چاپ کد خبر: 46118
4 اسفند 1399

اعمال قانون بر۳۰۰۰ خودروی پلاک مخدوش در استان فارس

پلیس راهور 1

 رئیس اداره عملیات پلیس راه شمال فارس گفت: در ۱۱ ماهه اول امسال ۳ هزار و ۶۲ خودروی پلاک مخدوش در جاده‌های برون‌شهری استان فارس اعمال قانون شدند.

بهه گزارش اول فارس ، علی اصغر همایون‌پور با اشاره به اعمال قانون سه هزار و ۶۲ خودروی پلاک مخدوش در محور‌های برون‌شهری در حوزه پلیس راه استانفارس اظهار داشت: این متخلفان ۱۲۴ میلیون ۹۲۹ هزار تومان جریمه شدند.

وی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۱۰۰ وسیله نقلیه با پلاک مخدوش توقیف و روانه پارکینگ شده است، افزود: در این مدت یاد شده شاهد افزایش ۱۴ درصدی تخلفات بوده‌ایم.

رئیس اداره عملیات پلیس راه شمال استان فارس همچنین اظهار داشت: متاسفانه با توجه به محدودیت‌های اعلام شده، برخی رانندگان برای اینکه در دید دوربین‌های مستقر در جاده‌های مواصلاتی استان قرار نگیرند و جریمه نشوند، قسمتی از پلاک خودروی خود را می‌پوشانند یا آن را مخدوش می‌کنند که این کار بر اساس قوانین جرم محسوب شده و مجازات دارد.

وی با اشاره به ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی که هرگونه تغییر و دستکاری در پلاک را جرم می‌داند، ادامه داد: هرگونه دستکاری، مخدوش کردن و تغییر در پلاک وسیله نقلیه یا برداشتن آن خط قرمز پلیس محسوب شده و جرم است و خاطیان به مراجع قضایی معرفی و شش ماه تا یک سال حبس در انتظار آن‌ها است.

سرهنگ همایون‌پور بیان کرد: ماموران پلیس در مواجهه با خودرو‌هایی که دارای پلاک مخدوش هستند، ضمن اعمال قانون، راننده را به دستگاه قضایی معرفی خواهند کرد، چرا که طبق قانون، تغییر پلاک جرم تلقی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که شهروندان با همکاری پلیس در کاهش تردد‌ها و به تبع آن کاهش شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال همکاری لازم را داشته باشند تا صحت و سلامت بار دیگر به جامعه بازگردد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار