چاپ کد خبر: 140348
26 فروردین 1403

چندین شیوه پاک کردن فوری حنا از روی پوست و ناخن

حنا می تواند یک ایده ی بسیار عالی برای زدن طرح موقت بر روی پوست باشد که دردسر تتوهای دائم را ندارد و بعد از مدتی از روی دست پاک می شود. همانطور که گفتیم این طرح ها موقتی است و خیلی زود نقش و طرح اصلی آن از روی پوست پاک میشود و چیزی که باقی می ماند، اصلا زیبا نیست. بدین ترتیب بهتر است شیوه های پاک کردن حنا از روی دست را هم بیاموزید که در ادامه این مطلب به این شیوه ها اشاره می کنیم.

پاک کردن فوی حنا از روی دست و ناخن

محلول آب و نمک 

با استفاده از نمک دریایی می توانید رنگ حنا را به راحتی از روی پوست پاک کنید. برای این کار یک کاسه بزرگ که دستتان در آن جا می شود انتخاب کنید. مقداری آب گرم را داخل ظرف بریزید و دو تا سه قاشق نمک دریایی هم به آن اضافه کنید. با دست کمی آب را هم بزنید تا نمک حل شود، سپس دستان خود را برای ۱۵ دقیقه داخل آب قرار دهید.
در مرحله اول رنگ حنا به طور کامل از روی پوست پاک نمی شود و برای پاک کردن حنا از روی پوست باید حداقل ۳ تا ۴ بار در طول روز این دستور را انجام دهید. اگر بعد از این روش دستانتان خشک شد یا به طور کل پوست خشک و حساس دارید، مقداری کرم مرطوب کننده قوی یا وازلین هم روی پوستتان ماساژ دهید.

خمیر دندان

خمیر دندان برای از بین بردن لک های سمج مثل پلاک دندانی، لک های روی جواهرات و نقش حنا روی پوست بسیار خوب است. مقدار زیادی خمیر دندان را روی پوستتان بمالید و اجازه دهید تا کاملاً خشک شود. بعد پوستتان را بسایید تا خمیر دندان از آن جدا شود.این شیوه برای نابود کردن حنا بسیار مؤثر است، ولی اگر با یک بار کاملاً پاک نشد، میتوانید مجدد امتحان کنید.

ماساژ با آب گرم

معمولا برای جلوگیری از پاک شدن طرح حنا توصیه می شود محل مورد نظر را با آب گرم نشویید. چون آب گرم به ذوب شدن رنگدانه های حنا کمک کرده و باعث پاک شدن طرح از روی پوست می شود.
به همین منظور برای پاک کردن حنا از روی دست یا قسمت های دیگر بدن می توانید محل مورد نظر را داخل آب گرم قرار داده و با یک لیف نرم روی آن را ماساژ دهید. اما مراقب باشید که از آب خیلی گرم و داغ استفاده نکنید و دمای آب فقط در حدی باشد که پوست شما تحمل آن را دارد. در غیر این صورت آب گرم پوست شما را تحریک و قرمز می کند و حتی ممکن است باعث سوختن پوست هم بشود.
بعد از انجام این کار برای تسکین بافت پوست بهتر است نرم کننده که داخل یخچال بوده را روی پوست خود بمالید.

جوش شیرین 

جوش شیرین هم مثل لیمو از ماده های سفید رنگ کننده طبیعی است که برای پاک کردن حنا از روی پوست مناسب میباشد .قدری جوش شیرین را با اندکی آبلیمو مخلوط کنید تا یک خمیر مطلوب ایجاد شود. این خمیر را روی پوستتان بمالید و تا زمانیکه خشک شود. بعد با یک لیف، آن را به صورت دورانی ماساژ دهید و با آب گرم بشویید و خشک کنید.اگر لازم بود، باز هم این عمل را تکرار کنید.

پاک کردن فوی حنا از روی دست و ناخن

ماساژ با روغن زیتون

روغن زیتون یک امولسیون کننده برای ماده های مختلف است و میتواند ذرات حنا را د رخود حل کند و از روی پوست پاک نماید.قدری از این روغن را روی پوست بچکانید و با یک گلوله پنبه ای، پوست را با روغن زیتون آن قدر ماساژ دهید تا روغن زیتون کاملاً جذب پوست شود. این کار را چند دفعه در روز تکرار کنید تا خیلی زود نقش حنا از روی پوستتان پاک شود.

 لیمو

لیمو به عنوان یک سفید کننده می تواند به شما در پاک کردن حنا از روی دست کمک شایانی کند. اما اگر پوست خشک و حساسی دارید یا دچار بیماری های پوستی چون اگزما هستید از این روش استفاده نکنید یا حداقل مقداری آب به آبلیمو اضافه کنید.
برای استفاده از این روش یک لیمو ترش متوسط را از وسط برش دهید و آن را روی پوست بمالید. یا داخل یک ظرف مناسب دو لیوان آب بریزید و آب یک لیمو ترش هم به آن اضافه کنید. دست خود را داخل ظرف بگذارید و تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. این کار را چند بار در طول روز انجام دهید تا رنگ حنا از پوست خارج شود.
اگر روی پوستتان زخم و سوختگی است و یا خراش برداشته از این روش استفاده نکنید. چون لیمو باعث تحریک و قرمزی پوست روی این نواحی می شود.

لایه برداری با اسکراب

چنانچه به دنبال یک راهکار برای پاک کردن تند حنا از روی پوست هستید، لایه برداری از پوست یکی از شیوه های معمول مؤثر برای آن است.هر روز به مدت ۳ تا ۴ دقیقه پوستی که روی آن حنا گذاشته اید را با یک اسکراب به آرامی ماساژ دهید. دانه های موجود در اسکراب برای از بین بردن رنگی که حنا روی پوست ایجاد کرده است ، بسیار خوب عمل میکنند .ولی قبلا مطمئن شوید که در پوستتان خراش و بریدگی وجود نداشته باشد، برای این که لیمو ممکن است سبب سوزش و تحریک آن شود.

پاک کردن فوی حنا از روی دست و ناخن

شیوه پاک کردن حنا از روی ناخن

استفاده روغن زیتون و نمک

قدری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری نمک را در یک ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید. بعد یک تکه پنبه را در مخلوط بخیسانید و به آرامی روی ناخن ها بمالید. این کار را تا جایی انجام دهید که رنگ حنا آغاز به محو شدن کند. برای زودتر پاک شدن رنگ حنا میتوانید هر روز و روزی دو بار این کار را تکرار کنید.

استفاده از لیمو و جوش شیرین

نصف یک عدد لیمو را در یک ظرف بفشارید تا آب آن کاملاً بیرون شود.۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین به آبلیمو اضافه کنید و خوب هم بزنید.یک تکه پنبه یا پد پنبه ای بزرگ را به داخل این مخلوط بزنید و آن را اندکی خیس کنید، به طوری تمام پنبه به مخلوط اغشته نشود.

  • اکنون پنبه را روی ناخن بگذارید و با نخ، آن را به دور انگشتان ببندید.
  • دو ساعت بعد، پنبه را باز کنید، ولی اگر حنا خیلی تیره بود، بهتر است بیشتر بماند و یا این که این کار را چند بار تکرار کنید
  • اکنون ناخن ها را با آب و صابون بشویید تا رنگ حنا پاک شود

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار