چاپ کد خبر: 111544
23 اردیبهشت 1402

میزان بارندگی در مناطق مختلف استان فارس اعلام شد/ سپیدان ، ممسنی و لارستان رکورد زدند

 میزان بارندگی در سال زارعی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال در استان فارس افزایش  ۳۰  در صد داشته اما نسبت به میانگین بلند مدت همچنان ۲ در صد کاهش بارندگی نشان  می دهد.

میزان بارندگی در مناطق مختلف استان فارس

میانگین بارش بارندگی در سال زراعی در فارس تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته برابر با ۲۶۲ میلی متر گزارش شده است این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۲۰۱ میلی متر باران باریده بود.

به گزارش اول فارس بر اساس آمار منتشره از سوی اداره کل هواشناسی استان فارس ، شهرستان سپیدان با ۷۵۶ میلی متر در صدر میزان بارندگی سال زارعی جاری قرار دارد، نور آباد ممسنی با ۶۰۱، کازرون با ۴۸۶، ‌ اقلید با ۳۵۴ ، قیرو کارزین با ۳۲۸ ٰ، ‌زرقان با ۳۲۴ و شیراز با ۳۲۳ میلی متر در رتبه های بعدی میزان بارندگی سال زارعی که از مهرماه هر سال تاپایان اردیبهشت سال بعد محاسبه می شود، قرار دارند.

افزایش ۵۰ در صدی در منطقه درود زن

همچنین تاکنون در سد درودن و در سال زارعی جاری ۳۵۶ میلی متر باران باریده است که میزان ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته اما در میانگین بلند مدت ۲۱ در صد کاهش نشان می دهد.

شیراز ۱۱۴ در صد افزایش

همچنین میزان بارندگی در شیراز در سال زراعی جاری تاکنون ۳۲۳ میلی متر گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۴ در صد افزایش نشان می دهد و نسبت به میانگین بلند مدت هم سه در صد افزایش داشته است.

لارستان کمترین میزان بارندگی

شهرستان لارستان با ۸۴ میلی متر کمترین میزان بارندگی در سال زارعی داشته است و نسبت به مدت مشابه پارسال هم ۵۷ در صد کاهش نشان می دهد.

هواشناسی فارس

فال امروز| فال حافظ ۲۴ اردیبهشت /زلف آشفته و خوی کرده و خندان لب و مست

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار