چاپ کد خبر: 117407
8 مرداد 1402

پی بردن به ویژگی های شخصیتی افراد بر اساس گروه خونی

می‌دونستید با گروه خونی میشه ویژگی‌های شخصیتی افراد رو تشخیص داد و حتی پیش‌بینی کرد چه شغلی مناسب اون فرد هست؟
در تست های شخصیتی قبلی خود، بررسی کردیم که چه ویژگی های شخصیتی بر اساس خندیدن، وضعیت نشستن، وضعیت ایستادن و دیگر رفتارهای زبان بدن شما آشکار می شود. امروز با یک تست شخصیتی دیگر بازگشته‌ایم که شخصیت و شغل مناسب شما بر اساس گروه خونی را آشکار می‌سازد.

این مطالعه شخصیت‌شناسی بر اساس گروه خونی در کشور ژاپن بسیار معروف است. گروه خونی شما چیست؟ در این مقاله به ترتیب ویژگی‌های شخصیتی هر گروه خونی را شرح داده‌ایم.

تست شخصیت

گروه خونی A

تست روانشناسی
اگر گروه خونی شما A است، پس خلاق، باهوش و پرشور هستید. شما در تصمیم‌گیری فردی محتاط هستید ولی در انجام چند کار همزمان خوب هستید. شما ترجیح می‌دهید در هر کاری که انجام می‌دهید کمال‌گرا و ثابت‌قدم باشید.

افراد دارای گروه خونی A خون‌گرم تر هستند. به احتمال زیاد قوانین اجتماعی را در نظر می‌گیرید و آداب معاشرت را نیز رعایت می‌کنید. البته گاهی لجباز، وسواس، بیش از حد حساس و بدبین می‌شوید و سریع استرس می‌گیرید. شما معمولا احساسات و افکار خود را برای خودتان نگه می‌دارید و فقط سفره‌ی دل را برای کسانی باز می‌کنید که به آن‌ها اعتماد زیادی دارید.

خلاصه‌ی ویژگی‌های شخصیتی گروه خونی A+
مزایا: رهبری عالی، کار تیمی خوب، قابل اعتماد، باهوش/ معایب: خلق و خوی حساس، گاهی انتقاد ناپذیر

خلاصه‌ی ویژگی های شخصیتی گروه خونی A-
مزایا: سخت‌کوش، پیگیر، برنامه ریز خوب، اراده قوی/ معایب: زود عصبانی می شوند و به راحتی می توان آنها را تغییر داد.

انتخاب های شغلی: اقتصاددان، کتابدار، حسابدار، طراح گرافیک و غیره.

گروه خونی B

گروه خونی
اگر گروه خونی شما B است، پس شما انسانی قوی و فعال هستید. شما شاد، ماجراجو، پذیرای تجربیات جدید و غیرمتعارف هستید. طبق مطالعات، گروه خونی شما تیز ترین مغز را دارد. شما قدرت تخیل فعال و حافظه‌ای قوی دارید.

به احتمال زیاد در دروسی مانند ریاضیات و علوم بسیار خوب هستید. معمولا وظایفی که به شما محول می‌شود را با سرعت به پایان خواهید رساند. با این حال، گاهی اوقات می‌توانید غیرمسئول، بی‌پروا، نابالغ، غیرقابل پیش‌بینی، نامنظم و تنبل باشید.

از دستور دادن متنفر هستید. شما همچنین می‌توانید به دلیل ویژگی منفی خود که نمی‌توانید کاری را رها کنید، روی اهداف غیرعملی یا دست‌نیافتنی متمرکز شوید.

خلاصه‌ی ویژگی های شخصیتی گروه خونی B+
مزایا: احساسی، مفید، به روابط اهمیت می دهند، زیبا، ضریب هوشی بالا/ معایب: زود عصبانی می‌شوند، نامنظم، گاهی غیرمسئولانه رفتار می‌کنند.

خلاصه‌ی ویژگی های شخصیتی گروه خونی B-
مزایا: سخت کوش، باهوش، با اراده، موفق/معایب: گاهی اوقات می‌توانند خودخواه باشند.

انتخاب های شغلی: روزنامه نگار، هنرمند، صاحب کسب و کار، مشاور، کارآفرین، موسیقیدان و غیره.

 

گروه خونی O

شخصیت شناسی
اگر گروه خونی شما O است، در این صورت شما یک شخص جسور، اجتماعی، شاد، با اعتماد به نفس، مصمم، انعطاف پذیر، و با اراده هستید. شما همچنین بسیار سخاوتمند و مفید برای اطرافیان خود هستید.

شما ترجیح می‌دهید آگاهی زیادی در زمینه‌های مختلف داشته باشید. معمولاً استانداردهای واقعاً بالا و اهداف بزرگ را برای خود در نظر می‌گیرید. همچنین می توانید ویژگی‌های رهبری عالی داشته باشید. افرادی با این گروه خونی تمایل دارند در هر موقعیتی جنبه های مثبت را ببینند.

اگر کسی از شما نظر بپرسد حتما راجع به نیمه‌ی پر لیوان صحبت خواهید کرد. نگرش بی‌خیال شما گاهی باعث می‌شود خود محور به نظر برسید.

ویژگی های شخصیتی گروه خونی O+
مزایا: مفید برای همه، آگاهی بالا، اجتماعی، خوش‌بین/ معایب: چندان پذیرای تجربیات جدید نیست و می‌تواند خود محور باشد.

ویژگی های شخصیتی گروه خونی O-
جوانب مثبت: خوش بین، مصمم، انعطاف پذیر، شهودی، با اراده/ معایب: غیرقابل پیش بینی، و خود محور.

انتخاب های شغلی: مدیر عامل، سیاستمدار، بازیگر، مدل، سخنران عمومی و غیره.

 

گروه خونی AB

AB
اگر گروه خونی شما AB است، پس شما فردی دیپلماتیک، سازگار، مرموز، کاریزماتیک، عجیب و غریب، تحلیل‌گر، منطقی، برونگرا و در عین حال درونگرا هستید. شما همیشه رویکرد منطقی نسبت به مسائل دارید.

با این حال، شما سعی می‌کنید هنگام برخورد با مردم رویکردی همدلانه داشته باشید. مطالعات شخصیتی نشان داده است که شما می توانید یک ویژگی دوگانگی یا دو رویی نیز داشته باشید و به همین دلیل، گم شدن در افکارتان برای شما بسیار آسان است.

ویژگی های منفی شخصیت گروه خونی AB می‌تواند پیچیدگی، فراموشکار بودن، بی‌حوصله بودن، و گوشه‌گیری باشد. افراد دارای شخصیت گروه خونی AB معمولا ترکیبی از ویژگی های شخصیتی گروه خونی A و گروه خونی B را دارند.

ویژگی‌های شخصیتی گروه خونی AB+
مزایا: دلسوز، محتاط، باهوش، کاریزماتیک/ معایب: سخت متقاعد شدن، سرسخت بودن.

ویژگی های شخصیتی گروه خونی AB-
مزایا: ضریب هوشی بالا، مغز فعال / معایب: مشکلات اعتماد، سرسخت بودن.

انتخاب های شغلی: معلم، وکیل، مددکار اجتماعی، مشاور، کادر درمان و غیره.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار