چاپ کد خبر: 114389
24 خرداد 1402

قطع گسترده آب در مناطقی از شیراز : آب برای شیرازی ها جیره بندی می شود؟

قطعی‌های پی درپی آب در شیراز موجب کلافگی شهروندان در اوج گرما و نگرانی آنها برای جیره‌بندی آب شده است؛ قطعی‌هایی که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز آنها را به دلیل بروز حادثه موقتی می‌داند.

به گزارش اول فارس به نقل از ایرنا ، بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی مناطق شهر شیراز در روزهای گذشته از جمله بلوار نصر، بلوار رحمت، بلوار امیرکبیر، خیابان های قدوسی، زرهی، کشن، پاسارگاد، والفجر، میانرود و چهاراه سینماسعدی با افت فشار و قطعی پراکنده آب مواجه شده‌اند.

قطع گسترده آب در مناطقی از شهر شیراز : آب برای شیرازی ها جیره بندی می شود؟

عدم تناسب زیرساخت‌های تأسیسات شهری با افزایش جمعیت

در حالی با افت فشار و قطعی‌های آب در کلانشهر شیراز رو به رو هستیم که به اعتقاد برخی از شهروندان بخش عمده‌ای از این مشکلات به دلیل نبود تجهیزات به روز و عدم مناسب‌سازی زیرساخت‌ها در برخی مناطق شهر است.

در شرایط کنونی افزایش جمعیت شهرنشین و عدم تناسب زیرساخت‌های تأسیسات شهری به همراه الگوی نامناسب مصرف آب باعث افت شبکه فشار آب شده است. هنوز هم در برخی مناطق شهر با وجود تغییر سبک زندگی، آپارتمان‌نشینی و افزایش منازل مسکونی در این مناطق نسبت به سال‌های گذشته از انشعابات قدیمی آب استفاده می‌شود.

مسئولان هم معتقدند عدم ایجاد زیرساخت‌های لازم، کاهش بارندگی و عدم مدیریت مصرف از مهمترین عللی است که بر میزان مصرف آب در استان فارس و شهر شیراز اثرگذار بوده است. هر سال با فراررسیدن فصل گرما تمهیدات بسیاری برای جلوگیری از قطعی و عدم جیره‌بندی آب اندیشیده می‌شود.

دلیل قطعی‌های مکرر آب در شیراز

با این حال قطعی‌های مکرر آب، تابستان امسال نیز مهمان خانه‌های مردم شهر شیراز شده و این پرسش را به ذهن شهروندان متبادر کرده است که دلیل این قطعی‌ها و افت فشار آب با وجود تأکیدات مسئولان بر این موضوع که خبری از اعمال محدودیت و یا جیره‌بندی آب برای مشترکان شیرازی وجود ندارد چیست؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز در این باره گفت: مشکل قطعی و افت فشار آب در برخی مناطق شیراز مقطعی است و به دلیل بروز حادثه‌ای در میدان معلم شیراز رخ داده است.

بهمن بهروزی روز چهارشنبه افزود: روز گذشته حادثه‌ای در میدان معلم، خیابان شیخی که در منطقه ۴ شیراز واقع شده‌است رخ داد که در پی بروز برخی از مناطق شهر شیراز از جمله قدوسی، کُشن و زرهی با مشکل افت فشار آب مواجه شدند.

وی افزود: این حادثه به دلیل شکستگی لوله خط اصلی آب اتفاق افتاد و در حال حاضر مشکلات قطعی و افت فشار آب در این مناطق تا حدود زیادی حل شده است.

بهروزی اضافه کرد: بهینه سازی مصرف آب می‌تواند راهی برای جلوگیری از قطعی یا کاهش فشار آب آن هم در آستانه تابستان و افزایش دما باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اظهار کرد: قطعی‌های کنونی آب موقتی است و تابستان امسال، آب در این کلانشهر جیره‌بندی نخواهد شد.

ببینید|نقاشی‌های زیبا ، وهم‌انگیز و جادویی که حالتان را عوض می کند

درد در هر بخش از سر نشانه‌ی چیست؟ انواع سردرد بر اساس محل درد

سریعا از مطالب و اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 ورود به کانال تلگرام 

 ورود به کانال واتساپ 

 ورود به کانال ایتا

 ورود به کانال سروش 

ورود به کانال روبیکا

 ورود به کانال بله 

ورود به کانال ویراستی

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

خیابان فخرآبادشرقی کوچه ۱۴ از صبح ساعت ۷/۳۰ صبح قطع میشه تا ۱۱ شب ما اصلا نمیتونیم کولر روشن کنیم با پنکه داریم سر میکنیم این چه وضعیه تو رو بخدا

هاشم جهانی دوشنبه , ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

… بر شما و مدیریت.تان.دوماه فقط شبها یک ساعت اب داریم.مثل… تمام…دروغ میگویند

ناشناس چهارشنبه , ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰

تا الان ۲۴ساعته که آب قطعه.چرا به فکر مردم نیستید ؟
۱۴تیر۱۴۰۲ کلان شهر شیراز.

محمد شنبه , ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱:۳۶

ی سرمایه گذاری مناسب و ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب استاندارد مشکلات رو کاهش میده ولی متاسفانه اب فاضلاب به چرخه مصرف برنمیگرده

رضا پنجشنبه , ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۲۷

اگر برق شیراز به قیمت مناطق گرم مثل جنوب حساب بشه.همه از کولر گازی استفاده میکنن .هر کولر آبی با راندمان کم و درجه صرفه پایین و مصرف زیاد آب به کنار تازه باید یه مخزن و پمپ آب هم برق مصرف کنه تا آب رو ببره رو پشت بام برای کولر آبی.وبجای این همه افغانی تو شیراز همه هم وطنها میتونن بیان شیراز تفریح.اینها همش مدیریت می‌خواهد که متاسفانه..

ناشناس پنجشنبه , ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۴۲

اینها همش نتیجه بیلیاقتی استاندارد شهردارومسیولین شهره،همش بفکر …وپر کردن جیب خودشونند،کسی بفکر مردم نیست!

ناشناس چهارشنبه , ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱

چرا اجازه میدن از استانهای بوشهر خوزستان بندرعباس فوج فوج جمعیت تابسون حمله کنن شیراز باید مجوز بیش از سه روز اقامت ندن شیراز فقط استان فارسی حق داره بیاد بندری برگرد خونت شیراز آب واسه جمعیت خودش داره لطفن از شیراز برویید

مهدی چهارشنبه , ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱

دولت باید جلو برنح کاران رو بگیره جلو کاشت برنج کامفیروزی رو بگیره زمین زیر کشت برنج چقدر آب مصرف میکنه.البته اینجور که پیش میریم سالهای بعد همین اتفاق میافته و کشاورزان دیگه نمیتونن برنج کشت کنن.

مسعود چهارشنبه , ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷

متاسفانه چندروز هست قطعی اب داریم درشهرک سبحان …هرسال بهمین شکل هست اصلا هیچ مسولی رسیدگی نمیکنه .سوال من اینه اگه شما مسولین خونه خودتون اب نداشته باشین تاچندروز قابل تحمل هست براتون چرا اعلام نمیکنید قطعی اگه هست باید واسه همه جای شهرباشه نه این قسمت بیشتر باشه

زهرا جعفری چهارشنبه , ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

سلام و درود…مدیر عامل آب و فاضلاب علط کرد که درود میگه.بولوار صلح الان ده روزه ما فقط نصف شب با پپپ به زور قطره قطره آب میاد.

آخرین اخبار