چاپ کد خبر: 124746
8 آبان 1402

نکاتی که در استفاده از ماشین لباسشویی باید جدی گرفت

استفاده از ماشین لباسشویی باعث شده که در زمانی که صرف می کنیم صرفه جویی زیادی شود. البته به شرطی که ماشین لباسشویی خراب نشود در غیر این صورت زمان و انرژی زیادی از ما گرفته می شود.

نکاتی برای استفاده از لباسشویی
شستن لباس ها با ماشین لباسشویی بسیار آسان به نظر می رسد اما ممکن است در همین حین اشتباهاتی بوجود آید که به سادگی موجب خرابی لباس یا ماشین می شود پس برای جلوگیری از این مشکل بایستی نکاتی را دانسته و رعایت کنید.اشتباه کردن در زمینه شستشوی بسیار ساده است در این متن تعدادی از اشتباهاتی که در زمینه شستشو باید به خاطر داشته باشیم می پردازیم.

نکاتی که در استفاده از ماشین لباسشویی

زیپ های باز لباس ها را ببندید 
وقتی لباس ها را بازیپ یا گره داخل ماشین میریزیدحتمن زیپ را ببندید که درب ماشین را خراش نیندازد و لباس های دیگر خراب نکند.

لباس زیر خود را در لباسشویی قرار ندهید

از انداختن جوراب و لباس‌های کوچک مثل لباس‌زیر در ماشین خودداری کنید. اینکار علاوه بر اینکه این نوع لباس‌ها را خراب می‌کند. ممکن هست این لباس‌ها هنگام خروج آب وارد فیلتر خروجی شوند و به ماشین آسیب بزنند. بهتر است این لباس ها را در کیسه های مخصوص که برای شستن لباس های ریز در ماشین لباسشویی هستند قرار دهید.

بیش ازحد پودر استفاده نکنید
اگر میخواهید بعد از شستشو لباس های تمیز داشته باشید طبق دستور از پودر شوینده استفاده کنید بیشتر از حد مجاز استفاده از مواد شوینده کار ماشین را مختل میکند.

ماشین لباسشویی پر سرو صدا مشکل ساز می شود!
تق تق کردن ماشین وقتی ماشین لباسشویی جدیدی می خرید ابتدا باید آن را روی سطح صاف و مناسب نصب کنید ماشین وقتی بلرزد یا تق تق کند باید ماشین را تعویض یا هزینه زیادی را صرف تعمیر آن کنید پس بهتر است حتما هنگام نصب از نمایندگی معتبر درخواست کمک کنید و تا زمانی که فرد متخصص ماشین لباسشویی را نزد شما امتحان نکرده از ان استفاده نکنید.

 

لباس ها را داخل ماشین لباسشویی به مدت طولانی قرار ندهید

لباس‌های کثیف را برای مدت طولانی در ماشین قرار ندهید. هرموقع خواستید لباس‌ها را بشویید، آن‌ها را داخل ماشین قرار دهید. چرا که موجب می‌شود؛ میکروب‌ها و قارچ‌ها در ماشین شما ایجاد شود. همچنین وقتی لباس‌ها را شستید. بیشتر از نیم ساعت داخل ماشین نماند. چون رطوبت دارند و موجب ایجاد قارچ در ماشین می‌شوند. این رطوبت به مخزن ماشین هم آسیب می‌زند.

استفاده صحیح از ماشین لباسشویی

لباس ها را تعمیر و برعکس کنید
هنگامی که می خواهید لباسی را درون ماشین لباسشویی قرار دهید حتما به سالم بودن آن توجه کنید اگر جایی از آن نخ کش شده بود یا پارگی داشت و یا کلا نیاز به تعمیرداشت حتما آن را درست کرده و بعد در ماشین لباس شویی قرار دهید زیرا در غیر این صورت به علت حرکات تندی که ماشین دارد ممکن است این آسیب ها را بیشتر کند و غیر قابل استفاده شود زیرا دیگر جای تعمیر شدن نخواهد داشت.
لباس هایی مثل تی شرت های ظریف، ژاکت ها، لباس های کتانی را قبل از انداختن داخل ماشین برعکس کنید تا آسیب نبینند همچنین لباس های تیره و لباس هایی که مستعد رنگ پس دادن هستند را هم باید ابتدا برعکس کنید زیرا ممکن است در اثر ساییده شدن الیاف آن ها نازک شده و دچار پارگی شوند و از طرفی هم ممکن است رنگ پس دهد و لباس های دیگر هم تغییر رنگ دهند.

ماشین لباسشویی را با پاک کننده های خانگی ضدعفونی کنید
یک فنجان سرکه و جوش شیرین را داخل ماشین بریزید و ماشین را روشن کنید تا چرخ کوتاهی بزند.

شستشوی فیلتر ماشین لباسشویی مهم است
آیا میدانستید که همه ماشین ها فیلتر دارند فیلتر ماشین را بیرون بیاورید و بشویید که از انسداد آن جلوگیری کرده باشید اگر نمیدانید فیلتر کجاست به دفترچه آن مراجعه کنید و همینطور آبهایی که داخل درب جمع شده را پاک کنیدتابوی بدی نگیرد بعد دکمه شست وشو را بزنید تا باقی مانده پودرها شسته شود.

لی بل لباس ها را چک کنید
ماشین لباسشویی های مدرن برای انواع لباس ها دور های متفاوت دارد به همین منظورقبل از قرار دادن لباسها داخل ماشین لیبل آن را چک کنیدباانجام این نکات به عمر ماشین لباسشویی و لباس بیافزایید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار