چاپ کد خبر: 40500
26 آذر 1399

قیمت‌طلا ،سکه ، دلار و یورو در بازار امروز ۲۶ آذر

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی و با پیروی از افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به یازده میلیون و ۹۵۸ هزار تومان رسید.

به گزارش اول فارس ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر امیدواری به تصویب بسته کمک مالی در آمریکا و در آستانه اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا اندکی افزایش پیدا کرد.

سکه دلار

 بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۸۵۵ دلار و ۷۱ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۶۰ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۲۳ دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۳ درصد افزایش، در ۱۸۵۵ دلار و ۳۰ سنت بسته شد.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی‌جی مارکتس، بازارها در جست‌وجوی موارد مربوط به بسته کمک مالی آمریکا هستند و اخبار شب گذشته انتظارات تورمی را بالا برد و به نفع طلا تمام شد.

سران بلندپایه کنگره آمریکا بعدازظهر سه‌شنبه در تلاش برای پایان دادن به بن‌بست در خصوص بسته کمک مالی دیدار کردند و یکی از این قانون‌گذاران گفت: مذاکرات در مسیر درستی حرکت می‌کند.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر بیانیه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند که بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر می‌شود و انتظار می‌رود سیاست‌گذاران آمریکایی نرخ‌های بهره را همچنان نزدیک صفر نگه دارند و سیگنالی درباره روند نرخ‌های بهره در سال‌های آینده مخابره کنند.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که رشد قیمت طلا را محدود کرد، احتمال اعلام موافقت رگولاتوری آمریکا با واکسن کووید ۱۹ مُدرنا در هفته جاری بود.

به گفته آوتار ساندو، مدیر ارشد کالاها در شرکت فیلیپ فیوچرز، اگرچه سفته‌بازی در طلا با تغییر جهت معامله‌گران به بازارهای سهام ضعیف شده است اما ترکیبی از عوامل شامل بسته کمک مالی و خرید دارایی از سوی بانک مرکزی آمریکا باعث می‌شود اعتماد خریداران به طلا قوی بماند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۶۳ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۰۴۱ دلار و ۴۷ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، ۲۳۳۳ دلار و ۹۸ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش اول فارس ، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌چهار‌شنبه ۲۶ آذر ساعت ۱۹، با ۵۷ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۵،۷۹۷ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌چهار‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه ۲۶ آذر ساعت ۱۹، با ۱۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۳۱،۴۰۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و ۹۵۸ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۹۰ هزار تومان است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار