چاپ کد خبر: 138124
6 فروردین 1403

فاضل میبدی خطاب به علم الهدی و صدیقی: مردم را به روحانیت بی‌اعتماد کردید !

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم: انتخاباتی که گذشت پیام‌های زیادی داشت. اگر بخواهیم به واقعیت نگاه کنیم بالای ۵۰ درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند و عدم شرکت بسیاری از آنان به عنوان اعتراض بود.

فاضل میبدی

به گزارش جماران ،  حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در یادداشتی نوشت:

براساس آمار و مدارک موجود، تورم در دوره نخست آن دولت ( دولت یازدهم) به مرز تک رقمی رسید، و در این دولت تا کنون ۴۷درصدباقی مانده است. شگفت این که آقای علم الهدی در آن زمان که تورم پایینتراز وضع فعلی بود، همواره در خطبه ها به دولت حمله می کرد و در این جا از دولت موجود به خاطر مهار تورم! دفاع می کند. می گوید: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا،مشکلی را حس نمی‌کنیم!!( البته که ایشان حس نمی کند)

آقای علم الهدی! حق دارید از داماد محترم دفاع کنید، اما در خطبه های نماز جمعه تقوا و‌ صداقت و عقلانیت را منظور فرمایید.(امام رضا فرمود: صدیق کل امرء عقله) بدانید که مردم می فهمند. سخنان شما و کارو گفتار امثال آقای صدیقی، با آن گریه هایش و نقل کراماتش، مردم را به روحانیت بی اعتماد کرده است.

جناب علم الهدی!  کنسرت قانونی، ولو درمشهد، حرام نیست، ولی خلاف واقع سخن گفتن و واقعیت را پوشاندن شرعا و‌ عرفا حرام و‌ غیر اخلاقی است. از سویی شما درباره کسانی که در انتخابات شرکت نکردند، به بیانی در مقابل دینداران تلقی کردی که این خود گناه بزرگی است. یعنی نظام جمهوری اسلامی پس از ۴۵ سال ۴۰ درصد مردم را توانسته دیندار بدارد. کاش متوجه لوازم سخنان خود می شدی!

تقاضا این است در این دولت نیز واقعیات را ببیند، بصرف داماد بودن پرده ای جلوی دید شما را نگیرد. حضرت علی (ع) در عدالت و اداره درست حکومت با نزدیکترین یاران و بستگانش ملاحظاتی روا نمی داشت. از قرآن بیاموزید: واذا قلتم فاعدلو و لو کان ذا قربی و بعهدالله اوفوا.

و در آخر، سعی نمایید خدا و پیامبر و مقدسات را به پای سیاست و‌ قدرت قربانی نسازید. که اینها ماندگار نیست. جهان سربسر حکمت و عبرت است/ چرا بهره ما همه غفلت است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار