چاپ کد خبر: 384
11 مهر 1397

کراس اوور برقی کیا e-Niro معرفی شد

کراس اوور کیا e-Niro
اول فارس | avalfars  : کراس اوور برقی کیا e-Niro با محدوده پیمایش ۴۸۵ کیلومتری در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۸ معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت نسخه الکتریکی کیا نیرو آشنا شوید.

 

کیا سرانجام از نسخه تمام الکتریکی خودرو هیبریدی نیرو خود همراه با ادعای چشمگیری در محدوده پیمایش پرده برداری کرد. خودروساز کره‌ای ادعا می‌کند کراس اوور الکتریکی کیا e-Niro می‌تواند ۴۸۵ را در هر بار شارژ کردن بپیماید که یکی از طولانی‌ترین محدوده پیمایش‌ها در دنیای اتومبیل های الکترونیکی است. این به لطف یک باتری پلیمری لیتیوم یونی با ظرفیت ۶۴ کیلووات ساعتی (که نسبت به سایز خودرو بزرگ است) به همراه یک سیستم ترمز بازسازی شده به دست آمده است. سیستم کمک راننده کیا (Eco DAS) نیز دقیقا زمانی که نیاز به ترمز باشد، شما را مطلع خواهد کرد.

کراس اوور کیا e-Niro

شارژدهی شگفت انگیز کیا e-Niro در شهر

اگر در داخل شهر رانندگی کنید، کیا e-Niro دقیقا می‌تواند ۶۱۵ کیلومتر را با هر بار شارژ‌ بپیماید. اگر نیازمند محدوده پیمایش کمتری هستید نیز می‌توانید این خودرو را با یک باتری پلیمری لیتیوم یونی ۳۹٫۲ کیلووات ساعتی خریداری کنید که محدوده پیمایش ۳۱۲ کیلومتری را ارائه می‌کند. با ارائه فناوری شارژ سریع ۱۰۰ کیلووات، باتری ۶۴ کیلووات ساعتی خودرو شاسی بلند کیا e-Niro تنها در ۴۲ دقیقه بین ۲۰ الی ۸۰ درصد شارژ می شود.

این خودرو قادر است ۳ سطح تولید انرژی را به ارمغان بیاورد. درست همانند نیسان لیف، این خودرو نیز از یک سیستم گرمایشی استفاده می‌کند که هنگام شارژ کردن آن باتری گرم می‌شود و تلفات در سرما به حداقل می‌رسد. همچنین یک پمپ گرما نیز انرژی گرمایشی را از طریق سیستم‌های AC‌ و الکتریکی دریافت کرده و در جهت بهبود بهره‌وری به مسافران بازمی‌گرداند. کیا برای به دست آوردن محدوده پیمایش این خودرو ادعا می‌کند که از سیکل ترکیبی WLTP جدید اروپا به جای آزمایش‌های قدیمی NEDC استفاده کرده است. WLTP به رنو اجازه داده بود تا محدوده ۴۰۰ کیلومتری را برایخودروی مدل Zoe خود به ارمغان بیاورد.

مدل‌های مجهز به باتری ۶۴ کیلووات ساعتی کیا ای-نیرو از یک پیشرانه ۱۵۰ کیلوواتی بهره می‌برند که قادر به تولید گشتاور ۳۹۵ نیوتن‌متر است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعتی آن نیز ۷٫۸ ثانیه خواهد بود. به صورت استاندارد یک باتری ۳۹٫۲ کیلووات ساعتی در جلوی این خودرو تعبیه شده است که می‌تواند با ترکیب یک پیشرانه ۱۰۰ کیلووات ساعتی، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعتی ۹٫۸ ثانیه‌ای را به ارمغان بیاورد. همانند نیرو هیبرید و پلاگین هیبریدی، مدل الکتریکی کیا نیرو نیز از سیستم محرک چرخ‌های جلو بهره‌مند است.

این خودرو با یک سیستم کمک راننده پیشرفته انتخابی ارائه می شود که ارائه کننده آناتومی سطح ۲ به منظور حفظ خودرو در بین خطوط و دنبال کردن دیگر اتومبیل‌های داخل جاده است. آن همچنین با یک سیستم پایداری وسایل نقلیه همراه است که همه چیز را در ترمزهای سنگین و جاده‌های پرپیچ، ثابت نگه می‌دارد. گفته می‌شود کیا این خودرو را تا پایان سال ۲۰۱۸ به عرضه درخواهد آورد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار