چاپ کد خبر: 23846
25 اسفند 1398

اعتراض شدید منتخب مردم شیراز و زرقان به ورود گسترده مسافرین به شیراز

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم با اشاره به حجم گسترده ورود مسافران به شیراز ضمن ابراز نگرانی از انتشار ویروس کرونا و بی‌توجهی بخشی از مردم به این بحران فراگیر گفت: مدیران ارشد ملی باید دستورات لازم را برای توقف سفر از مبدأ را صادر کنند تا نیروهای تحت امر مانع خروج مسافراز شهرهای خود شوند.

نتیجه تصویری برای ابراهیم عزیزی

اول فارس| سیاسی : ابراهیم عزیزی  اظهار داشت : حالا که مردم به شیراز شهر مقصد رسیده‌اند چکار می‌توان کرد، درحالی‌که اختیاراتی برای مقابله به استان تفویض نشده است.

وی با تائید به این خبر که شمار قابل‌توجهی از مسافران نوروزی از دیگر استان‌های کشور خود را به شیراز رسانده‌اند و شمار قابل‌توجهی از آنان در شهر صدرا ساکن شده‌اند یادآور شد: انگار مردم کروناویروس را جدی تلقی نکرده‌اند چه آنان که خانه اجاره داده‌اند و چه آنان که در این آشفته‌بازار به سفر آمده‌اند.

عزیزی افزود: موضوع را در سطوح ملی و استانی پیگیری کرده‌ایم اما مشکل اینجاست که مدیران استانی اختیار ندارند و مدیران ارشد ملی دستور صادر نمی‌کنند تا نیروهای تحت امر فرماندهی کل قوا از ادامه سفرها جلوگیری کنند.

منتخب مردم شیراز در مجلس گفت: در این مرحله می‌توان از مردم خواهش کرد تا از سفر صرف‌نظر کنند و این خواهش را برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان جدی بگیرند. در حال حاضر با افزایش آمارهای کروناویروس در سطح کشور و استان فارس مواجه هستیم برای غلبه بر آن باید از خانه‌ها خارج نشد .

وی تأکید کرد: مردم فارس بسیار مهمان‌نواز و مهمان‌دوست هستند اما هم‌وطنان عزیز با توجه به تعطیل بودن تمامی مراکز زیارتی و تاریخی فرهنگی باید سفرهای خود را به زمان‌های دیگری موکول کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمهیداتی برای جلوگیری از سفر و اعمال برخورد پیش‌بینی‌شده است اما اجرای این برنامه‌ها وتدابیردر نظر گرفته‌شده  نیازمند دستورات مقامات ارشد ملی در سطح شورای عالی امنیت است ، در غیر این صورت مدیران استانی در هر رده اجازه اجرای برنامه‌ها را ندارند.

وی ضمن انتقاد به عدم تفویض اختیارات به استانداران خاطرنشان کرد: اختیارات استانداران باید افزایش یابد تا در شرایط بحران قدرت تصمیم‌گیری داشته باشند .

منتخب مردم شیراز ورقان در مجلس یازدهم اضافه کرد: موضوع سفر وبی توجهی به هشدارها و اخطارهای قانونی به  مدیران پایتخت‌نشین  منعکس‌شده و همه در انتظار دستورات لازم هستند .

وی همچنین گفت : باید مدیریت سفر از مبدأ آغاز شود و در استان‌های مبدأ مانع خروج مسافران شد چراکه وقتی راه باز است مسافران به‌سوی مقصد حرکت می‌کنند وعملا دروازه‌های شهر مقصد تصرف‌شده تلقی می‌شود.

وی حجم ورود مسافران نوروزی تا تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ را نگران‌کننده ارزیابی کرد و گفت: آخرین اطلاعات و اخبار حاکی از استقرار جمعیت قابل‌توجهی در شهر صدرا دارد و مردمی که واحدهای مسکونی خود را به اجاره گذاشته‌اند باید پاسخگوی اعمال خود در ابتلای دیگران به کروناویروس باشند. عزیزی در خاتمه گفت : این وضعیت باید کنترل شود در غیر این صورت باید شاهد گسترش ویروس کرونا باشیم .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار