چاپ کد خبر: 137310
26 اسفند 1402

چند نکته طلایی که باعث افزایش عمر ماهی گلی می شود

ماهی های سفره هفت سین (ماهی قرمز یا طلایی) با رعایت برخی نکات می تواند بیش از ۱۰ سال عمر کند. برخی از این ماهی ها اگر در شرایط درست از آنها نگهداری شود، می توانند از ٢٠تا۴٠ سال نیز عمر کنند!در ادامه با ما همراه باشید تا چند تکته برای افزایش عمر این ماهی ها را به شما آموزش دهیم.

افزایش عمر ماهی گلی

آب

از مهمترین موارد که منجر به مرگ ماهی می شود می توان به کلر کشنده موجود در آب لوله کشی شهری اشاره نمود. برای این کار اجازه دهید تا یک شبانه روز آب در ظرفی بماند تا تمام کلر آن خارج شود.

در زمان عوض کردن آب ماهی، مقداری از آب قبلی ماهی را در آب جدید اضافه کنید. ماهی در آب باکتری های تولید می کند که برای زندگی اش در آب نیاز دارد و با هربار عوض کردن، او مجبور می شود باکتری های جدید تولید کند و این موضوع منجر به کم شدن طول عمر ماهی می شود.

ظرف نگهداری

اولین موضوعی که می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در عمر بیشتر ماهی موثر باشد، محل زندگی آن است.

ظروفی که در آن‌ها ماهی فروخته می‌شود، اغلب کوچک است و نباید اشتباه کرد و ماهی‌ها را در همان ظروف کوچک نگاه داشت. ماهی‌ها به اکسیژن موجود در آب احتیاج دارند و این اکسیژن از طریق سطح هوایی که با آب در تماس است وارد آب می‌شود. هر چه سطح مقطع بالای تنگ کوچک‌تر باشد، اکسیژن کمتری می‌تواند وارد آب شود. پس سعی کنید تا آنجا که ممکن است از ظروف کوچک برای نگهداری ماهی‌ها استفاده نکنید.

غذا

برخی فکر می کنند که ماهی قرمز به غذا نیازی ندارد و مواد مغذی را از آب میگیرد. باید گفت که موضوع به اشتباه جا افتاده است و ماهی تنگ نیز به وعده های غذایی مرتب نیاز دارد. بهتر است از غذاهای مخصوص ماهی استفاده شود.بسیاری از کاربران بر این عقیده اند که با رعایت این چند مورد ساده می توانید سلامت ماهی خود را برای سالیان سال تضمین کنید.

افزایش عمر ماهی گلی

نور

ماهی‌های قرمز کوچک نیز همانند سایر حیوانات یا گیاهان احتیاج به نور خورشید دارند. محل نگهداری آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که تغییر روز و شب در آن احساس شود.هرگز آن‌ها را در زیر نور مستقیم و شدید آفتاب قرار ندهید.

دمای محیط

بهترین دما برای زندگی این ماهی‌ها از حدود ۱۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد می‌باشد. دمای محیط هرگز نباید به طور ناگهانی تغییر کند. اما تغییر تدریجی و ملایم دمای محیط یا آب برای آن‌ها قابل تحمل می‌باشد.

بررسی رفتار ماهی

حداقل روزی دو نوبت یک دقیقه‌ای به رفتار ماهی‌های خود توجه کنید. به این ترتیب می‌توانید حرکت‌های غیر معمول آن‌ها تشخیص دهید. در صورت بروز مشکل در رفتار آن‌ها اگر علاقمند باشید می‌توانید از متخصصین نگهداری ماهی برای درمان آن‌ها مشورت بگیرید.

اما مطمئن باشید اگر موارد بالا را رعایت کنید مشکل خاصی برای آن‌ها پیش نخواهد آمد.

سایر شرایط

ریختن شن یا ماسه کف ظرف می‌تواند حس بودن در منزل را برای این ماهی‌ها بیشتر کند. دقت کنید که بیش از دو یا سه سانتیمتر ارتفاع ماسه کف ظرف نباشد، چرا که در غیر این صورت می‌تواند محیط خوبی برای رشد خزه و باکتری‌ها باشد. همچنین باید از ماسه ایی استفاده کنید که لبه‌های تیز نداشته باشد تا باعث زخمی شدن ماهی‌ها نشود.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار