چاپ کد خبر: 112001
27 اردیبهشت 1402

هواشناسی|پیش بینی بارش های رگباری و تگرگ در مناطقی از استان فارس تا ۳۱ اردیبهشت

اداره کل هواشناسی استان فارس با صدور یک هشدار زرد نسبت به به وقوع برخی پدیده های جوی و بارش رگباری باران در مناطقی از استان فارس هشدار داد.

به گزارش اول فارس بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ، از اواخر روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت در مناطق جنوب غرب و غرب و در روزهای جمعه شنبه و یک شنبه در سطح استان فارس آسمان نیمه ابری گاهی بارش های پراکنده و رعد و برق همراه با وزش باد و احتمال بارش تگرگ پیش بینی می شود.

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به بارش رگبار بهاری، وزش باد شدید موقتی و احتمال تگرگ از پنجشنبه ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت در سطح استان و شهر شیراز هشدار داد.

این سامانه رگباری از عصر روز پنجشنبه در مناطق غربی و جنوب غربی استان فعال است.

همچنین جمعه ۲۹ اردیبهشت در استان به ویژه مناطق شمالی و شهرستان های اقلید، آباده و سپیدان گزارش شده است.

برای شنبه ۳۰ اردیبهشت هم در استان به ویژه شیراز و مناطق مرکزی و شرق استان هم بارش رگبار بهاری پیش بینی شده و یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در استان به ویژه شرق و جنوب شرق، این سامانه فعال است.

اثر مخاطره همچون احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب،‌ احتمال طغیان رودخانه ها، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ و سقوط اشیا بدون مهار از ارتفاعات وجود دارد.

احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی دهانه پل ها،‌ اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، عدم پارک خودروها در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال توصیه می شود.

هواشناسی|پیش بینی بارش رگباری و تگرگ در مناطقی از استان فارس تا 31 اردیبهشت

هواشناسی|پیش بینی بارش رگباری و تگرگ در مناطقی از استان فارس تا 31 اردیبهشت هواشناسی|پیش بینی بارش رگباری و تگرگ در مناطقی از استان فارس تا 31 اردیبهشت هواشناسی|پیش بینی بارش رگباری و تگرگ در مناطقی از استان فارس تا 31 اردیبهشت هواشناسی|پیش بینی بارش رگباری و تگرگ در مناطقی از استان فارس تا 31 اردیبهشت هواشناسی|پیش بینی بارش رگباری و تگرگ در مناطقی از استان فارس تا 31 اردیبهشت

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار