چاپ کد خبر: 111868
26 اردیبهشت 1402

اسامی دخترانه و پسرانه محبوب در بین مردم استان فارس

انتخاب یک نام دختر و یا پسر خوب و نیکو دغدغه بسیاری از مادران و پدران ایرانی  است . گوناگونی موجود در نام های امروزی در بسیار از مواقع مادران و پدران و خانواده ها را با مشکل مواجه می کند و انتخاب یک نام مناسب را برای آنها به امری سخت تبدیل می کند.اما جالبه بدونید که پرطرفدارترین اسامی دخترانه و پسرانه  در بین مردم و شهورندان استان فارس کدامند.

لیست کامل اسامی دخترانه و پسرانه اصیل ایرانه به همراه معنی
به گزارش اول فارس ،  مدیر کل ثبت احوال استان فارس در  نشست خبری روز جمعیت گفت: امیرعلی، آریا، آیهان، محمد، علی، آراد، امیرحسین، ماهان و کیان، بیشترین فراوانی نام نوزادان پسر و فاطمه، رستا، زهرا، دلوین، نیلا، آوا، آیلین، آوینا، سلین و هانا، بیشترین فراوانی نام نوزادان دختر است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۷ هزار و ۵۱۸ رویداد ولادت در فارس ثبت شده که این تعداد شامل ۲۹ هزار و ۶۷۵ نوزاد پسر و ٢٧ هزار و ۸۴۳ مورد نوزاد دختر بوده که نسبت جنسی ثبت ولادت سال گذشته در فارس را ۱۰۶ به ۱۰۰ اعلام کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ هم ۵۸ هزار و ۹۱۹ مورد ولادت در استان ثبت شده بود که مقایسه آن با آمار ولادت سال گذشته نشان از روند کاهشی موالید فارس طی سال ۱۴۰۱ دارد.

مدیر کل ثبت احوال استان فارس با اشاره به اینکه میانگین سن پدران در زمان تولد اولین فرزند در استان فارس ۳۵ سال بوده است، ادامه داد: میانگین سنی مادران فارس در زمان تولد اولین فرزند در سال گذشته ۳۰.۹ محاسبه شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته و از میانگین کشوری که ۲۹.۶ بوده نیز بیشتر شده است.

به گفته وی، امیرعلی، آریا، آیهان، محمد، علی، آراد، امیرحسین، ماهان و کیان، بیشترین فراوانی نام نوزادان پسر در سال ۱۴۰۱ بود و فاطمه، رستا، زهرا، دلوین، نیلا، آوا، آیلین، آوینا، سلین و هانا، بیشترین فراوانی نام نوزادان دختر در این سال است.

مدیر کل ثبت احوال استان فارس ۲۵ هزار و ۱۵۷ آمار ثبت واقعه مرگ در فارس عنوان کرد و افزود: در فروردین امسال ۲۴۷۰ مورد فوت و ۴۶۶۱ مورد ولادت در استان فارس ثبت شده است. ۵ میلیون و ۸۴ هزار نفر ساکن استان فارس هستند که از این تعداد حدود ٢ میلیون نفر در کلانشهر شیراز زندگی می‌کنند، و نرخ رشد جمعیت فارس در سال گذشته را ۶ دهم درصد بود.

این مطالب را هم بخوانید

این ۲۸ جمله جادویی را به زن تان بگویید تا عاشق و دیوانه شما شود

علائم ، دلایل و عوارض زگیل تناسلی در زنان و مردان که باید جدی بگیرید

فال روزانه|فال حافظ امروز ۲۹ اردیبهشت با تفسیر زیبا و دقیق/دل که از ناوک مژگان تو در خون می​گشت

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار