چاپ کد خبر: 112414
31 اردیبهشت 1402

پیش دستی « استاندار کنونی فارس» برای کاهش انتقادها با تغییر مینی بوسی مدیران

آیا این تغییر صرفا به خاطر فعالیت مدیر شهرستانی در دولت قبل است که دکتر ایمانیه بر آن اصرار دارد؟ در این صورت استاندار فارس، خود نیز در دولت قبل قریب ۴ سال مسئولیت داشته و اگر صرفا ضعف مدیریتی است بر اساس کدام پایش عملکرد حوزه تخصصی در وزارت خانه مربوطه، چنین درخواستی از مدیرکل و یا رییس سازمان صورت گرفته و وی تمرد کرده است؟!

روزنامه روزنما  در ستون یادداشت اختصاصی روز یکشنبه خود به صحبت های استاندار فارس درباره تغییر مدیران استانی با استفاده از عنوان تغییرات مینی بوسی مدیران به شدت انتقاد و عنوان کرد: پیشدستی استاندار، برای اعلام تغییر احتمالی ۱۵ مدیر ارشد اجرایی استان فارس، بیشتر به توجیهی برای انتقادهایی شبیه است که این روزها از ضعف عملکرد مدیران اجرایی فارس می خوانیم و می شنویم و بیشتر از همه استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در فارس باید پاسخگوی آنها باشد.

روزنامه روزنما+روزنما آنلاین

در  یادداشت اختصاصی روزنامه  روزنما آمده است:

خبر تغییر مدیران کل هم زمان با سفر رییس جمهور به استان های بوشهر و خوزستان تب و تاب آن را قبل از سفر هیات دولت به استان فارس هم ایجاد کرده است، به گونه ای که نماینده عالی دولت به جای دفاع از زیرمجموعه خود، آن هم در این روزهای حساس ابتدایی سال، خبر از تغییر مینی بوسی آنها می دهد!

از هر زوایه ای که بخواهیم به نشست مطبوعاتی دیروز(شنبه) استاندار فارس نگاه کنیم؛ پیشدستی او برای اعلام تغییر احتمالی ۱۵ مدیر ارشد اجرایی استان فارس، بیشتر به توجیهی برای انتقادهایی شبیه است که این روزها از ضعف عملکرد مدیران اجرایی فارس می خوانیم و می شنویم و بیشتر از همه استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در فارس باید پاسخگوی آنها باشد.

حال این سوال پیش می آید که تعداد ۱۰ تا ۱۵ مدیری که از نظر استاندار کنونی فارس، ضعیف بوده چه کسانی هستند و آیا وی بعد از این همه مدت که سُکان مدیریت استانداری را در دست داشته و قبل از سفر هیات دولت، تلاش دارد با مطرح کردن آن، انتقادها از خود و مجموعه تحت مدیریت را به تغییر ۱۵ مدیرکل، تقلیل و تغییر جهت دهد و یا همانگونه که درباره چالش کشاورزی با آب آلوده گفته، در این زمینه هم «کم آورده» و ترجیح می دهد با طرح این موضوع، فرصتی دیگر برای تداوم مدیریت، مهیا نماید؟!

هر کدام که باشد، در این روزها مطرح کردن آن از طرف نماینده عالی دولت در استان فارس، به نظر نمی رسد چندان با درایت صورت گرفته باشد.

او از احتمال تغییر در ۱۵ سازمان، دانشگاه و ارگان دولتی سخن می گوید – که هنوز هم قطعی نشده است- اما، افرادی که با سیستم اداری آشنایی دارند، به خوبی می دانند که در این فرصت، مدیرانی که احتمال تغییر خود را حس کرده اند، دیگر حوصله پیگیری و کار کردن را نخواهند داشت و بیشتر به روزمرگی معمول گرفتار می شوند تا زمان مورد نظر آقای دکتر ایمانیه، فرا برسد و به فرض هم که این وعده عملی نشود، باز هم طرح زودهنگام موضوع و حتی تکذیب غیرمستقیم آن، کمکی برای پیشبرد اهداف سازمان مورد نظر و جلوگیری از روزمرگی مدیران این دستگاه ها، نخواهد کرد.

در این میان دلیل مطرح شده از طرف دکتر ایمانیه هم در نوع خود جالب بود، آنجا که می گوید: «تنها دلیل برای تغییر این ۱۰،۱۵ مدیر، ضعف مدیریتی و عدم تغییر این مدیران نسبت به مدیران بلافصل است. ما تذکر دادیم که مدیر پایین تر ضعیف است اما چون تغییر نکرد، پیگیر تغییر خود مدیر شدیم».

مفهوم صحبت استاندار فارس می تواند این باشد که تشخیص تغییر مدیران زیرمجموعه برعهده مدیرکل و یا رییس سازمان مربوطه نیست! و چون آنها تغییر ندادند و از نظر استاندار «تشخیصِ تغییر» نداشتند؛ بهتر است که خودشان بروند.

این نگاه استاندار فارس، چندان با اصول مدیریتی و اختیارات سازمانی همخوانی ندارد! چرا و به چه دلیلی و بر اساس کدام منطق مدیریتی، استاندار می تواند به مدیرکل فلان سازمان بگوید رییس اداره و یا معاون خود را به دلیل ضعف مدیریتی تغییر بدهد؟! و حالا که از نگاه استاندار فارس تغییر نداده و دفاع هم کرده، تکلیف نماینده عالی دولت با این تمرد! حذف هست یا پذیرش منطق مدیرکل مربوطه برای جلوگیری از تغییر مدیر شهرستانی که شاید هم عملکرد مناسبی داشته باشد؟

آیا این تغییر صرفا به خاطر فعالیت مدیر شهرستانی در دولت قبل است که دکتر ایمانیه بر آن اصرار دارد؟ در این صورت استاندار فارس، خود نیز در دولت قبل قریب ۴ سال مسئولیت داشته و اگر صرفا ضعف مدیریتی است بر اساس کدام پایش عملکرد حوزه تخصصی در وزارت خانه مربوطه، چنین درخواستی از مدیرکل و یا رییس سازمان صورت گرفته و وی تمرد کرده است؟!

دیگر بخش های صحبت استاندار فارس در زیر عدد بزرگ ۱۵ تغییر مدیریتی گم شد و در فرصت های دیگر به آن خواهیم پرداخت، اما این بخش برای رسانه ها از آن جهت بیشتر جذابیت داشت که هم خواسته عمومی بوده و هم مدیرانی را که آنها در این نشست از ضعف عملکرد آنها می گفتند با آنچه که دکتر ایمانیه در نظر داشت، متفاوت بود. و حالا این سوال پیش می آید که ممکن است حذف ۱۵ مدیراستانی برای ماندن یک نفر(استاندار) باشد؟! برای پاسخ به این سوال، به کمی صبر نیاز است.

عکس باورنکردنی و قدیمی محله معالی آباد شیراز !

روش فوری پیدا کردن دوربین‌های مخفی با استفاده از گوشی آندرویدی یا آیفون

فال روزانه|فال حافظ امروز ۱ خرداد با تفسیر زیبا و دقیق/چه غم ز حال ضعیفان ناتوان داری

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر دوشنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

مدیران ناشایست و تحمیلی باید هرچه سریعتر تغییر پیدا کنند و آنها را محاکمه نمایند تا جوابگوی عملکرد مخرب خود باشند.
اما چون نور چشمی هستند معمولا پشتیبانهای آنها و رسانه های آنها دادو فریاد راه می اندازند که به فریاد برسید که استان فارس به باد رفت!!!

مهرزاد دوشنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۵۹

سراسری. تصفیه..جناحی

مهرزاد دوشنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۵۷

این تغییرات سراسری هست
ماه قبل .بوشهر و کهکیلویه هم چنین کاری انجام دادند .من سرچ کردم تمام استانها به همین ترتیب هست به بهانه عدم انجام و پیشرفت .مصوبات سفرهای استانی .قربال جناحی .الا برکت اله تموم شد .به شما ناهار دادن.

محمد علی یکشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴

امیدوارم مدیر کل برق منطقه ای هم در اولویت باشه

ن یکشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷

چرا مدیران بیمارستانها عوض نمیشن طرف بیست ساله مدیرها درصد رحمت به دیکتاتوری

رئیسی یکشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱

اولا استاندار را با وساطت و توصیه آقای ابراهیم عزیزی نماینده فعلی مجلس این پست را گرفت که باید عزل بشه و مرحله بعد هم آقای نماینده رای نیاورد

ناشناس یکشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

انشاالله مدیرکل دامپزشکی در اولویت باشد

منوچهر یکشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸

با سلام
آبه آقای استاندار بگویید درزمان شما که مدیر کارخانه آزمایش بودید چرا کارخانه ورشکست وتعطیل شد آیا مدیریت ضعیف شما باعث این کار شد

ناشناس یکشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴

آمیدوارم آقای …. مدیر کل اقتصادی و دارایی نیز از گزینه هایی باشند که تغییر می کنند

رضایی یکشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

سلام و احترام ، اگر اینگونه باشد که استاندار می‌فرماید که بخاطر عدم تغییر مدیر زیردستی ، آنهم از نگاه ایشان ، مدیرکل باید تغییر کند ، پس اولین تغییر باید خود ایشان باشد که مدیران کل زیردستی ایشان به زعم خودشان ضعیف بوده اند و باید تغییز کنند.

آخرین اخبار