چاپ کد خبر: 133366
14 بهمن 1402

می دانید علت خشک و جمع شدن برگ گل سنگ چیست؟

مهم ترین اقدامات برای نگهداری گل سنگ شامل آبیاری، نوردهی، خاک و دما است. نوردهی در اولیت اصلی هر گلی قرار دارد. گل سنگ برای این که شادابی و رنگ برگ های خود را حفظ کند نیاز دارد تا آن را در مکانی قرار دهید که نور بسیار زیاد وجود داشته باشد. پیشنهاد ما به شما این است که آن را در کنار پنجره های جنوبی که معمولاً زمان بیشتری در روز نور گیر هستند قرار دهید.

علت خشک شدن و پژمرده شدن گل سنگ

در نور دهی این نکته را فراموش نکنید که آفتاب مستقیم باعث سوختن برگ ها خواهد شد. دومین قدم برای نگهداری گل سنگ آبیاری است. گل سنگ عاشق آب است. محیطی را دوست دارد که مرطوب باشد. البته خیس بودن بیش از حد خاک به آن ضربه می زند. برای آن که بدانید چه موقعی برای آب دادن خوب است، به برگ ها دقت کنید. برگ ها در صورتی که آب کافی نداشته باشند، زود بی حال می شوند. یک راه دیگر آن است که هر دو الی سه روز به آن آب برسانید. هوای خنک یک دمای عالی برای گل سنگ است که معمولا در کنار پنجره ها این مورد برایش فراهم خواهد شد.

علت خشک شدن برگ گل سنگ

خشک شدن برگ ها در گل سنگ دو دلیل بیشتر نمی تواند داشته باشد. عمده ترین و شایع ترین دلیل خشکی برگ ها، مخصوصاً خشکی حاشیه برگ ها، به دلیل کمبود رطوبت محیط است. برای جلوگیری از این مورد باید سعی کنید تا محیط را مرطوب کنید. دومین دلیل خشکی برگ های گل سنگ، تابش مستقیم نور آفتاب است. اشعه آفتاب اگر مستقیم بر روی برگ های این گل بتابد، سبب خشکی و یا به اصطلاح سوختن برگ ها خواهد شد.

همانگونه که در متون بالا به آن اشاره شد، خشکی برگ های گل سنگ دلایلی متفاوتی اعم از کافی نبودن رطوبت محیط و تابش مستقیم نور آفتاب داشت. یکی دیگر از دلایلی که در درجه های پایین تر باعث خشکی برگ های گل سنگ می شود، آبیاری و کوددهی به گل در فصل استراحت است. در فصل استراحت نباید به گل کود و یا آب اضافه کرد. در خصوص فصل های استراحت این گل در ادامه مطلب خواهیم پرداخت.

علت پژمرده شدن گل سنگ چیست؟

عمده ترین مشکلی که افراد در نگهداری گل سنگ با آن رو به رو می شوند، پژمرده شدن برگ های آن است. پژمرده شدن برگ های گل سنگ ارتباط مستقیم با نحوه ومیزان آبیاری آن دارد. اگر رطوبت کافی به ریشه ها نرسد، برگ گل پژمرده می شود. برای اینکه با این مشکل مواجه نشوید، هر دو الی سه روز یک بار آبیاری را انجام دهید. برای رفع پژمرده شدن برگ های این گل فقط کافی است مقداری آب به خاک اضافه کنید.

اگر گل سنگ پژمرده شد چه کنیم

معمولاً افراد بعد از دیدن یک نقص در گل های خود نمی دانند که چه اقداماتی باید انجام دهند. به عنوان مثال برخی نمی دانند که برای پژمرده شدن برگ های گل سنگ باید چه راهکارهایی انجام دهند. اگر شما هم دیدید که برگ های گل شما دچار پژمردگی شده است، فقط کافی است مقداری آب به آن دهید. آبیاری تنها راهی است می توانید بعد از پژمرده شدن برگ ها انجام دهید. همانگونه که قبلاً توضیح دادیم، گل سنگ عاشق آبیاری است و باید در آبیاری آن دقت فراوان داشته باشید.

علت خشک شدن و پژمرده شدن گل سنگ

علت زرد شدن برگ گل سنگ

بعضی اوقات شما در گل سنگ خود مشاهده می کنید که برگ های آن رنگ خود را از دست داده اند و یا تبدیل به رنگ زرد شده اند. زردی برگ های گل سنگ می تواند دو دلیل داشته باشد. دلیل اول مربوط به نور محیط است که اگر نورمحیط کافی نباشد، برگ ها رنگ اصلی خود را از دست خواهند داد. دلیل دوم، کمبود مواد مغذی است. برای جبران کمبود مواد مغذی، کافی است مقداری کود را در آب حل کنید و به صورت مایع به گلدان اضافه کنید. کود مایع تمام مواد مغذی مورد نیاز گل را می تواند به خوبی تامین کند.

علت جمع شدن برگ گل سنگ
جمع شدن برگ های گل سنگ با خشک شدن آن تفاوت بسیار زیادی دارد. یکی از عمده ترین مشکلات دارندگان گل سنگ، جمع شدن برگ های آن است. اگر شما هم دیدید که برگ های این گل جمع شده است باید دو مورد را چک و اصلاح کنید. اولین مورد رطوبت محیط است. رطوبت محیط باید متعادل باشد. زیاد بودن رطوبت در محل گل، باعث جمع شدن برگ های آن می شود و همچنین کاهش رطوبت باعث خشکی برگ ها می شود، پس بنابراین باید بتوانید یک رطوبت مناسب برای گل در نظر داشته باشید. دومین مورد، میزان نوری است که در محل می تابد را چک کنید. اگر نور محیط زیاد باشد گاهی این اتفاق می افتد، هرچند که این گل را باید در محیطی قرار بدهید که نور فراوان وجود داشته باشد.

چرا برگهای گل سنگ کمرنگ شده و گیاه رشد نمی‌کند؟

یکی از مشکلات و بیماریهای گل سنگ کمرنگ شدن برگها و عدم رشد کافی گیاه می‌باشد. این مشکل به دلیل کمبود مواد مغذی و کود رخ می‌دهد. همانطور که گفتیم و طبق دستور آورده شده می‌توانید گیاه و خاک را تقویت نمایید. میتوانید از کود سه بیست در فصل رشد که از اوایل بهار تا اواخر تابستان هست استفاده کنید.

چرا روی برگهای گیاه لک سوخته ایجاد شده؟

این مشکل به دو دلیل عمده روی می‌دهد. یکی از دلایلی که باعث بروز لکهای قهوه‌ای و سوخته مانند روی برگهای گل سنگ می‌شود، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب است. همانطور که گفته شد نور باید غیر مستقیم به گیاه بتابد.

از دیگر دلایل بروز چنین لکه‌هایی، استفاده از مواد براق کننده شیمیایی روی برگهاست که سبب لک سوخته مانندی می‌شود.

همچنین کمبود آب و تشنگی هم می‌تواند چنین مشکلی ایجاد کند. پس باید ببینید دلیل اصلی کدام بوده و آن را رفع نمایید.

چرا برگهای گل سنگ ریزش دارد؟

یکی از مشکلاتی که افراد با آن مواجه‌اند، ریزش برگهای گل سنگ است. باید بگوییم ریزش برگها علل متفاوتی دارد و یکی از آنها سردی هوای محیط است. در صورتی که از آب سرد هم برای آبیاری استفاده می‌کنید، چنین کاری ممکن است باعث ریزش برگهای گل سنگ شود.

در صورتی که گیاه نزدیک در وردی است آن را جابجا کنید تا در معرض هجوم هوای سرد قرار نگیرد. از دیگر دلایل میتونه کمبود رطوبت در محل نگهداری باشه و شما باید از حالت جزیره ای برای تامین رطوبت استفاده کنید در این مواقع نوک برگها سوخته و میریزند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار