چاپ کد خبر: 120294
15 شهریور 1402

عکس ۲ مسافر عاشقِ و خوش تیپ متروی تهران که پُربازدید شد

عکس این دو مسافر سالخورده در تهران پربازدید شد.

عکس 2 مسافر عاشقِ و خوش تیپ متروی تهران که پُربازدید شد

تصویری از یک زوج سالخورده با استایل سفید که در انتظار قطار مترو می‌باشند، بین کاربران فضای مجازی فراگیر شده است. کاربری توئیتری در این باره نوشت: کاش این طوری پیر بشیم و به پای هم بمونیم.

عکس مسافران عاشق

عشق، از عشقه گرفته شده‌است و آن گیاهی بدون ریشه است به نام لبلاب، چون بر درختی پیچد آن را بخشکاند. عشق صوری درخت جسم صاحبش را، خُشک و زردرو می‌کند، اما عشق معنوی بیخ درخت هستی عاشق را خشک سازد و او را از خود بمیراند. عشق را در لغت افراط در دوست داشتن و محبت تام معنی کرده‌اند.

فردوسی نیز که برای پاسداری از زبان فارسی از به‌کار بردن واژه‌های عربی آگاهانه و هوشمندانه خودداری می‌کند ولی واژهٔ عشق را به آسانی و باانگیزه به‌کار می‌برد و با آن‌که آزادی سرایش به او توانایی می‌دهد که واژهٔ دیگری را جایگزین عشق کند، واژهٔ حُب را به‌کار نمی‌برد.

در زبان فارسی به کسی که دارای احساس عشق نسبت به کسی دیگر است، دل‌داده یا عاشق و به کسی که مورد احساس عشق طرف دیگر است؛ دلبر، دلربا یا معشوق/معشوقه می‌گویند.

واژه عشق در ادبیات فارسی به‌ویژه ادبیات غنایی، پایگاه و اهمیتی ویژه و والا دارد و بسیاری از شاعران پارسی، دربارهٔ عشق و عاشقی، وصف معشوق و سختی‌های عاشقی، اشعاری با ارزش ادبی والا دارند. همچنین گاهی، این کلمه دربارهٔ عشق انسان به خدا نیز آمده‌است که در مقوله عرفان و مذهب می‌گنجد.

مولوی می گوید:

هرکه را جامه ز عشقی چاک شد

او ز هر عیبی بکلی پاک شد

طرز تهیه چلو دیزی کاشان،از غذاهای خوشمزه و قدیمی ایرانی

۷ گیاه صورتی و زیبا که به آپارتمان شما شادی می بخشند

شما هم نظرتان را در باره این عکس بنویسید

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴

وقتی تیتر خبر کم میاری

حمیدرضا پنجشنبه , ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

سلام. باورکنیدادم درنگاه اول اون عشقوفداکاری میبینه تصویردوسداشتنیه اماکمی نگاه میکنه اون غریبی تنهایی روکه هرکسی بایدبکشه بغض میگیره

آخرین اخبار