چاپ کد خبر: 125194
14 آبان 1402

هادی چوپان نایب قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۳ شد/چوپان در اعتراض صحنه مسابقه را ترک و عکس نگرفت

هادی چوپان

«هادی چوپان» در رقابت با لانسفورد و سامسون دائودا در فینال رقابت‌ مستر المپیا مقام دوم را کسب کرد.

به گزارش اول فارس از شیراز، هادی چوپان ورزشکار استان فارسی در فینال مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۳ در شهر ارولاندو واقع در ایالت فلوریدای آمریکا، در رقابت با درک لانسفورد و سامسون دائودا موفق به تکرار عنوان قهرمانی سال گذشته خود نشد و به مقام دوم رسید.

در شرایطی که در پایان رقابت ۹ نفر برتر حاضر در فینال مسترالمپیا انتظار می‌رفت هادی چوپان عنوان قهرمانی را از آن خود کند، در نهایت درک لانسفورد آمریکایی با رای داوران به عنوان قهرمانی رسید و هادی چوپان، ملقب به گرگ ایرانی، نیز به عنوان نایب‌قهرمانی رسید. براندون کری از آمریکا و سامسون دائودا از بریتانیا نیز به مدال های برنز مسترالمپیا دست یافتند.

هادی چوپان پس از آن که مدال نقره گرفت و از رسیدن به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها بازماند و لانسفورد آمریکایی به عنوان قهرمان این مسابقات و برنده ۴۰۰ هزار دلار جایزه مسترالمپیا اعلام شد، در اعتراض به رای داوران، صحنه مسابقات را ترک کرد و از گرفتن عکس دسته جمعی امتناع کرد. این کار چوپان در حالی صورت گرفت که رقیبان، سال گذشته پس از اعلام نام او به عنوان قهرمان مسترالمپیا به چوپان تبریک گفته بودند.


هادی چوپان در سال ۱۳۶۶ در استان فارس، در روستای ابنو در شهرستان سپیدان زاده شد. هادی چوپان در سال ۱۳۷۹ به تشویق برادرش بدن‌سازی را آغاز کرد و پس از گذشت سه سال از آغاز فعالیت حرفه‌ای، به مقام سوم کشور و همچنین قهرمانی استان فارس دست پیدا کرد. او در سال ۱۳۸۴ نخستین مدال ملی خود را به‌دست‌آورد. چوپان پس از تجربه کردن شکست‌ها و پیروزی‌های بسیار، چندین بار موفق به کسب عنوان قهرمانی و نایب‌قهرمانی شد.

حضور هادی چوپان در مستر المپیا

در سال ۲۰۱۹ چوپان توانست عنوان سومی مستر المپیا ۲۰۱۹ را کسب کند و برندهٔ ۱۰۰ هزار دلار جایزه شود. او همچنین موفق به دریافت جایزهٔ «قهرمان مردم» که به‌تازگی به این مسابقات افزوده شده است، نیز گردید. چوپان برای حضور در این رقابت‌ها با مشکلات مالی و سیاسی مواجه بود. چرا که در سال پیروزی‌اش، طبق فرمان اجرایی ۱۳۷۶۹ صدور ویزای آمریکا برای ایرانیان ممکن نبود و به گفته خودش جایزه‌اش تنها بخشی از هزینه‌های قهرمانی‌اش را پوشش می‌دهد. او موفقیت خود را در سال ۲۰۲۱ با کسب مقام سوم مسترالمپیا تکرار کرد.

هادی چوپان به عنوان نخستین ایرانی مقام قهرمانی مستر المپیا را در سال ۲۰۲۲ کسب کرد و برنده جایزه ۴۰۰ هزار دلاری شد. او جایزه خود را به همه مردم ایران به ویژه زنان ایرانی تقدیم کرد و گفت امیدوار است این مدال از غم‌های مردم ایران بکاهد.

او در سال ۲۰۲۳ هم به مرحله قهرمانی این مسابقه راه یافت. هادی چوپان در مستر المپیا ۲۰۲۳ دوم شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سید اسماعیل سبحانی یکشنبه , ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

انگار تحمل باخت را نداشت ولی کارش اشتباه بود

آخرین اخبار