چاپ کد خبر: 131001
17 دی 1402

معرفی ۱۳ گیاه آپارتمانی خاصی که تا یک ماه نیاز به آبیاری ندارند

اگر شما نیز عاشق گیاهان آپارتمانی هستید اما زمان کافی برای رسیدگی و آبیاری آنان نداری پس حتما این مقاله بدردتان می خورد.برخی گیاهان آپارتمانی وجود دارند که علاوه بر زیبایی خاص خود تا می توانند کم آبی را تحمل کنند و سالم بمانند

گیاهان مقاوم به کم آبی

گیاهان آپارتمانی که تا یک ماه به آبیاری نیازی ندارند

۱-لیندا یا نخل دم اسبی
نخل دم اسبی به دلیل داشتن تنه چربی که دارد، می‌تواند مدت زیادی بدون آب بماند. برای رشد بهتر، آن را هر ۲۰ تا ۳۰ روز یک بار آبیاری کنید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی

۲-سانسوریا
بسته به مکانی که سانسوریا را در آن قرار داده اید، می‌توانید بین ۱۰ تا ۲۰ روز آن را آبیاری کنید. در زمستان ها و هوای مرطوب تنها یک بار در ماه به آن آب دهید.

گیاهان مقاوم کم آبی

۳-گیاه گندمی
در مراحل رشد اولیه، این گیاه به آبیاری منظم نیاز دارد. هنگامی که گندمی به رشد مطلوب رسید و زمانی که سطح بالایی خاک خشک شد، آن را به طور متوسط آبیاری کنید. در بهار و تابستان هر ۷ تا ۱۰ روز یک بار و در هوای مرطوب و سرد هر ۲۰ تا ۳۰ روز یک بار به آن آب دهید.

گیاهان مقاوم کم آبی

۴-زاموفیلیا
رنگ براق این گیاه، برای هر محیطی جذاب و تماشایی است و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون دارد. زاموفیلیا در کنار زیبایی بی مثالی که دارد بسیار گیاهی مقاوم و سازگار است.

گیاهان مقاوم کم آبی

۵-بگونیا
بگونیا، گیاهی گلدار است، این گیاه بسیار رنگ و طرح جذابی دارد؛ به همین دلیل انتخاب مناسبی برای زیباسازی محیط خانه است. از این گیاه می‌توان در هر نقطه‌ای از خانه نگهداری کرد.

گیاهان مقاوم کم آبی

۶-گیاه برگ عبایی
این گیاه نیاز به آبیاری کم دارد زیرا می‌تواند برای مدت طولانی در خاک خشک زندگی کند.برای بهترین نتیجه، صبر کنید خاک در فاصله بین دوره های آبیاری کمی خشک شود.

گیاهان مقاوم کم آبی

۷-ساکولنت ها و کاکتوس ها
از آنجایی که ساکولنت ها و کاکتوس ها گیاهان بیابانی هستند، در خاک خشک بهتر رشد می‌کنند. این‌ها یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی هستند که یک بار در ماه به آب نیاز دارند.

گیاهان مقاوم کم آبی

۸-آگلونما
آگلونما گیاهی زیبا و جذاب است، که در رنگ‌های متنوع و جذاب وجود دارد. آگلونما جزء گیاهان همیشه سبز است که حال و هوای خانه را دگرگون می‌کند.

گیاهان مقاوم کم آبی

۹-شفلرا
آبیاری شفلرا هر ۱۰-۱۵ روز یک بار باعث شادابی آن می‌شود! دقت داشته باشید این زمان در زمستان و هوا سرد طولانی تر است.

گیاهان مقاوم کم آبی

۱۰-گیاه رشته تسبیحی
این ساکولنت آبشاری به آبیاری زیاد حساس است. قبل از آبیاری مجدد گیاه، انگشت خود را در خاک قرار دهید تا میزان خشکی آن را بررسی کنید. هر ۱۰-۱۵ روز یک بار آن را آبیاری کنید؛ این تایم در زمستان طولانی تر است و به یک بار در ماه محدود می‌شود.

گیاهان مقاوم کم آبی

۱۱-درختچه زینتی سیکاس
این نخل خاک خشک را دوست دارد. هنگامی که گیاه رشد کرد و ریشه هایش عمیق شد، هر ۲-۳ هفته یک بار به آن آب دهید. توجه داشته باشید که این نخل برای حیوانات خانگی مضر است.

گیاهان مقاوم کم آبی

۱۲-پتوس
گیاه پتوس، گل کم آب رونده است. این گیاه به علت سازکاری که دارد اگر مسیری را برای آن مشخص کنید حرکت می‌کند؛ به عنوان مثال اگر این گیاه را در کنار یک قفسه کتاب نگهداری کنید، تا بالاترین قسمت قفسه رشد می‌کند و بزرگ می‌شود

گیاهان مقاوم کم آبی

۱۳-پدیلانتوس
این گیاه بومی مناطق خشک است و می‌تواند بدون آب به خوبی زنده بماند. برای رشد بهینه ، ۱۵ تا ۲۵ روز فاصله بین آبیاری عالی است.

گیاهان مقاوم به کم آبی

البته بهتر است بدانید که نیاز هر گیاه متفاوت است. اینکه چقدر باید گیاه تان را آبیاری کنید به اندازه گیاه، فصل و شرایط رشدش در خانه بستگی دارد. اندازه گلدان نیز نقش مهمی دارد. در نهایت گیاهان ریشه دار به آبیاری بیشتری نیاز دارند. ​

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس یکشنبه , ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۴:۲۶

یک اسم فارسی برای این گیاهان پیدا کنید

احسان شنبه , ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

سلام
وقت بخیر
مقاله شما ایرادهای زیادی داشت
بعضی از گیاهان واقعا به آب زیاد نیاز داره و اصلا گیاه کم آبی نیست

محمد سه شنبه , ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

گل ها بهترین چیز در زندگی روزمره مردم هستند

پیمان دوشنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

خیلی خوب وآموزنده بود ❤️????????????????????????????????????

آخرین اخبار