چاپ کد خبر: 140440
28 فروردین 1403

یک مستاجر با ۲۰۰ میلیون تومان کجا دنبال خانه بگردد؟

اجاره‌بها در سال ۱۴۰۲ تورم چشمگیری پیدا کرد و آن‌گونه که از شواهدی مانند چشم‌انداز افزایشی قیمت ملک مشخص است، تورم اجاره در سال ۱۴۰۳ نیز رشد افسارگسیخته‌ای را تجربه می‌کند. اما با این شرایط، مستاجران با بودجه ۲۰۰ میلیونی در کدام مناطق تهران قادر به اجاره خانه هستند؟ تازه این در تهران است بنظر میرسد شرایط در شهرستانه ها هم ….

اجاره خانه

بازار اجاره در سال گذشته تورم بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. کارشناسان، سال ۱۴۰۲ را سال سخت مستاجران نام گذاشته بودند. این تورم خانوارها را مجبور کرد به پرداخت مبالغی متعهد شوند که درصد بالایی از درآمد آنها را می‌بلعید.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند طی سال جاری نیز با توجه به چشم‌انداز صعودی قیمت مسکن و نوسانات قیمت دلار، اجاره‌بها مانند سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کند. بررسی آگهی‌های اجاره نشان می‌دهد در حال حاضر کف قیمت رهن برای خانوارها حدود ۲۰۰ میلیون تومان است. اما در کجای تهران با ۲۰۰ میلیون تومان می‌توان خانه رهن کرد؟

اجاره

تورم انتخاب مستاجران را محدود کرد

بررسی آگهی‌های اجاره خانه در تهران نشان می‌دهد برای اجاره واحدهایی با رهن ۲۰۰ میلیون تومان باید بیشتر در مناطق شرق، جنوب و جنوب غربی تهران به دنبال خانه گشت.

همچنین برای اجاره آپارتمانی با ۲۰۰ میلیون تومان رهن کامل، انتخاب‌های محدودی در محدوده شرق و جنوب شرقی پایتخت وجود دارد.

برای مثال مالک سوئیتی ۲۰متری در محله خاوران، رهن واحد خود را که ساخت آن به سال ۱۳۹۵ بازمی‌گردد، ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.

اجاره واحد زیرهمکف دیگری نیز در محله سبلان، همین قیمت را دارد. متراژ این واحد در آگهی ۳۵ متر ذکر شده است.

مستاجران اگر بتوانند بین دو تا هشت میلیون تومان اجاره پرداخت کنند، گزینه‌هایی در محله‌های عبدل‌آباد، سبلان، دولاب و امیربهادر خواهند داشت.

در حال حاضر برای آپارتمانی ۵۶ متری و هشت‌ساله در محله عبدل‌آباد ۲۰۰ میلیون تومان رهن و دو میلیون تومان اجاره تعیین شده است. همچنین آگهی اجاره آپارتمانی ۶۰ متری و ۱۷ساله در امیربهادر بیانگر پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان رهن و ۶ میلیون تومان اجاره ماهانه است.

اگر درآمد خانوارها به‌ گونه‌ای باشد که بتوانند ماهانه حدود ۱۰ میلیون تومان بپردازند، می‌توانند گزینه‌هایی در محله پونک نیز داشته باشند.

برای مثال آپارتمانی با متراژ ۷۶ متر و ساخت سال ۱۳۸۰ در محله پونک در همین محدوده قیمت‌گذاری شده است.

همچنین با ۲۰۰ میلیون تومان رهن و ۱۰ میلیون تومان اجاره ماهانه می‌توان آپارتمانی ۶۰ متری و ۱۵ساله در شهران جنوبی اجاره کرد.

متقاضیان در صورت پرداخت ۱۵ میلیون تومان اجاره در ماه می‌توانند گزینه‌هایی نیز در محله‌های جنت‌آباد، دبستان و دانشگاه شریف داشته باشند.منبع:تجارت نیوز

در شهر شما چه خبر است؟ برای ما بنویسید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار