‌ای برای ارسال پیام‌های اضطراری را به گوشی به گوشی‌های هوشمند آورد. بعدتر هواوی هم چنین قابلیتی برای گوشی‌های هوشمند خود معرفی کرد. هم زمان گفته می‌شود سامسونگ قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را با سری Galaxy S24 به گوشی‌های رده بالا خود می‌آورد.

دیدگاه شما در خصوص همکاری گوگل و گارمین برای قابلیت ارتباط ماهواره‌ای چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با اول فارس دنبال کنید.منبع: شهر سخت‌افزار

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

زر سه شنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

بسیار عالی ????????????????????

الهه یکشنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

با وجود اینترنت ماهواره ای کار فیلتر دیگه تمام میشه

خادم جمعه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

آخه روبیکا وایتا وسروش چی میشوند

مهشید جمعه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

من اصلا خوشم از این ماهواره بازی نمیاد…

Rezw جمعه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

اخه پس روبیکا چی میشه????

علی پنجشنبه , ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱

خیلی عالی میشه اگه ارتباط ماهواره‌ای توی اندروید۱۴جزو آپشن‌هاش باشه اگه همچین امکانی روتوی گوشیهای میان رده بشه اضافه کردخیلی عالیه البته بااندروید۱۴بعدازبروزرسانی؛اونم توی پکیج‌های کوچیک مثل بسته اینترنت بتونه ادم توی ایران خریداری بکنه چون اگه یکم گرون باشه بازم طبقاتی میشه وخیلیها دسترسی بهش پیدانخواهندکرد.

آخرین اخبار