چاپ کد خبر: 130613
13 دی 1402

اعلام آمار شهدای و مجروحین انفجارهای تروریستی کرمان ۹۵ شهید و ۲۸۴ مجروح +اسامی مجروحان

شمار شهدای انفجارهای تروریستی کرمان به ۱۰۳ شهید و ۲۱۱ مجروح رسید.

170845084

بعد از ظهر امروز (چهارشنبه – ۱۳ دی) حوالی ساعت ۱۵ و در جریان مراسم سالگرد شهید سلیمانی، دو انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان روی داد که براساس اعلام منابع رسمی تاکنون به زخمی شدن ۲۸۴ نفر و شهادت۹۵ نفر منجر شده است.

به گزارش اول فارس، رییس اورژانس کرمان اعلام کرد: با شهادت برخی دیگر از مجروحان انفجارهای تروریستی عصر امروز مسیرهای گلزار شهدا، شمار شهدا به ۱۰۳ نفر افزایش یافته است.

شمار مجروحان ۲۸۴ نفر است که تعدادی از آنان حال‌شان وخیم است.

مصدومان به بیمارستان های پیامبر اعظم، باهنر، شفا و افضلی پور انتقال یافته‌اند.

آمادگی برای انتقال مجروحان وجود دارد و اورژانس کشور نیز هواپیمایی آماده کرده اما هنوز درخواست نیازی داده نشده؛ همه ظرفیت ها در حالت آماده باش هستند.

اسامی برخی مجروحان این حادثه تروریستی عبارتند از:

اسامی شهدای انفجار کرمان 6

اسامی شهدای انفجار کرمان 1

اسامی شهدای انفجار کرمان 2

اسامی شهدای انفجار کرمان 3

اسامی شهدای انفجار کرمان 4

اسامی شهدای انفجار کرمان 5

رهبر انقلاب با صدور پیامی این حادثه تروریستی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران،‌ بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند.

ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند.

بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.

اینجانب در عزای خانواده‌های مصیبت دیده با آنان همدل وهمراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسألت میکنم. روح مطهر شهیدان انشاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها است. با مجروحان حادثه همدردی می‌کنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم.


برخی از منابع به خبرنگار تسنیم مستقر در کرمان که در صحنه انفجار امروز حضور دارد، اعلام کردند که در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو‌ کیف بمب‌گذاری شده وجود داشته است که عامل یا عاملین این حادثه ظاهرا با ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند؛ این در حالی بود که در برخی خبرها عنوان شده بود که دو عملیات انتحاری صورت گرفته است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار