چاپ کد خبر: 96632
30 مهر 1401

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص شیوع بیماری‌های تنفسی در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی روز‌های اخیر شاهد گسترش موارد مراجعه به مراکز درمانی استان فارس با علائم ابتلا به بیماری‌های تنفسی هستیم، که بیشترین موارد شیوع مربوط به بیماری آنفلوآنزا است.
به گزارش اول فارس ، دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کرونا، با بررسی آمار‌های موارد مراجعه به مراکز درمانی استان در روز‌های اخیر، از افزایش میزان ابتلا به بیماری‌های تنفسی به ویژه آنفلوآنزا خبر داد.

او با اشاره به اهمیت افزایش پایبندی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فصل سرما، بالا بودن موارد مراجعه به مراکز درمانی با علائم تنفسی را به منزله زنگ هشداری دانست که باید جدی گرفته شود.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان اینکه آمار‌های مراکز درمانی استان طی روز‌های اخیر حاکی از افزایش موارد بیماری‌های تنفسی به ویژه آنفلوآنزا است، از مردم استان فارس خواست تا در صورت مشاهده علائمی نظیر تب، بدن درد، گلودرد و علایم تنفسی، ابتدا به مراکز منتخب مراجعه بیماران عفونت حاد تنفسی در سطح استان مراجعه کنند.

دکتر حسینی همچنین رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از انتقال بیماری به خانواده و اطرافیان در صورت بروز علائم را دیگر راهکار حفاظت از سلامت عمومی عنوان کرد.

رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در کنار دریافت واکسن آنفلوآنزا برای افراد در معرض خطر، به ویژه افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، کودکان زیر ۵ سال، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن و افراد دارای نقص سیستم ایمنی در شرایط کنونی؛ همچنین تکمیل دز‌های واکسن کرونا با هدف تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری کووید۱۹، دیگر توصیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا بود.

او همچنین از خانواده‌ها خواست تا فرزندان خود را نسبت به راهکار‌های رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شست و شوی منظم دست‌ها آگاه کنند.

دکتر حسینی با بیان اینکه آنتی بیوتیک ها، تاثیری در درمان آنفلوآنزا ندارد، بر ضرورت پرهیز از مصرف خودسرانه دارو در صورت بروز علائم بیماری تاکید کرد و گفت: استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها، میزان مقاومت آنتی بیوتیکی باکتری‌ها را افزایش می‌دهد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار