چاپ کد خبر: 64937
30 مرداد 1400

پاسخ دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد عوارض و مرگ ناشی از واکسن کرونا

مرگ بر اثر کرونا 17

به گزارش اول فارس شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۳۹۰ هزار و ۷۳۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او با اشاره به بستری ۵۷۱ بیمار جدید مبتلا و مشکوک دارای علائم کروناویروس در بیمارستان های استان فارس در شبانه روز گذشته، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را پنج هزار و ۳۱۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۴۳۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر همتی با اعلام جان باختن ۲۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را پنج هزار و ۸۳۷ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه واکسیناسیون در روزهای تعطیل هم ادامه دارد، گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۱۰ هزار دوز واکسن علیه بیماری کووید۱۹ به مردم استان فارس تزریق شده که با ورود محموله جدید واکسن از وزارت بهداشت، این امر سریع تر انجام می شود.

او با اشاره به فعالیت ۴۷ مرکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا در استان فارس به عنوان یکی از نقاط موثر در پیشگیری و رمان سریع بیماران مبتلا به کروناویروس، گفت: از ۴۷ مرکز فعال ۱۶ ساعته در استان، ۱۲ مرکز به شیراز اختصاص دارد که با توجه به آمار بالای مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته در شیراز، دو مرکز حضرت ابوالفضل(ع) واقع در بلوار نصر و فاطمه الزهرا(س) در بلوار ایمان جنوبی به صورت ۲۴ ساعته و بقیه مراکز طبق روال گذشته، به مراجعان خدمات ارایه می دهند تا بار مراجعه به بیمارستان های کاهش یابد.

دکتر همتی همچنین با اشاره به شایعه خبری در شبکه های اجتماعی مبنی بر عوارض جدی و مرگ ناشی از تزریق واکسن علیه بیماری کووید۱۹، با تکذیب این موضوع، اظهار کرد: تاکنون موردی در فارس مبنی بر عارضه جدی و مرگ گزارش نشده است و از مردم خواست تا پس از دریافت پیامک نوبت دهی واکسیناسیون، حتما به مراکز معرفی شده مراجعه کنند، همچنین مراکز انجام واکسیناسیون در استان حتی در روزهای تعطیل هم فعال است.

این مقام مسوول در دانشگاه عنوان کرد: تزریق واکسن علیه کروناویروس، ایمنی لازم را در بدن افراد دریافت کننده واکسن ایجاد می کند، به طوری که طبق گزارشات، دریافت کنندگان واکسن در صورت ابتلا کمتر نیاز به ارایه خدمات در بخش های مراقبت های ویژه دارند و حتی به نوع شدید مبتلا نمی شوند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و فوت ناشی از کروناویروس در استان، از مردم خواست تا با در خانه ماندن، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و دوری از دورهمی های خانوادگی، در قطع زنجیره انتقال کروناویروس مشارکت داشته باشند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمد شنبه , ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

سلام در مورد پیامک درست نمی گویید. تا بحال چندین مرتبه با دریافت پیامک به دراک رفته ام ولیکن چنان بی نظمی حاکم است که مجبور به بازگشت و درخواست نوبت بعدی و دریافت پیامک کرده و باز پروسه تکرار شده است. کارتان بسیار غیر منظم است و هیچکس به پیامک توجه نمی کند. مامورین بسیار بد رفتار می کنند متاسفانه.

آخرین اخبار