چاپ کد خبر: 133154
12 بهمن 1402

گفته های تازه مسئولین راه و شهرسازی درباره خانه های مسکن ملی در استان فارس

قائم مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تمام استان ها و شهرهای کشور از جمله استان فارس قابل قبول و رو به جلو است.

به گزارش ایرنا، محمد علی زهره‌ای، چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های نهضت ملی مسکن استان فارس در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس گزارش های ارائه شده، نحوه همکاری استانداری، دستگاه‌های اجرایی و مدیران استانی در فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مطلوب است و این طرح با همراهی همه مجموعه ها به خوبی در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: همچنین گزارش ها حاکی از آن است که همراهی و همکاری بانک های استان به ویژه بانک مسکن نیز در اجرای طرح نهضت ملی مسکن خوب است و مردم استان فارس به زودی خبرهای خوبی در بحث نهضت ملی مسکن خواهند شنید.

راه و شهرسازی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی، روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور را نیز خوب و قابل قبول توصیف کرد و گفت: مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به شکل ویژه پیگیر اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تمام استان های کشور هستند.

زهره‌ای افزود: هم اینک کل کشور تبدیل به کارگاه عمرانی شده و آن دسته از استان‌هایی که روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آنجا به واسطه تاخیر در تامین زمین با کُندی همراه بود نیز در تلاشند تا با شتاب بخشیدن به کار خود را به سایر استان ها برسانند.

بیشتر بخوانید

طرح نهضت ملی مسکن در تمام شهرهای فارس فعال است

مدیر کل راه و شهرسازی فارس هم گفت: طرح نهضت ملی مسکن هم اینک در تمام شهرهای استان آغاز شده و در حال اجرا و فعال است.

محمود رضا طالبان افزود: در استان فارس حدود ۱۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن باید در ۹۵ سایت و ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین ساخته شود که از این تعداد ۱۱۵ هزار واحد در شهرهای شیراز، مرودشت، استهبان، جهرم، کازرون و فسا به دلیل کمبود زمین به شکل چهار طبقه ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: مابقی و ۴۵ هزار واحد دیگر عمدتا به شکل یک طبقه و بعضا ۲ طبقه در حال ساخت است.

او اظهار کرد: در بحث تامین زمین در استان نگرانی نداریم و در استان حدود ۹۲ هزار واحد زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده و بقیه هم مراحل الحاق را طی می کند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس، در خصوص اجرای پروژه شهید دوران کمیل آباد شیراز هم گفت: در این پروژه حدود چهار هزار و ۵۰۰ واحد تامین زمین صورت گرفته و پیمانکار تجهیز کارگاه انجام داده و پروانه ساختمانی نیز در شُرف صدور است.

طالبان افزود: این پروژه می تواند با توجه به شیوه ساخت آن خود را به پروژه هایی که در شهر جدید صدرا تعریف شده و در حال اجرا است برساند و در موعد مقرر یعنی ۲ سال آتی به متقاضیان واگذار شود.

وی اظهار کرد: هم اینک حدود ۴۸ هزار واحد در مرحله اجرا یا اتمام فنداسیون قرار دارد و برای حدود ۵۶ هزار واحد هم پروانه ساختمانی اخذ شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

عبدالصاحب ترابی جمعه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱:۰۶

من یک جانباز هستم یکبار از زمین شهری زمین گرفتم ولی بعلت مشکلات اقتصادی ورشکست شدم والان خانه ندارم بااین سن وبا داشتن زن و فرزند مجرد باید چکار کنم اقلام مثل زمان جنگ اردوگاهی بسازید وما رزمندگان بی خانمان با خانواده در آنجا سکونت کنیم یا یکبار دیگر از فرم جیم استفاده کنیم

عبدالصاحب ترابی جمعه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۵۹

لطفاً مسعولین بفکر اون عده از مردمی باشند که یکبار از فرم جیم استفاده کردن ولی بدلایلی ورشکست شدن وحالا مسکن ندارن اقلام فرم جیم دوبار برای آنها که بی خانمان هستند فعال بشه

مردم پنجشنبه , ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

جریان این آقایان همان جریان ضرب المثل «خود گوید و خود خندد» هست

آخرین اخبار