چاپ کد خبر: 109586
1 اردیبهشت 1402

مواد لازم و طرز تهیه ادویه خوشمزه‌ مخصوص مرغ

گوشت مرغ یکی از انواع گوشت هایی است که مصرف بالایی دارد. از مرغ می توان در پخت غذاهای مختلفی استفاده کرد. اما چیزی که می تواند طعم فوق العاده ای به این غذاها بدهد، ادویه مخصوص مرغ است.

مواد لازم و طرز تهیه ادویه خوشمزه‌ مخصوص مرغ

در واقع هر غذایی که مرغ در آن بکار رفته است، نیاز به این نوع ادویه دارد. همچنین بکار بردن ادویه مرغ، سبب می شود تا بوی مرغ از بین رفته و عطر ویژه ای بگیرد.

به گزارش اول فارس ، شاید تا به حال از خود پرسیده باشید که راز خوشمزه شدن مرغ چیست ؟ و یا اینکه چرا طعم غذاهای ما با غذاهای آشپزهای حرفه ای کاملا متفاوت است ؟ پاسخ این سوالات این است که آشپزهای حرفه ای برای پخت هر نوع غذا از جمله مرغ، از ادویه خاصی استفاده می کنند که این امر سبب عطر و طعم به خصوصی می شود.

ادویه‌ها یکی از هیجان‌انگیزترین چاشنی‌ها در دنیای آشپزی هستند که بسیار محبوب و پر طرفداران‌اند. ادویه در انواع و طعم‌های گوناگون موجود است که برای طعم‌دار کردن غذا‌های اصلی، پیش غذا و سالاد‌ها از آن استفاده می‌شود.

ادویه‌ها در دنیای فست فود و غذا‌های مدرن نیز بسیار پر کاربرد و محبوب هستند. ادویه‌ها در طعم‌ها و مزه‌های گوناگون داخل عطاری‌ها، سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی قابل تهیه است. اگر آگاهی داشته باشید که برای طبخ هر نوع غذا باید از چه نوع ادویه یا ترکیب چند ادویه با هم استفاده کنید، غذای شما خوش طعم و خوشمزه‌تر خواهد شد.

مواد لازم و طرز تهیه ادویه خوشمزه‌ مخصوص مرغ

موادی که در ادویه مرغ به کار می رود کاملا سلیقه ای است و بنا بر ذائقه خود و افراد خانواده می توانید آن ها را کم و زیاد کنید اما ترکیب اصلی این نوع ادویه، می تواند عطر فوق العاده ای به مرغ شما بدهد.
در ادامه این مطلب طرز تهیه ادویه مخصوص مرغ تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه ادویه مخصوص مرغ
تخم گشنیز: ۸۰ گرم
پودر پیاز: ۱۰ گرم
زیره سبز: ۱۲ گرم
هل سبز: ۷ گرم
پودر سیر: ۳ گرم
فلفل قرمز: ۵ گرم
مرزه خشک: ۱۰ گرم
پودر آویشن: ۱۲ گرم
جعفری خشک: ۱۰ گرم
پاپریکا: ۳۵ گرم
زردچوبه: ۵۰ گرم
پودر زنجبیل: ۲۵ گرم
پودر دارچین: ۱۰ گرم

طرز تهیه ادویه مخصوص مرغ
۱ ـ برای شروع کار ابتدا تخم گشنیز را داخل ماهی تابه بریزید و با حرارت کم تفت بدهید. وقتی بوی تخم گشنیز بلند شد، بلافاصله آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود. توجه داشته باشید که تخم گشنیز خیلی زود می‌سوزد. وقتی تخم گشنیز کاملا خنک شد، آن را آسیاب کنید تا پودر شود.

۲ ـ در مرحله بعد مرزه و جعفری خشک را آسیاب کنید. حالا مواد آسیاب شده را داخل یک کاسه بریزید و پودر پیاز، پودر سیر، زردچوبه، پودر دارچین، پودر زنجبیل، هل سبز، زیره سبز، فلفل قرمز، پودر آویشن و پاپریکا را به کاسه اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

۳ ـ توجه داشته باشید که ادویه‌های پودری نیازی به آسیاب شدن ندارند و فقط مواد درشت را آسیاب کنید. سعی کنید ادویه را به اندازه مصرف یک ماه تهیه کنید تا عطر و طعم ادویه حفظ شود. حتما ادویه را در جای خنک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید.

تست بینایی|فقط ۳۰ ثانیه فرصت دارید تا موش چاق پنهان در تصویر را پیدا کنید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس یکشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۱۶

فعلا مر‌م پول خرید مرغ و ندارن

آخرین اخبار