چاپ کد خبر: 98349
30 آبان 1401

آبروریزی بانک های استان فارس در کسب رتبه ته جدولی دریافت تسهیلات

سال هاست که بانک های استان فارس نه تنها تغییری در روند پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران و صنعتگران انجام نداده اند بلکه با اعمال سختگیری های بیشتر سرمایه گذاران را از ادامه روند فعالیت دلسرد می کنند و در نهایت تیشه به ریشه اقتصاد و اشتغال استان می زنند.آبروریزی بانک های استان فارس در کسب رتبه ته جدولی پرداخت تسهیلات

ایلنا|شیراز : کافی است که سرمایه گذار و تولید کننده باشی و بعد از مدت ها دویدن در ادارات بتوانی مجوز دریافت تسهیلات را از یکی بانک ها دریافت کنید بعدا متوجه خواهید شد که داد همه افراد اعم از مسئولان و سرمایه گذاران بی دلیل نیست.

این در حالی است که تولید کنندگان هنگام تشکیل پرونده در بانک ها به صراحت عنوان کرده اند که مسئولان بانکی گفته اند که قبل از دریافت تسهیلات و تشکیل پرونده، آش تاخیر در پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی آن قدر شور شده که داد تمام مسئولان استان اعم از مقام ارشد استان و نمایندگان مجلس هم در آورده است اما اینکه تاکنون اقدام قابل توجهی در جهت تسهیل در روند پرداخت وام های تولیدی انجام نشده است از موضوعاتی است که نیاز به بررسی و ارزیابی بیشتر دارد.

رتبه ۲۹ بانک های فارس در دریافت تسهیلات

استاندار فارس با اشاره به اینکه بانک‌ها از امکانات استان فارس استفاده می‌کنند اما آنگونه که باید همکاری نمی‌کنند، گفت: امنیت بانک‌ها نیز در استان تامین‌ می‌شود، اما اگر قرار باشد همکاری نکنند باید از این استان خداحافظی کنند.

محمد هادی ایمانیه افزود: باید در حوزه اعطای تسهیلات منابع، تدبیری اندیشیده شود، چراکه باعث گفت و گوهای متعدد و متنوع و بی‌نتیجه در استان فارس شده است.

وی افزود: با توجه به وسعت استان فارس و فعالیت خوب اقتصادی در بخش خصوصی، استان فارس رتبه ۲۹ کشور در زمینه دریافت تسهیلات بانکی را کسب کرده و نیاز است که در زمینه رفع این مسئله فکری اندیشیده شود.

تمام ساختار اقتصادی معیوب است

آن طور که شرفی رئیس خانه صمت فارس می گوید: سالهاست که بحث های زیادی در رابطه با نحوه فعالیت بانک ها و پرداخت تسهیلات مطرح می شود اما هیچ کدام به جایی هم نمی رسد و به نظر می رسد تنها ساختار بانک ها مشکل ندارد و دیگر بخش ها و سازمان ها با اشکال و ایراداتی مواجه هستند.

سهراب شرفی گفت به فرض اینکه بانک ها تسهیلات زیادی به واحدهای تولیدی و کارخانه ها پرداخت کنند اما نبود صادرات باعث می شود که همچنان در حوزه اقتصاد با مشکل مواجه باشیم، می افزاید: بسته بودن درب ها و بازار دنیا به روی فعالان اقتصادی کشور و مشکل در نقل و انتقالات مالی باعث می شود تا فعالان اقتصادی و صنعتگران با ظرفیت بسیار پائین و ناچیز فعالیت کنند.

باز شدن بازارهای دنیا تولید کنندگان را از تسهیلات بی نیاز می کند

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات با ظرفیت اندک باعث می شود تا تولید کنندگان و صنعتگران در هزینه ها با مشکل مواجه شوند، ادامه می دهد: اما در صورت باز بودن بازار های دنیا و داد و ستد در سطح بین الملل و بازگشایی ال سی باعث می شود تا صنعتگران از دریافت تسهیلات و بوروکراسی های حاصل از آن بی نیاز شوند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس در ادامه با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا واحدهای تولیدی نیازمند سرمایه در گردش و چشم انتظار بانک ها نیستند، بیان می کند: شرکت واحدهای تولیدی در نمایشگاه دنیا کالاهایشان را پیش فروش و در نهایت منجر به گشایش اعتبار خواهد شد که در نهایت به مواد اولیه تبدیل می شود.

اقتصاد ایران تابع ساختار تجارت جهانی نیست

شرفی با اشاره به اینکه وابستگی کارخانه ها به سرمایه در گردش و نیازمند بودن صنایع به بانک تنها بیانگر این موضوع است که اقتصاد ایران تابع ساختار تجارت جهانی نیست می افزاید: حاکم نبودن مکانیسم تجارت جهانی بر تولید در کشور ایران باعث شده تا تجارت نقش اساسی در اقتصاد ایران ایفا نکند.

رئیس خانه صمت فارس با بیان اینکه زمانی که تجارت در اولویت باشد سرمایه تجاری مادی و معنوی به کمک صنعت می آید خاطر نشان می کند: ذکر این نکته ضروری است که صنعت به هیچ وجه به تنهایی نمی تواند موفق باشد و در صورتی که تمام تسهیلات و منابع را هم به بخش تولید اختصاص دهیم اقتصاد بدون موارد ذکر شده نمی تواند موفق باشد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اینکه زمانی که تولید کنندگان از حضور در بازارهای جهانی محروم اند پرداخت تسهیلات چندان کمکی به اقتصاد نمی تواند بکند، بیان می کند: در اولویت نبودن تجارت و نبود دیپلماسی تجارت باعث به مشکل خوردن تولید می شود و این در حالی است که مشکل اصلی اقتصاد ایران از بعد از تولید کالا آغاز می شود.

شرفی با اشاره به اینکه تنها بانک در اقتصاد مشکل ندارد و در حوزه اقتصاد با چالش هایی مانند قانون، دستورالعمل  و … مواجه هستیم خاطر نشان می کند: با توجه به اینکه بانک ها حدود ۲۰ درصد به سپرده گذاران سود پرداخت می کنند بنابراین باید بتوانند این منابع را تامین کنند.

رئیس خانه صمت فارس با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا تولید کنندگان محصولاتشان را به امید آینده ای بهتر در انبار ها ذخیره نمی کنند، ادامه می دهد: متاسفانه انبار در دنیا منسوخ است و وجود انبار در واحدهای تولیدی در دیگر کشورها بیانگر ناتوانی و ضعف در مدیریت است.

وی با اشاره به اینکه ساختار دولتی و زیر ساخت ها در حوزه اقتصاد با مشکل مواجهند، و وزرا و مسئولان اقتصادی به جای درمان چالش ها به دنبال راهکارهستند، می افزاید: مسئولان باید نسخه واحدی در حوزه اقتصاد داشته باشند و دریافت پست و تصدی صندلی ها بدون هیچ دانشی شرایط را روز به روز بد تر می کند.

لزوم برخورد جدی و قاطع استانداری با بانک های استان

قادری نماینده شیراز و زرقان هم در ادامه با بیان اینکه مشکلات بانک ها تا حدودی به استانداری استان بر می گردد و در این شرایط نیاز است تا استانداری به صورت جدی و قاطع با بانک های استان برخورد کند، می گوید: در شرایط فعلی استانداری یا معاونت اقتصادی استاندار باید یک فردی را به عنوان مشاور بیمه و بانک به کار گیرد تا بانک ها را به پای کار بیاورد و با تعلل و بهانه گیری بانک ها به صورت جدی برخورد کند.

جعفر قادری  با بیان اینکه وضعیت بهبود بانک ها در استان فارس نیاز به یک سری جلسات مستمر دارد، می گوید: متاسفانه نسبت پرداخت تسهیلات به سپرده ها در فارس خوب نیست و این نسبت باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر حل مشکلات بانکی در استان فارس می افزاید: قطعا باید بتوانیم از این ظرفیت ها به نحو احسن  استفاده کرد.

خروج سپرده های مردم استان به دیگر استان ها توجیه پذیر نیست

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه خرج شدن سپرده های مردم استان در دیگر نقاط کشور به هیچ وجه توجیه و مفهوم ندارد، بیان می کند: در حال حاضر نیاز است تا مدیر کل اقتصاد و دارائی استان و معاونت اقتصادی استانداری باید برخورد جدی در این بخش داشته باشند.

قادری در ادامه با اشاره به اینکه مشکل در حوزه های بیمه و بانکی در استان فارس به شدت جدی است، می گوید: در این شرایط نیاز است تا واحدها و کارخانه هایی که مشکل بانکی دارند بتوانند از طریق مشاور استاندار حل و فصل کنند.

ساختار فعلی بانکی در استان فارس پاسخگوی نیازهای واحد تولیدی نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با بیان اینکه ساختار فعلی بانکی در استان فارس پاسخگوی نیازهای واحد تولیدی نیست، می گوید: شاید در یک استانی کوچکتری معاونت اقتصادی استاندار از پس تمام امور بیاید اما در فارس که دارای ۳۶ شهرستان است نیاز است تا این ساختار تغییر کند.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه استان فارس در سپرده گذاری رتبه سوم الی چهارم را در کشور به خود اختصاص داده است، می افزاید: اما در دریافت تسهیلات رتبه استان در کشور شش است پائین بودن رتبه دریافت تسهیلات نسبت به سپرده گذاری در استان باعث شده تا سرانه استان به رتبه ۲۷ نزول پیدا کند که این یک مشکل جدی برای اقتصاد استان است.

نشانه ها و دلایل طلاق عاطفی در زندگی مشترک را بدانید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

یوسف چهارشنبه , ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷

خداازشون نگذره .هرکه ندونه فکر میکنه بانک پدرشونه وقتی میری بانک اگه آشنا نباشی جوابتم نمیدن.

مهدیم چهارشنبه , ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۷:۳۵

مسوولین استان زحمت بکشن جهت دریافت وام بصورت ناشناس سری به بانک ها بزنن و نحوه ی برخورد بانکی ها با مردم رو ببینن!!!!!!
کار سختی نیست برن رصد کنن اون چندرغازی هم که پرداخت شده ببینن به کی دادن

ناشناس چهارشنبه , ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۷:۲۲

متاسفانه به مردم که میرسه میگن اعتبار نیست و هزار بهانه جویی دیگه
ولی برای کارکنان خودشون وام های آنچنانی رو مث آب خوردن پرداخت میکنن?

ناشناس سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶

بنده سه سال هست بابت وام سردخانه دیگه اداره ای نبوده که هر کدام صد بار نرفته باشم دیگه دست کشیدم روز اول با ۵ میلیارد گفتن اورده الان میگن ۳۰ میلیارد

ناشناس سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵

تازه برای وام گلخانه که اینقدر اصرار به توسعه گلخانه هست ، چهار سال دویدم علارغم اینکه اب زمین ، برق و …. داشتم تا کنون به بهانه های مختلف در بانک … استان گیر دادند و در حدی که تمامی استعلامها اعتبارش تموم شده و میگن از نو‌ دیگه خسته شدم ، همینه که تولید تو مملکت تعطیل و ورشکسته هست ، اون موقع گلخونه متری دویست تا سیصد هزار تومان میشد حالا متری ۱ میلیون تومان ، البته این گفتن ها اصلا فایده نداره ، نه خونده میشه ، نه توجه ، ایا تا حالا بازرسی کسی با خوندن اینا با شما تماس گرفته بگه مشکل چیه ، من که مستقیم هم رفتم پیش مدیر همون حرف کارشناسی زده و حتی حاضر به کمک جزیی نشد

رضا سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

استان فارس وضعیت خیلی خرابه مثلا ما کازرون هستم وام که نمیدم هیچ فقط زورشون نمیرسه ازمردم پول وام نگرفته بگیرن بس

رادمان سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

از همه بانک ها بی درو پیکر تر بانک … هست، مخصوصا توی شهرستان ارسنجان، مردم شاهد بی قانونی و بی عدالتی های زیادی هستند هر وقت هم به پیگیری و شکایت هم رسیده علاوه بر اینکه برخوردی صورت نگرفته حتی کارمندهای متخلف پست بهتری دادند از جمله کارمندهای مثل ..زاده، ج…ی و ع…ی،

حیدری سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

ای.. بشن مسئول های وام تو بانکها مخصوصا بانک … داراب برای فرزند آوری بهمون پیام دادن که بیاین مدارکتون آماده کنین ضامنتاتون بیارین وقتی رفتیم همه چی آماده کردیم میگه بزار تو نوبت .فقط مسئول وامهای بانک … رئیسش و باید فرستاد … بچرونه

منوچهر سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

س به بانک… سعادت شهر مراجعه نمودم برای وام درحدود سه میلیون تومان با جواب صریح بانک مواجه شدم که وام نمی‌دهیم باید هم فارس مقام نخست از آخر کسب کند

اسفندیار سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

متاسفانه من یه وام از بانک … قصردشت شیراز میخواستم بگیرم برای رهن منزل بلایی به سرم آورد رییس بانک که به غلط کردن افتادم آخرش هم ۱۰ میلیون مسدود کرد.
انتصاب افراد نالایق بعنوان مدیر و رییس بانک نتیجه ش همین هست متاسفانه

طاهری سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

وام را باید بین چندین بانک تقسیم کرد تا در پرداخت با هم رقابت کنند

طاهری سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

سلام .چهار ساله که میخام از بانک کشاورزی فارس وام بگیرم ، اینقدر ایراد گرفتند که عطایش را به لقایش بخشیدم

ناشناس سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

بر…

Taghipor سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

جهت تولیدی معرفی به بانک سینا شدم فاصله تشکیل پرونده تاپرداخت اولین دوسال وفاصله برای پرداخت مانده تسهیلات دوباره بیست‌و دوماه وامانده تسهیلات هم پرداخت نشد گفتنمنابع مالی که مصوب شده تمام شده حتی درنرخ تسهیلات که کشاورزی بوده ۸٪آنهم دوروغ وکلک بود در قسط بندی پرداختی اقساط هم باز همینطور واگر وام اندکی مصوب میشه درآن هزار بازی انجام میشه تازه همان هم دولت به صورت دیگری تحت عنوان پیمانکاری برق یک مزرعه دوبرابر آن تسهیلات ازشما گرفته میشه دراصل هر وام یک دام است

شیرلزی سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۰۷

رئیس بانک ملی شعبه .. شیراز دمار از روزگار مردم در آورده مخصوصا معلمین و کارمندانی که تسهیلات گرفتن برای عقب افتادگی یک قسط یک ونیم میلیونی خلاف قانون بانک حساب ضامن و وام گیرنده را مسدود و آبروی اشخاص را میبره لطفا پیگیری کنید

شیرلزی سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۵۶

رئیس بانک ملی شعبه …. شیراز دمار از روزگار مردم در آورده مخصوصا معلمین و کارمندانی که تسهیلات گرفتن برای عقب افتادگی یک قسط یک ونیم میلیونی خلاف قانون بانک حساب ضامن و وام گیرنده را مسدود و آبروی اشخاص را میبره لطفا پیگیری کنید

اشرافی سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۴۷

باید مفسدین واهل روابط غیرقانونی ونااهلان وکسانیکه لیاقت اداره امور بانکی وامانات مردم را ندارند از بدنه بانکها خارج کرد و افراد ارزشی وباکفایت ودلسوز جایگزین شود

Fari سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۲۳

من که واقعا ناراضی هستم دو سال میخاییم وام بگیریم انقدر اذیت مون کرد ن که خسته شدیم پولم ریختیم حساب الانم میخاییم وام مسکن بگیریم بعد ۱۵ سال اجاره نشینی و سه تا بچه زمینشم مجبور شدیم مشترک بخر یم هر روز یه بهونه.. اون وقت میگن ملت میخان لخت بشن والا به خدا ما لختی نمیخاییم ما خونه میخاییم ..

ناشناس سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۱۸

واقعا من ناراضییم دو ساله میخایبم وام بگیریم پول هم تو بانک ریختیم ولی انقدر اذیتمون کردن که خسته شدیم به خدا الان هم وام مسکن میخاییم بعد ۱۵ سال اجاره نشینی وسه تا بچه اونم زمینش و مجبور شدیم شراکتی بخریم هر روز یه بهانه .. اون وقت میگن ملت میخان لخت بشن … ولا ما لختی نمیخایبم… خونه میخاییم درست کنین

محسن سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۱۰

تمام بانک های شیراز رو پا زدم یکی شون یه جواب درست و امیدوار کننده به من ندادن..این رسمش نیست که یکی هزار هزار ببره یکی مثل من نتونه یه وام برا اضافه کردن پول رهن بگیره..عجب دنیائ بی رگی شده..

سیما سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

من هم برای وام فرزند آوری که بودجه هم سال قبل واریز شده بوددرشهرفراشبندرفتم هرکدام از بانک ها کخ رفتم جواب سر بالا بهم دادن بانک صادرات رفتم به من گفت ۱۲ ماه باید تونبت باشی ولی همون یه یه خانم وآقایی اومدن که ظاهرا آشنا بودن برای وام گفتن مدارک تون رو تحویل بدین ضامن تون روهم بیارین تا یه هفته بعد برای وام وقت بهشون داد یعنی تسهیلات فقط برای کارمندان ورئیس بانک ها وقوم وخویش هاشون هست نه برای بیچاره هایی مثل ما پول دارها میرن بانک سن ماشین خونه میزارن چند میلیارد وام میگیرن دولت کجا به اینها کار داره

رحیم سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۷:۳۹

سلام. در این مسئله ادرات ذی ربط مثل جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن و بخشداری و…. هم مقصر هستند

جلیل سه شنبه , ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰:۳۴

فارس برای وام گرفتن حتی ۱۰میلیون برای افراد عادی غیر ممکن ودست نیافتنی ووامهایی که گرفته میشود فقط کارمندان میتوانند وام بگیرند حتی من میخاستم وام بگیرم برای بنیاد مسکن برای ساخت خانه کل بانکهای فارس رفتم بخاطر ضامن اداری قبول نکردن حتی زمینم تو روستا سیم سرب بود ولی قبول نکردن

حامد دوشنبه , ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶

پرداخت تسهیلات، نه دریافت تسهیلات، مگه بانکها تسهیلات دریافت می‌کنند که این آقایان باسواد می‌گویند رتبه بانکهای استان در دریافت تسهیلات آخر هست. اول خودشون یاد بگیرند مسائل بانکی رو بعد اظهار فضل کنند..

ناشناس دوشنبه , ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱

متاسفانه کارمندان اکثرادارات وبانکها رفتار خوبی باارباب رجوع ندارندخداکنه سروکارکسی به ادارات و بانکهای فارس نیفته

ناشناس دوشنبه , ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶

واقعا کلافه شدیم سختگیرانه عمل میکنند

ناشناس دوشنبه , ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰

تو بانکها یه عده .. فقط به فکر جیب خودشون و آشناهاشون هستن برا یه وام هر ننه قمری پشت میز نشسته که مسئول وامه فکر میکنه ارث باباشون میخوان بدن دست مردم که زورشان میاد یکی میلیارد میلیارد وام میگیره یه عده هم باید تو سر خودشون بزنن

سعیر دوشنبه , ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵

نماینده .. بانکها ۲۰درصد سود میدن پول ندارن میفهمی .شک ندارم اخرای دوره نمایندگی ت قول طرفدارت دادی براشون وام‌حور کنی کلک

آخرین اخبار