چاپ کد خبر: 819
20 مهر 1397
حواشی آئین یادروز حافظ

کنایه‌های رئیس مرکز حافظ‌شناسی تا جمع کردن بساط سخنرانی توسط باران پائیزی!

13970719000826 Test PhotoH

آئین یادروز حافظ امشب در حافظیه خالی از حواشی نبود.

به گزارش” اول فارس “به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، آئین یادروز حافظ در محل آرامگاه این شاعر بنام برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

*تنها افتخار به حافظ کافی نیست

نخستین حاشیه آئین امشب انتقادهای کنایه آمیز رئیس مرکز حافظ‌شناسی از مسؤولان به دلیل عدم وجود یک پژوهشکده مناسب حافظ‌شناسی در شیراز بود.

 کاووس حسن لی امشب در آئین یادروز حافظ که با حضور مونسان معاون رئیس‌جمهور، تبادار استاندار فارس، اسکندرپور شهردار شیراز و جمعی از مسؤولان استان برگزار شد، اظهار داشت: من نمی‌دانم چگونه امکان دارد که شخصیتی به والایی حافظ در شیراز وجود داشته باشد اما یک مرکز حافظ‌پژوهی در شان وی نباشد.

وی با توجه به اینکه مسؤولان صرفا به تعریف و تمجید از حافظ می پردازند، افزود: امیدوارم صدای بنده به گوش مسؤولان برسد و بدانند که تنها افتخار کردن به حافظ و سخنرانی در آئین یادروزش کافی نیست، بلکه باید به‌اندازه شان این شاعر بزرگ، برای وی اهمیت قائل شد.

*ترک آرامگاه در حین سخنرانی!

حسن لی در حالی به انتقاد از عدم وجود مرکز حافظ‌پژوهی مناسب در شیراز می‌پرداخت که مسؤولان دعوت‌شده به این آئین از معاون رئیس‌جمهور تا استاندار و شهردار و همراهان به‌یک‌باره محل را ترک کرده و از محل برپایی مراسم خارج شدند!

این استاد دانشگاه شیراز باوجود ترک مراسم از سوی مسؤولان، درعین‌حال افزود: امروز کرسی حافظ‌پژوهی در شیراز دانشجوی پسادکتری دارد و استادان کشورهای دیگر برای فرصت مطالعاتی به این شهر مراجعه می‌کنند اما یک پژوهشکده درخور نام حافظ وجود ندارد.

*بازهم شعرخوانی اشتباه!

در آئین امشب، در میان سخنرانان، به‌جز آیت‌الله دژکام امام‌جمعه شیراز که به زیبایی اشعاری از حافظ را از حفظ قرائت می‌کرد، برای چندمین بار بازهم مسؤولان سیاسی شعر حافظ را از روی برگه مکتوب خواندند و بازهم مانند همیشه کلمات را اشتباه تلفظ کردند!

بنا به گفته اکثر حاضران در آئین یادروز حافظ، معلوم نیست چه اصراری بر شعرخوانی و سخنرانی در مورد حافظ است وقتی‌که نمی‌توانیم کلمات و محتوای سخنرانی را به‌درستی ادا کنیم!

*باران پائیزی بساط سخنرانی را جمع کرد!

در اواسط آئین یادروز حافظ باران پائیزی شروع به باریدن کرد که همین مسئله موجب شد تا مونسان معاون رئیس‌جمهور از سخنرانی طولانی منصرف شده و به یک عریضه کوتاه بسنده کند!

مراسم امشب یادروز حافظ با سخنرانی‌های متعدد کسل‌کننده جلوه کرد و بیشتر حاضران به این نوع برگزاری اعتراض داشتند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار