چاپ کد خبر: 119618
5 شهریور 1402

پیشنهاد نماینده مجلس برای ایجاد ۲ شهر جدید در «شاپورجان-کیان آباد» و « کرونی-سلطان آباد» شیراز

دکتر جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای در نشستی از خبرنگاران و فعالان رسانه استان فارس قدردانی کرد.

به گزارش اول فارس ، در این نشست که با حضور جمعی از مدیران مسئول رسانه ها، خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان فارس برگزار گردید نماینده مردم شیراز و زرقان با تشریح برنامه های توسعه ای استان فارس بر لزوم توسعه و تکمیل  آزاد راه های در سراسر استان فارس تاکید کرد.

دکتر قادری  با بیان اینکه قطعات ۱ تا ۶  آزادراه شیراز اصفهان در مراحل پایانی و نصب علائم قرار دارد گفت در سفر ریاست جمهوری به استان فارس انی پروژه افتتاح و بهره برداری از آن آغاز خواهد شد و قطعه ۷ آن نیز در اسرع وقت تکمیل و زیر بار ترافیکی خواهد رفت و با بهره برداری کامل از این آزادراه  جریان حمل و نقل جاده ای در استان فارس وارد مرحله دیگری از توسعه خواهد شد.

واکنش نماینده شیراز و زرقان به تغییرات مدیران استانی و لزوم ایجاد دو شهر جدید در حاشیه شیراز

نماینده مردم شیراز و زرقات با بیان اینکه تا تکمیل زیر گذر گویم بخشی از ترافیک  این آزاد راه موقتا به محور تنگ خیاره -لپویی منتقل میگردد و با آغاز عملیلات اجرایی قطعه ۸ اتوبان اصفهان به شیراز عملا فعالیت روی آزاد راه شیراز – بوشهر آغاز خواهد شد.

دکتر جعفر قادری با انتقاد از عدم موافقت شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر شیراز با الحاق روستاهای بسیار پرجمعیت اطراف به  شیراز گفت  دلیلی برای رها کردن مردم به حال خود و بلاتکلیفی آنان وجود ندارد و در حال حاضر روستای کرونی ۳۵ هزار نفر جمعیت و سلطان آباد ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند و شرایط در کیان آباد و شاپور جان هم از نظر جمعیتی بسیار بالا و مشکلات جدی خدمات رسانی وجود دارد و لازم است دو شهر جدید در حاشیه شیراز از الحاق کرونی و سلطان اباد و همچنین یک شهر و با الحاق شاپورجان و کیان آباد  بهم شهر دیگری  تشکیل گردد تا مردم بتوانند به خدمات مناسب دسترسی داشته باشند , 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  با انتقاد از شرایط مدیریتی در ادارات کل و سازمان های استان فارس گفت: سیستم اداری استان فارس پاسخگو و چابک نیست و در بخش های مختلف مدیریتی خصوصا حوزه اقتصادی مشکلات جدی وجود دارد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت در بخش کشاورزی خصوصا در حوزه تولید شیر  به استان های همجوار وابسته هستیم و دامپروری استان جوابگوی نیازهای شهروندان نیست و باید در اجرای چشم انداز اقتصادی و بخش کشاورزی استان بازنگری جدی شود.

وی توسعه کشت های فصلی صیفی جات را  بدلیل خام فروشی و نبود صنایع تبدیلی و  عدم ایجاد ارزش افزوده در توسعه بخش اقتصادی استان کم تاثیر دانستو بر لزوم اطراحی الگوی کشت مناسب در بخش کشاورزی با بهره گیری از تکنولوژی های جدید  و تطابق با شرایط کمبود شدید آب تاکید کرد .

نماینده مردم شیراز و زرقات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بلاتکلیفی مدیریتی  حوزه  اموراقتصادی و دارایی ، میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت اقتصادی استانداری فارس گفت با این شرایط نمیتوان چشم اندازی برای توسعه اقتصادی و گسترش سرمایه گذاری استان فارس متصور شد.

دکتر جعفر قادری با تاکید بر لزوم جابجایی سریع کارخانه سیمان شیراز و وا ختصاص زمین آن برای تامین کسری زمین برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن گفت انتقال این واحد صنعتی میتواند باعث رونق و توسعه اقتصادی در شهرستان خرامه گردد که بدلایلی این مساله با چالش هایی در حوزه تصمیم گیری مواجه می گردد.

در پایان این نشست  بمناسبت پاسداشت هفته خبرنگار از  فعالان رسانه، مدیران مسوول رسانه ها  خبرنگاران استان فارس با اهدای لوح تقدیر قدردانی گردید.

قدرت باور نکردنی تلقین بر درمان بیماری ها

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حمید عباسی جمعه , ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸

درود
هر مسئول پشت میز نشین باید بیاد در محله های حاشیه شهر یه بازدیدی انجام بده تا ببینه مردم در چه وضعیتی قرار دارند دست انداز که رو مخ از کوچه ها و کانالها و خاکی ها..اشغال ،سگ ولگرد قصابیهای بی نظم و غیر بهداشتی ترافیک وهزاران درد بیا ببین مسئول پشت میز نشین متاسفم کیان آباد دو قدمی شهر توه

ناشناس پنجشنبه , ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

سلام من کیان اباد زندگی می کنم الان نزدیک ده ساله خونه رو خریدم ولی هیچ امکان مناسبی اضافه نشده فقط خونه ساختن چرا هیچ کس به فکر این منطقه نیست خسته شدیم مگه ما گناه کردیم نداریم بریم جای دیگه خونه بخریم باید همینجور بی امکانات زندگی کنیم چرا هیچ کس همت نداره از مسیولین خواهش می کنم به فکر آبادی این منطقه باشید

ناشناس یکشنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

قادری واقعن نماینده خوبی است رای مابه قادری این نجابت بدردنماینده نمیخوره

دنیا چهارشنبه , ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹

کیان آباد واقعا کوچه ها وخیابانها افتضاحه وهنوزآسفالت نشده..روستاهای استان فارس هم آسفالت شده ولی کیان آبادهنوزکوچه هاخاکی وزمستون پراز شُل میشه وداغونه..بهمن پارسال هم قراربودلااقل ۱۰۰مترهرکوچه آسفالت شه فقط جوی آب زدن ورفتن به امان خدا.هرچی بودجه میادمعلوم نیس کجامیره وهیچ نظارتی نیس متاسفانه

زارممد دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

الان دو شهر جدید داریم که یک صدرا و دومی لپویی. دیگه مگه جای خالی داریم حتما دریاچه نمک مهارلو. آقای نماینده همین دو شهر هم امکانات زیر بنایی برا توسعه نداره.

آخرین اخبار