چاپ کد خبر: 133401
15 بهمن 1402

رمز و راز خوشمزگی بی نهایت سالاد اولویه

سالاد الویه یک غذای بسیار خوشمزه روسی است که مناسب سرو در تولد ها و مجالس است. این غذای پرطرفدار از موادی چون سیب زمینی آبپز و خیارشور و سس مایونز و … تهیه می شود.همه طرز تهیه سالاد الویه را می دانند اما فوت و فن های لذیذتر شدن این غذا و ترفندهایی که در تهیه آن بکار می آیند را نمی دانند.که در ادامه این مقاله این ترفندها را به شما آموزش می دهیم.

راز خوشمزگی سلاد الویه

راز خوشمزگی سالاد الویه:
یکی از رازهای خوشمزگی سالاد الویه ترکیب به اندازه مواد سالاد الویه است، هنگام تهیه سالاد الویه از استفاده زیاد از سیب زمینی آبپز بپرهیزید زیرا اینگونه سالاد الویه تان طعم سیب زمینی آبپز داده و سایر طعم ها مخفی می شوند.

مقدار مناسب تخم مرغ سالاد الویه
همانطور که می دانید برای تهیه سالاد الویه از گوشت مرغ یا کالباس استفاده می شود،در صورت استفاده از مرغ شما می توانید از مقدار کمتری تخم مرغ استفاده نمایید اما اگر سالاد الویه را با ژامبون یا کالباس تهیه می کنید، می توانید تعداد تخم مرغ را افزایش دهید.

شستن خیارشور سالاد الویه
برای لذیذتر شدن سالاد الویه توصیه می شود، خیارشورها را نگینی خرد کرده و سپس درون آبکش یا صافی ریخته و با آب شستشو دهید تا شوری خیارها کمتر شده و بوی آنها از بین برود.

از بین بردن بوی زهم مرغ سالاد الویه
برای خوشمزه تر شدن سالاد الویه، بهتر است برای تهیه این غذا از سینه مرغ و فیله بدون استخوان استفاده نمایید، برای اینکه مرغ استفاده شده در الویه بوی زهم ندهد،فیله بدون استخوان یا سینه مرغ را با پیاز، هویج، یک حبه سیر،فلفل دلمه، کمی فلفل سیاه،زردچوبه و کمی آب کاملا بپزید، اینگونه سالاد الویه شما خوشمزه تر خواهد شد.

بخارپز کردن هویج
برای افزایش خوشمزگی سالاد الویه، می‌توانید از هویج به صورت بخارپز استفاده کنید، بدین گونه که هویج را با کمی شکر یا عسل بخارپز کرده و به صورت خرد و ریز به سالاد اضافه کنید.

سس مناسب برای الویه
برای تهیه سالاد الویه از سس مایونز استفاده می شود، شما برای خوش طعم شدن این غذا می توانید از سس مایونز خانگی استفاده نمایید زیرا سسی که خودتان در خانه آن را تهیه می‌کنید از سس‌های آماده‌ای کارخانه‌ای خوشمزه تر هستند.

افزودن خامه به سالاد الویه
بسیاری از کدبانوها برای لذیذتر شدن الویه مقداری خامه صبحانه به سس مایونز آن اضافه می کنند، این کار طعم الویه را بهتر می کند.

سس رژیمی الویه
اگر می خواهید سالاد الویه شما کم کالری و رژیمی باشد، تنها از سس مایونز استفاده نکنید بلکه مقدار کمی سس را با ماست چکیده یا ماست خامه‌ای همزده ترکیب نمایید.

گرفتن طعم خامی مواد الویه
اگر برای تهیه الویه می خواهید از کنسرو ذرت و نخود فرنگی استفاده کنید، قبل از استفاده، آن‌ها را در کمی کره تفت دهید تا طعم خامی آنها گرفته شود و سالاد خوشمزه ای داشته باشید.

افزودن شیر به الویه
برای خوشمزگی الویه، سیب‌زمینی و مرغ سالاد الویه را به جای آب‌‌پز کردن با شیر بپزید اما اجازه دهید شیر جذب سیب‌زمینی و مرغ شود.

راز خوشمزگی سلاد الویه

سبزی معطر الویه
با افزودن سبزیجات عطری، می‌توانید به طعم و عطر سالاد الویه اضافه کنید. جعفری و پیازچه خرد شده دو انتخاب مناسب برای افزودن به سالاد الویه هستند. این سبزیجات علاوه بر عطر و طعم خوبی که دارند، به طعم سالاد الویه نیز افزوده می‌شوند. همچنین، اضافه کردن سبزیجات دیگر مانند ریحان، شوید یا تره فرنگی نیز می‌تواند به سالاد الویه کمک کند تا خوشمزه‌تر شود.

رفع بوی تخم مرغ الویه
برای گرفتن بوی تخم مرغ از سالاد الویه از فلفل سیاه و مقدار کمی آب لیمو ترش استفاده کنید، هنگام استفاده از آب لیمو دقت کنید که مقدار آن زیاد نشود و سالاد خیلی ترش نشود. آبلیمو تازه و طبیعی طعم سالاد را بی نظیر تر میکند.

رنگ سالاد الویه
اگر می خواهید سالاد الویه تان رنگ خوبی داشته باشد، در هنگام پخت مرغ از زردچوبه زیاد استفاده نکنید زیرا اینگونه سالاد الویه شما زرد رنگ خواهد شد و رنگ زیبایی نخواهد داشت.

پودر آویشن
استفاده از ادویه جات در تهیه الویه به خوشمزه شدن این غذا کمک می کند، برای افزودن عطر و طعم دل انگیز به این سالاد از ادویه جات معطرو پودر آویشن آسیاب شده استفاده کنید.

افزودن آب مرغ به الویه
برای خوشمزگی الویه، پس از پخت مرغ، آب پخته شده را نگه دارید و با سیب زمینی رنده شده مخلوط کنید.قبل از اضافه کردن آب مرغ به سیب زمینی یا سس، آن را خوب بجوشانید تا غلیظ شود. با این کار هم سالاد خیلی خوشمزه تر میشود و هم اینکه سس کمتری برای سالاد نیاز است. شما می توانید در حد ۱ یا ۲ قاشق از آب مرغ به سس نیز اضافه کنید.

راز خوشمزگی سلاد الویه

افزایش ماندگاری سالاد الویه
سالاد الویه به سرعت فاسد می‌شود، برای افزایش ماندگاری این غذا فقط به میزان مصرف هر وعده به محتویات سالاد سس مایونز اضافه کنید.

ترفند چسبناک نشدن سالاد الویه 
رنده کردن سیب زمینی داغ و تخم مرغ قبل از سرد شدن و همچنین استفاده از میکسر برای مخلوط کردن مواد الویه موجب چسبناک شدن این غذا می شود، برای جلوگیری از چسبندگی سالاد الویه، اجازه دهید سیب زمینی پخته شده و تخم مرغ آبپز کاملا سرد شوند و سپس آن ها را رنده کنید، همچنین بهتر است مواد الویه را با دسته خمیر یا قاشق مخصوص سالاد مخلوط کنید.

علت چسبناک شدن بیش از اندازه الویه و راه حل
برای جلوگیری از چسبندگی سالاد الویه، سیب زمینی را پس از آبپز کامل، به مدت کافی سرد کرده و سپس آن را رنده کنید. همچنین، تخم مرغ را نیز پس از پخت و سرد شدن به مواد الویه اضافه کنید. اما از استفاده از میکسر برای مخلوط کردن مواد الویه خودداری کنید، زیرا این کار ممکن است باعث چسبندگی سالاد شود. به جای آن، مواد را با دسته خمیر یا قاشق مخصوص سالاد مخلوط کنید تا بتوانید از ترکیب متنوعی از مواد در سالاد خود استفاده کنید و از ایجاد چسبندگی جلوگیری کنید.

علت شل شدن سالاد الویه چیست
سبب شل شدن سالاد می‌تواند عوامل متنوعی باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به اضافه کردن زیاد آب مرغ، استفاده کمتر از سیب زمینی نسبت به سایر مواد، افراط در استفاده از سس مایونز و … اشاره کرد.

ترفند تلخ نشدن الویه
سیب زمینی‌های استفاده شده، کیفیت پایین زردچوبه، استفاده بیش از حد از ادویه جات مختلف و… از علت های تلخ شدن الویه هستند، برای تهیه الویه خوشمزه از سیب زمینی مرغوب و مواد غذایی با کیفیت به مقدار مناسب استفاده کنید.

الویه قالبی
استفاده از یک الویه قالبی یک راهکار بسیار عالی برای تزیین سالاد در جشن تولد یا مهمانی می‌باشد. تزیین این سالاد به شکل الویه قالبی و قالب‌زدن آن وظیفه پیچیده‌ای ندارد. می‌توانید از یک قالب استوانه‌ای فلزی بهره ببرید. برای هر پورتیون از سالاد الویه قالبی، یک تکه نان تست را در نظر بگیرید. قالب را روی تکه نان تست قرار دهید و سپس آن را با مخلوط سالاد پر کنید. حالا با فشار دادن قالب به سمت تکه نان تست، سالاد الویه را از داخل قالب خارج کنید. به این ترتیب، یک سالاد الویه قالبی خواهید داشت که کف آن از تکه نان تست تشکیل شده است.

نکات مربوط به خیار شور
برای بهبود طعم سالاد الویه و جلوگیری از شور شدن آن، پیشنهاد می‌شود قبل از استفاده از خیارشور، آن را با کمی آب بشویید تا هم کم شور شود و هم بو و طعم بهتری بگیرد.

یکی از خطاهای رایج در آماده‌سازی سالاد الویه، رنده کردن خیارشور است. توصیه می‌شود به جای رنده کردن، خیارشور را به شکل مکعب‌های کوچک و یک‌دست خرد کنید. سپس آن‌ها را در آبکش یا سبدی قرار دهید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار