چاپ کد خبر: 43063
27 دی 1399

واگذاری تصمیم بازگشایی مدارس استان فارس به شورای مدارس

قاسمپور 1

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت:  که علیرغم حاکمیت وضعیت آبی در این استان، تاکید بر تداوم آموزش‌های مجازی در سطح دانشگاه‌ها و مدارس  است.

به گزارش اول فارس ، عبدالرضا قاسمپور شنبه ۲۷ دی در حاشیه جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کروناگفت: استان فارس از ابتدای شیوع بیماری کرونا، مدیریت بازگشایی مدارس را به شورای مدارس واگذار کرد.

او خاطرنشان کرد: شیراز نیز اکنون در وضعیت آبی از نظر شیوع کرونا قرار گرفته و براساس پروتکل‌ها، در چنین وضعیتی همه کسب و کارها، امکان فعالیت دارد. اما این وضعیت در صورت رعایت نشدن کامل پروتکل‌های بهداشتی، شکننده است.

قاسمپور در عین حال با تاکید بر اینکه فعالیت کسب و کارهای مختلف الزاما باید با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود، گفت: چنانچه تدابیر بهداشتی و الزامات مورد نظر در شرایط کرونا، از سوی صاحبان مشاغل رعایت نشود، برابر ضوابط و مقررات برخورد قانونی را شاهد خواهند بود.

معاون استانداری فارس، وضعیت ۲۸ شهرستان استان فارس را آبی یا کم‌خطر و ۸ شهرستان را هم دارای وضعیت زرد اعلام و خاطرنشان کرد: ممنوعیت تردد شبانه خودروهای پلاک شخصی همچنان از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ادامه دارد و عبور و مرور در این ساعات با جریمه ۲۰۰هزار تومانی همراه خواهد بود.

قاسم‌پور با بیان اینکه از ابتدای آذرماه تاکنون مالکان ۱۶۲هزار و ۵۴۴ دستگاه خودروی متخلف در استان فارس مشمول جریمه شده‌اند، افزود: این جریمه‌ها هم در زمینه ممنوعیت تردد شبانه و هم به‌دلیل ممنوعیت تردد بین شهری در نقاط محدود شده بوده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا  همکاری اصناف را در مدت شیوع ویروس کرونا ستود و گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون ۷۰۶ واحد صنفی تخلف داشتند؛ این تعداد از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز ۷هزار و ۹۴۵ بوده که با تعطیلی و پلمب واحدهای متخلف همراه شده است.

روند بیماری به آرامی افزایشی شده است

معاون استانداری فارس بهبود وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا را نتیجه همکاری مردم به‌ویژه اصناف و کسبه دانست و تاکید کرد که به نظر می‌رسد آمار آرام‌آرام رو به افزایش است.

قاسمپور تاکید کرد که از عموم مردم رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به عنوان یک الزام درخواست می‌شود و امیدواریم همه شهروندان در استان فارس همچنان از برگزاری دورهمی، مراسم‌ها و مناسبت‌ها پرهیز کرده و در برنامه‌های مناسبتی از طریق فضای مجازی مشارکت داشته باشند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حنانه دوشنبه , ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰

دقیقا چه دلیلی داره جریمه خودرو ها ؟ چه سودی داره که مردم اجازه تردد با خودرو شخصی شون نداشته باشن ؟
و درآمد حاصل از جریمه ها صرف چه کاری میشه ؟

آخرین اخبار