چاپ کد خبر: 123807
22 مهر 1402

پایان فعالیت بی حساب و کتاب دستفروشان ، بساط گستران و خودروهای دوره گرد در شیراز

در راستای اجرایی شدن مصوبه آیین‌نامه ساماندهی دستفروشی، دستورالعمل‌های اجرایی سه‌گانه در نشست بررسی و ساماندهی دستفروشی مورد بررسی قرار گرفت.

 دستفروشان ، بساط گستران و خودروهای دوره گرد در شیراز ساماندهی می شوند

دستفروش فروشنده‌ای است که می‌تواند به راحتی از جایی به جای دیگر برود. دستفروشان معمولاً در کنار خیابان به فروش محصولاتی از جمله پوشاک، کیف، کفش، انواع خوراکی ایرانی و خارجی، و محصولات کشاورزی و دامی می‌پردازند.

ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی در شیراز

اول فارس : نشستی با هدف بررسی و ساماندهی دستفروشی با حضور مسعود زارعی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا اسلامی شهر شیراز، مهدی طاهری عضو شورا، غلامی معاون خدمات شهری، مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک، مدیرکل اداره‌کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری و رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی با موضوع بررسی دستورالعمل‌های سه گانه در شیراز برگزار شد.

در این جلسه دستورالعمل‌های سه‌گانه با عنوان دستورالعمل ساماندهی فعالیت دستفروشان و بساط گستران(روز بازارها و شب بازارها)، دستورالعمل ساماندهی فعالیت بارفروشان خودرویی و دستورالعمل ساماندهی فعالیت خودروهای سیار عرضه محصولات مواد غذایی بر اساس تکلیف مصوبه شورا توسط شهرداری شیراز با هماهنگی حوزه‌های مرتبط تدوین و مورد بررسی قرار گرفت.

آزادسازی معابر و فضاهای عمومی و سامان دهی دست فروشی

مسعود زارعی در این نشست با اشاره به اهمیت مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص آیین نامه سامان دهی دست فروشی که با هدف آزادسازی معابر و فضاهای عمومی و سامان دهی دست فروشی به تصویب رسیده بود، گفت: برای ساماندهی دستفروشی دستورالعمل‌های سه‌گانه ذیل این مصوبه در جهت رفع نازیبایی‌های بصری، کاهش ترافیک، کنترل معضلات اجتماعی، حمایت از مشاغل کوچک و صنوف با همکاری حوزه‌های مرتبط توسط شهرداری تدوین شده است.

۵ روش خانگی موثر برای از بین بردن و ترمیم جای سوختگی

چگونگی انتقال حقوق بازنشستگی به فرزند در زمان حیات بازنشسته

در پایان این نشست، اصلاحات موردنظر انجام و  دستورالعمل‌های سه‌گانه جهت بررسی نهایی و اجرایی شدن در دستورکار کمیسیون قرار گرفت.

در راستای اجرای دقیق و منسجم تمامی حوزه‌های مرتبط در خصوص ساماندهی انواع دستفروشی در شهر شیراز، جلسه‌ای با حضور فرماندهی فراجا استان، اداره‌کل اطلاعات استان، دادستان عمومی و انقلاب استان، فرمانداری شهرستان شیراز و شورای اسلامی شهر در دفتر شهردار  شیراز برگزار خواهد شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار