چاپ کد خبر: 92110
22 مرداد 1401

واکنش میراث فرهنگی به مرگ یک دختربچه در آب انبار مسجد الیف کازرون

اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کازرون درخصوص فوت یک دختربچه در آب انبار مسجد صاحب الزمان روستای الیف در این شهرستان پاسخ داد.
اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کازرون در خصوص حادثه روستای الیف اعلام کرد: با توجه به حادثه فوت یک دختربچه در آب انبار مسجد صاحب الزمان روستای الیف لازم به توضیح است که آب انباری که در آن، این حادثه تاسف انگیز اتفاق افتاده در فهرست آثار ملی قرار نداشته و قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی نیز ندارد.

بر اساس اعلام این اداره، این آب انبار در مسجد روستای الیف و وصل به قبرستان تاریخی آن بوده و مسجد مذکور دارای درب ورودی و دیوار است.

در ادامه جوابیه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کازرون آمده است، کاربری آن به صورت متروکه و رفت آمدی درآن صورت نمی‌گیرد.

بر اساس این گزارش، آب انبار به صورت رو باز همانند ده‌ها آب انبار موجود در روستای الیف می‌باشد که در اثر بارندگی اخیر پر شده است. بسیاری از آب انبار‌های موجود در این روستا در اختیار مالکین قرار داشته و قابلیت ثبت نیز نداشته و ممنوعیتی هم برای پر کردن آنها از طرف اداره میراث فرهنگی وجود ندارد.

بر این اساس، تاکنون نیز هیچ گونه درخواست مالک یا مکاتبه دهیاری این روستا مبنی بر پر کردن آب انبار‌های موجود به این اداره ارسال نشده و در این راستا نیز هیچ گونه مکاتبه یا ابلاغیه‌ای توسط اداره میراث فرهنگی مبنی بر ممانعت جهت پرکردن یا نصب حفاظ صورت نگرفته است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار